دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قرص کلسیم به سلامت قلب ضرر می‌رساند



قرص کلسیم به سلامت قلب ضرر می‌رساند

افرادی که از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند.

ایسنا: بنابر یافته‌های محققان آلمانی، کلسیم که اغلب توسط افراد مسن و به منظور استحکام استخوان‌ها و جلوگیری از شکستگی مصرف می‌ شود، می‌تواند موارد سکته قلبی را در فرد افزایش دهد.

این مطالعه که در مجله پزشکی «هارت» منتشر شده است، به مصرف‌کنندگان این قرص هشدار داده شده که با دقت بیشتری به خوردن آن اقدام کنند و به مصرف کنندگان پیشنهاد می دهد رژیم متعادلی را که حاوی کلسیم است، انتخاب کنند.

محققان مرکز تحقیقات سرطان آلمان با بررسی حدود 23 هزار و 980 نفر در دهه گذشته میلادی متوجه شدند افرادی که از قرص کلسیم استفاده می‌کرده‌اند 86 درصد دچار حملات قلبی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری BBC، پزشکان آلمانی اظهار داشتند تحقیقات بیشتری نیاز است تا ارتباط دقیق بیماری قلبی و مصرف قرص کلسیم مشخص شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
منابع کلسیم(مصرف قرص کلسیم و آهن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایمنی مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D برای سلامت قلب



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, سلامت قلب

محققان دریافته اند که هیچ ارتباطی بین مصرف مکمل های کلسیم و بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی وجود ندارد.

به گزارش مهر، طبق مطالعات قبلی، مصرف مکمل کلسیم، همراه با ویتامین D یا بدون آن، با افزایش ریسک بیماری قلبی مرتبط است، اما مطالعه اخیر محققان از ایمنی قلبی-عروقی این مکمل ها حمایت کرده است.

محققان دانشگاه ساوتامپتون به بررسی وضعیت ۵۰۲,۶۶۴ زن و مرد بریتانیایی بین سنین ۴۰ تا ۶۹ سال پرداختند. از مجموع این تعداد، ۳۴,۸۹۰ فرد مکمل های کلسیم، ۲۰,۰۰۴ مکمل های ویتامین D و ۱۰,۴۰۶ نفر هردو مکمل را مصرف می کردند.

محققان به دنبال این بررسی ها، هیچ رابطه ای بین مصرف مکمل های کلسیم و بستری شدن در بیمارستان به خاطر حملات قلبی، هر گونه مشکل قلبی-عروقی یا مرگ ناشی از هریک از مشکلات نیافتند. نتایج در مورد مصرف مکمل ویتامین D و تلفیق هر دو مکمل نیز مشابه بود.

همچنین بدون توجه به سابقه بیماری قلبی-عروقی شرکت کنندگان، مصرف مکمل کلسیم موجب افزایش ریسک بیماری های قلبی - عروقی نشد.

 

اخبار پزشکی - مهر