دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قوی‌ترین موشک فضایی دنیا آماده پرتاب (+عکس)



اخبار ,اخبار علمی ,قوی‌ترین موشک فضایی دنیا

 

اخبار علمی - قوی‌ترین موشک فضایی دنیا آماده پرتاب

شرکت فضایی SpaceX .یک مدل رکوردشکن فضایی را که توانایی رسیدن به مریخ را دارد در سال جاری پرتاب خواهد کرد

شرکت فضایی SpaceX اولین پرتاب آزمایشی موشک فظایی خود با نام «فالکون سنگین» را که ادعا می‌کند سنگین‌ترین موشک موجود در دنیا است را تا پایان سال 2014 انجام خواهد داد.

 

فالکون سنگین مشابه موشک استاندارد این شرکت با نام فالکون 9 است که دو موشک دیگر نیز در طرفین آن را همراهی می‌کنند. 

 

طبق اظهارات SpsceX تنها یک موشک سنگین تر از فالکون در دنیا وجود داشته و آن هم موشک Saturn 7 متعلق به ناسا بوده که ماموریت همراهی آپولو و اسکای‌لب را طی سال‌های 1966 تا 1973 به عهده داشته است.

 

برای تصور قدرت این موشک 15 هواپیمای بوئینگ 747 را در نظر بگیرید که به هم متصل باشند و با تمام قدرت حرکت کنند. 

 

فالکون سنگین 35000 کیلوگرم توانایی کشش داشته و در مدار های نزدیک زمین حرکت خواهد کرد. این موشک می‌تواند 13200 کیلوگرم بار را به کمک 27 موتور مرلین خود تا سیاره مریخ حمل کند. 

 

قبل از پرتاب فالکون سنگین؛ برادر کوچکتر آن فالکون 9 در 16 مارس به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب خواهد شد. 

 

اخبار ,اخبار علمی ,پرتاب قوی‌ترین موشک فضایی دنیا

 

اخبار ,اخبار علمی ,پرتاب قوی‌ترین موشک فضایی دنیا

تصویر موشک Saturn ناسا همگام پرتاب

اخبار ,اخبار علمی ,پرتاب قوی‌ترین موشک فضایی دنیا

اخبار علمی - بازار خبر

 


ویدیو مرتبط :
موشک ساکر 6 آماده ی پرتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فضایی‌ترین حشرات دنیا +عکس



فضایی‌ترین حشرات دنیا +عکس

از عقرب پرنده ای تا کرم ابریشمی که به مانند خون آشام ها است همه از جمله حشراتی هستند که چهره های بسیار عجیبی دارند و به نام فضایی شناخته می شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، مگس ها را حتما دیده اید و می دانید چهره ای بسیار عجیب دارند، چشمان مشبکی و چندین تایی آن ها به اندازه ای وحشتناک است که شاید به نظر شما این حشره اولین بار از کره ای دیگر در آسمان به زمین آمده است. اگر اینگونه فکر می کنید پس کمی صبر داشته باشید تا با فضایی ترین حشرات دنیا آشنا شوید:

** Scorpionfly

 

اخبار,حشرات خون آشام,حشرات فضایی

 

 

این حشره کوچک در نظر اول به مانند حشراتی می ماند که به صورت ژنتیکی دستکاری شده اند ولی در اصل ترکیبی میان یک عقرب و حشره ای است که قدرت پرواز با سرعت را دارد. این حشره در نقاط مختلف دنیا دیده شده است و چهره فضایی آن از دور اصلا قابل شناسایی نیت چرا که با دیگر حشرات نیز شباهت هایی دارد.

** Pseudocreobotra

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

یکی دیگر فضایی هایی که خود را در میان حیوانات جا زده است " Pseudocreobotra"نام دارد. این حشره ظاهری به مانند گل های رنگارنگ دارد اما در اصل یک موجود بسیار ریز در حد 40 میلی متر است که بیشتر در آفریقای جنوبی دیده شده است. دنیای این موجود بسیار بی رحم است چرا که وقتی پیر می شوند توسط هم نوعان خودشان خورده خواهند شد.

** Tailed Emperor Caterpillar

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

در ماه های اول بهار در سواحل شرقی استرالیا حشره ای زندگی می کند که در نوع خود بسیار جالب است. این حشره که در اصل یک کرم ابریشم است از گردن به پایین چهره ای عادی دارد ولی در سرش یک سپر دفاعی دارد که چهره او را بسیار عجیب کرده است. چهار شاخ بزرگ باعث می شود تا بسیاری از هیچ حیوانی به آن نزدیک نشود. این کرم پس از مدتی تبدیل به یک پروانه زیبا می شود.

** Extatosoma Tiaratum

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

یکی از جالب ترین حشره های دنیا که ظاهری ماورایی دارد را می توانید در جنگل های انبوه دنیا ببینید. این موجو یکی از حشره هایی است که می تواند به طول 20 سانتی متر برسد و البته ظاهری بسیاری عجیب و غیر زمینی دارد. این حشره هنگامی که احساس خطر کند ایستاده و دست هایش را بالای سرش می گیرد همچین یک ماده شیمیایی ازاد می کند که شکارچیان را دور می کند اما روی انسان ها تاثیری ندارد چرا که بوی کره بادام زمینی می دهد.

** Dasychira Pudibunda

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

یک حشره اهل دانمارک که رنگ زرد و زیبایی دارد به نام علمی " Dasychira Pudibunda Caterpillar" شناخته می شود. این حشره در نگاه اول به نظر یک حشره اسفناجی بامزه است اما وقتی به آن نزدیک می شوید می توانید دندان های او را ببینید که مانند خون اشام هایی در حال خوردن درخت هستند. این روزها جمعیت این کرم ها در حالا افزایش است و درختان دانمارک را از بین برده اند./باشگاه خبرنگاران