دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قلم هوشمند Equil با قابلیت ضبط و بازنشر متون بر روی گوشی‌های هوشمند



قلم هوشمند Equil با قابلیت ضبط و بازنشر متون بر روی گوشی‌های هوشمند
یادداشت‌هایی که در یک جلسه بر روی وایت‌بورد نوشته می‌شوند یقینا حائز اهمیت هستند اما به محض اینکه تابلو را پاک کنید همه‌ چیز از دست می‌رود. مارکر‌ هوشمند Equil این اطمینان را به شما می‌دهد که این اتفاق نخواهد افتاد.

 

قلم هوشمند,قلم هوشمند Equil,گوشی‌های هوشمند

 

این قلم‌هوشمند یادداشت‌های روی تابلو را ذخیره کرده و آنها را به کامپیوتر یا موبایل منتقل می‌کند. عملکرد این قلم مانند وایت‌بورد Smart kapp است که از طریق بلوتوث با نزدیک‌ترین گوشی‌موبایل جفت شده و محتوای نوشته شده بر صفحه‌ی خود را به اینترنت منتقل می‌کرد.

 

 Equil سنسوری دارد که به یک نوار مغناطیسی متصل است و می‌توان آن‌ را به یک سمت سطح نوشتار (مانند شیشه و تخته‌های سنتی) متصل کرد. این سنسور ابعاد ۴ در ۵/۱ متر را پوشش می‌دهد. با این قلم می‌توان به شکل معمول بر روی وایت‌بورد نوشت و با استفاده از ترفندهای الکترونیکی تعبیه شده در آن از رنگ‌های گوناگونی برای‌ نوشتن استفاده کرد. جوهر آن نیز مثل مارکرهای معمولی از سطح پاک می‌شود.

 

قلم هوشمند,قلم هوشمند Equil,گوشی‌های هوشمند

 

این قلم‌هوشمند با سنسوری که دارد به صورت خودکار و از طریق بلوتوث یادداشت‌ها و داده‌ها را به اندروید، iOS، Mac OS یا دستگاه‌هایی که ویندوز را پشتیبانی می‌کنند منتقل می‌کند. ناگفته نماند که قلم Equil می‌تواند تا چهار گیگ اطلاعات را بر روی حافظه داخلی‌‌اش ذخیره کند و بعدا آنرا از طریق یو‌اس‌بی (USB) یا بلوتوث به دستگاهی دیگر منتقل کند.

 

قلم هوشمند,قلم هوشمند Equil,گوشی‌های هوشمند

 

با استفاده از اپلیکیشن Equil Note بر روی iOS و اندروید می‌شود یادداشت‌ها را ذخیره‌، بازنویسی و یا به سرویس‌هایی مثل iCloud، Dropbox و Evernote منتقل کرد. گزارش شده که سنسور و قلم طول عمری بالغ بر ۸ ساعت نوشتار مداوم دارند و یک پوشش شارژی برای قلم فراهم شده که می‌توان آن را به درگاه یو‌اس‌بی متصل کرد تا مجددا شارژ شود. مدت زمان لازم برای شارژ قلم دو ساعت گزارش شده است.
منبع : farnet.ir


ویدیو مرتبط :
قابلیت های قلم هوشمند SPen گلکسی نوت 5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی گوشی هوشمند با قابلیت خودکشی!



گوشی هوشمند با قابلیت خودکشی,گوشی امنیتی Boeing Black,گوشی هوشمند

طراحی گوشی هوشمند با قابلیت خودکشی!
شرکت بوئینگ و شرکت کانادایی بلک‌بری به دنبال ارائه گوشی هوشمندی هستند که برای ارتباطات امنیتی بین آژانس‌های دولتی و پیمانکارانشان طراحی خواهد شد.
در صورتی که فردی قصد مداخله در امور گوشی را داشته باشد، این سامانه فناورانه، خود و تمامی داده‌هایش را نابود می‌کند. این گوشی به حدی امنیتی است که بوئینگ آن را فقط به خریداران مورد تاییدش خواهد فروخت. شرکت بلک‌بری نیز وجود چنین پروژه‌ای را تایید کرده اما از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.


گوشی امنیتی Boeing Black برای عملکرد بر روی نرم‌افزار اندروید طراحی خواهد شد و از پلتفرم BES 12 متعلق به شرکت بلک‌بری استفاده خواهد کرد. گوشی موردبحث توسط یک شرکت پیمانکار دفاعی و هوافضا واقع در شیکاگو که در ساخت جت‌ها و هواپیماهای جنگنده فعالیت می‌کند، طراحی می‌شود.
گوشی مزبور تماس‌ها را کدبندی می‌کند و دوسیم‌کارته خواهد بود؛ چنین موضوعی امکان دسترسی آن به شبکه‌های چندگانه تلفن همراه را فراهم خواهد کرد. همچنین می‌توان این فناوری را طوری بازپیکربندی کرد که به حسگرهای بیومتریک و ماهواره‌ها متصل شود.


این سامانه دارای یک پورت HDMI خواهد بود که به آن‌ امکان متصل‌شدن به تلویزیون، یو‌اس‌بی، وای‌فای و بلوتوث را خواهد داد. گوشی جدید کاملا مهر‌ و‌ موم‌ شده ارائه می‌شود و هر تلاشی برای بازکردنش، منجر به نابودی انتحاری و حذف تمامی اطلاعات آن خواهد شد.
منبع : isna.ir