دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كمبود آهن قدرت ادراك و یادگیری كودكان را كاهش می دهد



 

 

 

كمبود آهن قدرت ادراك و یادگیری كودكان را كاهش می دهد

 

متخصص تغذیه گفت : كمبود آهن در كودكان سبب كاهش قدرت ادراك و یادگیری در آنان می شود.

' مرتضی صفوی 'افزود: كودكان مبتلا به كم‌خونی یادگیری كمتری دارند و ضریب هوشی این كودكان 10 درجه كمتر از حد طبیعی برآورد شده است.

وی با بیان اینكه متاسفانه بسیاری از والدین نسبت به كمبود آهن كودكانشان بی توجه هستند، اظهار داشت : بسیاری از متخصصان اطفال ، قطره آهن را برای كودكان تجویز می كنند اما والدین بدلیل رغبت نداشتن كودك برای مصرف آن، از خوراندن آن به فرزند خود منصرف می شوند كه این مساله موجب كم خونی در این دسته از كودكان می شود.

این متخصص تغذیه ، ضعف عضلانی ، سردرد و سرگیجه را از علایم كم خونی در كودكان ذكر كرد و به والدین توصیه كرد نسبت به خوراندن ویتامین های آهن كه پزشكان برای كودكان تجویز می كنند، بی توجه نباشند و به موقع آن را به كودكان بدهند.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: مواد غذایی از جمله جگر ، گوشت و اسفناج سرشار از آهن است كه می تواند در جبران كمبود آهن كودكان بسیار موثر باشد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
همه كودكان نیاز به حمایت دارند اما كودكان سرطانی...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كمبود ید، یادگیری كودكان را كاهش می دهد



 

 

كمبود ید، یادگیری كودكان را كاهش می دهد

 

 

كمبود ید در مواد غذایی کودکان باعث کاهش یادگیری آنها می شود كه این کمبود را با خوردن مواد غذایی دریایی می توان برطرف کرد.

 


یک متخصص تغذیه گفت:متاسفانه به تازگی حساسیت والدین نسبت به تغذیه فرزندانشان کمرنگ شده است و بیشتر به کودکان خود غذاهایی می دهند که ظاهری زیبا دارد، اما مغذی نیستند و تنها این مواد آنها را سیر می کند، در نتیجه بهره هوشی چنین کودکانی کاهش و پرخاشگری در آنها افزایش می یابد.

 


وی با بیان این كه کم خونی در دختران جوان عامل مهمی برای ابتلا به افسردگی است، تصریح كرد: کمبود آهن در دختران دانش آموز روی وضعیت تحصیل آنها اثر گذاشته و باعث بروز افسردگی، زودرنجی، خستگی زیاد، ریزش مو و عدم تمرکز آنها در هنگام درس خواندن می شود.