دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قوی​ترین​ ماشین​های موجود در ایران کدامند؟


در این پرونده با شماری از خودروهای استاندارد، تقویت شده خارجی و از همه جذاب‌تر تقویت​شده به دست متخصصان وطنی آشنا می​شوید که با اشاره کوچکی به پدال گاز خراش​های سیاه و تماشایی به آسفالت می​اندازند...




ویدیو مرتبط :
فیلمی کوتاه از چند ماشین خارجی موجود در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش اتحادیه اروپا به پیشنهاد اتمی جدید ایران : مکانیزم لغو تحریم ها موجود است



 

 

واكنش اتحادیه اروپا به پیشنهاد اتمی جدید ایران : مکانیزم لغو تحریم ها موجود است

 

اتحادیه اروپا به پیشنهاد جدید رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره نظارت كامل آژانس بر فعالیت های هسته ای ایران ، واكنش نشان داد.

مایكل مان سخنگوی كاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپادر رابطه با اظهارات روز دوشنبه فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در باره نظارت كامل 5 ساله آژانس بر تاسیسات هسته ای ایران در ازای رفع تحریم ها علیه ایران گفت كه ایران باید به تعهدات بین المللی خود در این زمینه عمل كند.

فریدون عباسی روز دوشنبه اعلام كرد كه ایران حاضر است در صورت لغو تحریم های شورای امنیت ، امكانی  5 ساله برای نظارت كامل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته ای كشورمان بدهد .

با وجودی كه عباسی توضیح بیشتری درباره مكانیزم این نظارت نداده است اما برخی ناظران این پیشنهاد را شبیه به طرح گام به گام روسیه برای حل و فصل مساله هسته ای ایران می دانند.

بر اساس این طرح روسیه كه پیشنهاد آن ماه گذشته ارایه شد ، ایران و اعضای گروه 5+1 وارد فرایند مذاكره می شوند و در این مذاكرات گام به گام كشورهای 5+1 ابهامات خود را یك به یك و مورد به مورد مطرح می كنند و ایران نیز به آنها پاسخ می دهد و اگر پاسخ های ایران قانع كننده بود ، تحریم ها گام به گام رفع می شود.

مایكل مان درباره پیشنهاد عباسی افزود كه اشتون پیشنهاد مشخصی  ارائه داده که هدف از آن اعتمادسازی درباره برنامه هسته‌ای ایران است ، اما ایران پیشنهاد کاترین اشتون را نپذیرفت تا بتوان گفت‌وگویی جدی در این باره انجام داد.

سخنگوی کاترین اشتون تصریح کرد: "هنگامی که اعتماد بازسازی شد، قعطنامه‌های کنونی شورای امنیت ساز وکار لغو تحریم‌ها را پیش‌بینی کرده است..../تحلیل:عصرایران