دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كم خواب ها جوانه گندم بخورند



 

 

كم خواب ها جوانه گندم بخورند

 

یك كارشناس تغذیه گفت: رفع بی خوابی، خستگی و اختلالات عصبی از خواص دارویی جوانه گندم است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، یوسف نقیایی گفت: جوانه ها از مواد غذایی هستند كه در گروه سبزیجات محسوب می شوند، جوانه گندم سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و ارزش غذایی بالایی دارد. تغییرات شیمیایی كه در هنگام جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین ها و پروتئین در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینكه پودر جوانه گندم غنی از ویتامین E و B است، ابراز كرد: ویتامین E به عنوان یك آنتی اكسید در پیشگیری از اكسیده شدن كلسترول مفید بوده و باعث كاهش بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین جوانه ها دارای فیبر و سلنیوم و فینریوم هستند كه در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر شناخته شده اند و برای رفع یبوست مفید است.

این كارشناس در ادامه یادآور شد: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی های پوستی و شادابی پوست موثر است كه می توان آن را به عنوان ماسك جوانه گندم استفاده كرد و از سوی دیگر در زنان باردار و شیرده كه نیاز غذایی بالایی دارند حتما جوانه گندم باید در برنامه غذای شان گنجانده شود.

وی افزود: روغنی كه در دانه گندم وجود دارد در حین جوانه زدن به صورت اسید چرب در آمده كه قابل هضم است.

نقیایی همچنین به وجود ویتامین B به خصوص بی یك در جوانه که برای تعادل سیستم عصبی ضروری است اشاره و خاطر نشان كرد: این ماده غذایی برای رفع بی خوابی، خستگی و اختلالات عصبی افرادی كه از این موضوع رنج می برند، مفید است.

وی توصیه كرد: در مورد كودكانی كه دچار سوء تغذیه هستند، این ماده غذایی باید به صورت سوپ یا همراه سالاد در برنامه غذایی اشان گنجانده شود..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
خواص جادویی پودر جوانه گندم برای پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص جوانه گندم و سویا



 

 

 

جوانه گندم

 

در اين روزها به خوردن جوانه هاي گندم و جو بسيار توصيه مي شود، آيا از خواص آن اطلاعي داريد؟

جوانه گندم به دليل داشتن ويتامين‌هاي E ، سلنيوم و منيزيم باعث حذف راديكال‌هاي آزاد مي‌شود و به تقويت سيستم ايمني و فعاليت‌هاي مغز كمك مي‌كند.

استفاده از مواد غذايي حاوي آنتي‌ اكسيدان‌ در هوش و تقويت قدرت حافظه مؤثر است.

موادي نظير سبزي‌هاي تازه با خنثي كردن راديكال‌‌هاي آزاد حالت ارتجاعي رگ‌‌ها را حفظ كرده و باعث خون‌‌رساني بهتر به مغز و اعصاب شده و به طور غيرمستقيم از كاهش توانايي فكري جلوگيري مي‌‌كنند.

 

 

خواص خوراکي ها
ماده ديگر سويا و بهتر از آن روغن سويا است كه هم كلسترول بد خون LDL را كاهش مي‌دهد و هم از اكسيداسيون كلسترول خوب HDL جلوگيري كرده و در كنار آن راديكال‌‌هاي آزاد را خنثي كرده و از تشكيل پلاك‌هاي عروقي جلوگيري مي‌كند. سويا همچنين داراي فيتو استروژن‌هايي است كه در تقويت حافظه مؤثرند.

در بارداري و شير دهي ذخاير كولين مادر تخليه مي‌شود و كولين كافي براي رشد مغز در دسترس نيست، از اين رو براي حفظ سلامت مادر بايد از منابع غذايي حاوي كولين استفاده شود.

كولين روي پيام‌هاي عصبي مؤثر است و سرعت ساخت استيل‌كولين را براي حفظ قدرت حافظه و فعاليت‌هاي عضلاني افزايش مي‌‌دهد. مادران در دوران شيردهي بايد 4 واحد (4 ليوان 240 سي‌سي) شير و علاوه بر اين، جگر، تخم‌ مرغ و بادام ‌زميني نيز مصرف كنند.