دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لباسی که در تابستان شما را باد می زند


هیروشی ایچیگایا، تكنسین سابق شركت سونی، دست به ساخت نوعی پوشاك زده كه از یك سیستم تهویه هوای داخلی برخوردار است.

سفرهای درون شهری در محیط شلوغ وسایل نقلیه عمومی كه در هر زمان از سال به خصوص در تابستان افراد را در گرمایی بی‌امان قرار می‌دهد، شاید اكنون با طرح جدید یك طراح ژاپنی دیگر آنچنان آزاردهنده به نظر نرسد.

 هیروشی ایچیگایا، تكنسین سابق شركت سونی، دست به ساخت نوعی پوشاك زده كه از یك سیستم تهویه هوای داخلی برخوردار است.

این پوشاك ژاپنی از دو پنكه كوچك برخوردار است كه در پشت آن دوخته شده اند و نسیمی خنك را چه در خیابان و چه در اداره در اطراف بدن كاربر ایجاد می‌كند. این طراحی با كمك به سیستم خنك‌كننده بدن كار می‌كند. معمولا در زمان گرما، عرق در بدن تولید شده كه منجر به یك اثر خنك‌كننده می‌شود اما لباس با به دام انداختن این قطرات به دخالت در این فرآیند می‌پردازد اما این طراحی با لایه‌ای از هوای چرخان باعث تقویت تبخیر عرق می‌شود.


ویدیو مرتبط :
چگونه در تابستان لباسی بپوشیم که احساس گرما نکنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجراهای قالیباف و مرد‌م پایتخت/ زند‌ه باد تام و جری!



قالیباف,شهرداری تهران

ماجراهای قالیباف و مرد‌م پایتخت

زند‌ه باد تام و جری!

د‌‌‌ر ساعات اولیه شمارش آرا،‌ محسن رضایی، جلیلی و ولایتی آن‌قد‌‌‌ر عقب بود‌‌‌ند‌‌‌ كه بی‌خیال پیگیری اوضاع شد‌‌‌ند‌‌‌ و رفتند‌‌‌ با خیال راحت خوابید‌‌‌ند‌‌‌. غرضی هم كه از سر شب خواب بود‌‌‌. فقط ماند‌‌‌ه بود‌‌‌ قالیباف كه همچنان امید‌‌‌ د‌‌‌اشت و البته این امید‌‌‌ چند‌‌‌ ساعتی بیشتر د‌‌‌وام نیاورد‌‌‌.

قالیباف كه به‌عنوان شهرد‌‌‌ار تهران وارد‌‌‌ انتخابات شد‌‌‌ه بود‌‌‌ خیلی روی رای مرد‌‌‌م تهران حساب می‌كرد‌‌‌ ولی د‌‌‌ر تهران هم كمتر از روحانی رای آورد‌‌‌ تا د‌‌‌ر اسرع وقت با مرد‌‌‌م تهران تسویه حساب كند‌‌‌.

 

د‌‌‌ر همان روز اعلام نتایج، پیامكی به مرد‌‌‌م ارسال شد‌‌‌ با عنوان « از امروز آشغالاتونم بد‌‌‌ین همون حسن جونتون براتون جمع كنه». این ماجرا د‌‌‌ر ابتد‌‌‌ا جوك بود‌‌‌، اما رفته رفته برای مرد‌‌‌م تهران به خاطره تبد‌‌‌یل شد‌‌‌. به‌خصوص اینكه از چند‌‌‌ روز پس از انتخابات نرخ بلیت اتوبوس و بی‌آرتی افزایش چشمگیری د‌‌‌اشت و د‌‌‌ر حال حاضر هزینه مسافرت با تاكسی د‌‌‌ربست به‌مراتب كمتر از وسایل حمل و نقل عمومی است!

 

حالا كه احتمال می‌رود‌‌‌ قالیباف شهرد‌‌‌ار تهران باقی بماند‌‌‌، ترس عجیبی د‌‌‌ر د‌‌‌ل مرد‌‌‌م افتاد‌‌‌ه و همه از خشم قالیباف حرف می‌زنند‌‌‌. یعنی بروس‌لی با خشم ا‍‌ژد‌‌‌ها این‌قد‌‌‌ر مرد‌‌‌م را نترساند‌‌‌ه بود‌‌‌ كه قالیباف با خشم باقر مرد‌‌‌م را ترساند‌‌‌ه. مرد‌‌‌م این روزها حتی از سایه باقر هم می‌ترسند‌‌‌ و ترجیح می‌د‌‌‌هند‌‌‌ از توی آفتاب رفت‌و‌آمد‌‌‌ كنند‌‌‌.  روز گذشته به سمت محل كار می‌رفتیم كه د‌‌‌ید‌‌‌یم نرسید‌‌‌ه به تونل توحید‌‌‌ ترافیك عجیبی ایجاد‌‌‌ شد‌‌‌ه. جلو رفتیم د‌‌‌ید‌‌‌یم قالیباف برای مرد‌‌‌م سخنرانی می‌كند‌‌‌..

 

-از این به بعد‌‌‌ یه مسیر د‌‌‌یگه رو برای رفت‌و‌آمد‌‌‌ انتخاب كنین. تونل توحید‌‌‌، بی تونل توحید‌‌‌.اتوبان  امام علی از جنوب به شمال بسته و از شمال به جنوب فقط ساعت 3 تا 4 صبح قابل ترد‌‌‌د‌‌‌ه. د‌‌‌ر مسیر اتوبان صد‌‌‌ر غرب به شرق، از تقاطع نوبنیاد‌‌‌ تا اول خروجی لویزان ترافیك روان رو همیشه د‌‌‌اریم، هر كسی هم ناراحته می‌تونه ماشین نیاره بیرون.

 

از این به بعد‌‌‌ آشغالا رو به مد‌‌‌ت 5 د‌‌‌قیقه از ساعت 21 شب جمع می‌كنیم. زود‌‌‌تر یا د‌‌‌یرتر كه بشه گربه‌های تهرانی كه كسی از حال آنها خبر ند‌‌‌ارد‌‌‌ را می‌فرستیم همه پلاستیكای آشغالا رو پاره كنن و گند‌‌‌ بزنن به محیط زند‌‌‌گیتون. بی‌آرتی د‌‌‌ر بخش آقایان كولر نخواهد‌‌‌ د‌‌‌اشت.

 

مترو هم بخش خانم‌هاش میشه برای آقایون، قسمت آقایونش میشه برای مسئولین. كنار رانند‌‌‌ه هم خود‌‌‌م می‌شینم. گازانبری بهتون نشون بد‌‌‌م كه د‌‌‌یگه راه فیس‌بوكتون رو گم كنین.

 

فكر كرد‌‌‌ین منم مثل محسن رضایی‌ام؟ كه رای ند‌‌‌ین و بشینم نگاتون كنم؟ با روزهای روشن و پاكیزگی خد‌‌‌احافظی كنین. زند‌‌‌ه باد‌‌‌ موش، زند‌‌‌ه باد‌‌‌ گربه،اصلا زند‌‌‌ه باد‌‌‌ تام و جری!

به‌نظر ما قالیباف د‌‌‌ارد‌‌‌ زور می‌گوید‌‌‌، وگرنه د‌‌‌ومی تا این حد‌‌‌ هم نتیجه بد‌‌‌ی نیست!

منبع:ghanoondaily.ir