دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قلقلك مغز برای استارت دوباره!



 

 

 

قلقلك مغز برای استارت دوباره

روشی امن ، ارزان و بدون استفاده از دارو را تصور كنید كه بتواند از آسیب‌های دراز مدت معمول مغزپس از یك سكته مغزی پیشگیری كند. چنین درمانی وجود ندارد! اما مطالعه جدیدی نتیجه می‌گیرد این درمان چندان هم سخت نیست.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا دانشمندان دریافته‌اند: خاراندن، قلقلك دادن و بازی کردن با سبیل و موهای اطراف گونه و چانه موش‌های صحرایی در کمتر از دو ساعت پس از یک سکته مغزی، به حیوان کمک كرد تا همه کنش‌های شناختی خود را بازیابد.

 

مطالعه جدید چنین القا می‌کند که گویا چندان سخت نیست که بلافاصله پس از یک سکته، مغز را استارت زد تا خود را تعمیر کند.

 

در مورد موش‌های صحرایی، چرخاندن یک سبیل آن‌ها کافی بود تا به این حیوان‌ها امکان دهد کنش کامل شناختی خود را پس از یک سکته مغزی شدید بازیابی کنند، به شرط آن که این اقدام در کمتر از دو ساعت انجام شود.

 

پژوهشگران در جست‌وجوی منطقه قابل تحریک مشابهی در انسان برای بازیابی كنش‌های شناختی پس از سكته مغزی هستند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
قلقلك دادن كودك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استارت دوباره علی کریمی برای بازی؟



علی کریمی تمریناتی فشرده را زیر نظر فرهاد چیذری پشت سر می گذارد. او که بعد از فینال جام حذفی گفت دیگر فوتبال بازی نمی کند انگار دوباره هوای فوتبال بازی کردن در سر دارد.

استارت دوباره علی کریمی برای بازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ علی کریمی ستاره بی چون چرای بیش از 10 سال گذشته فوتبال ایران که به دلیل تکنیکش لقب جادوگر را گرفته است ، تمرینات منظمی را پشت سر می گذارد . او امروز این عکس را در یکی از سایت های اجتماعی منتشر کرده است. در «صفحه رسمی هواداری» خود . کریمی با این فشار تمرینات به نظر می رسد از بازنشستگی پشیمان شده و به بازگشت دوباره به فوتبال می اندیشد.

منبع:khabaronline.ir