دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قدرت انحصاری Apple در بازار تبلت


Apple تا سال 2015 با اختصاص تقریبا نیمی از سهم بازار در حال رشد تبلت به خود ،بر آن تسلط پیدا خواهد کرد.

Apple تا سال 2015 با اختصاص تقریبا نیمی از سهم بازار در حال رشد تبلت به خود ،بر آن تسلط پیدا خواهد کرد. تحلیل گران در موسسه تحقیقاتی Gartner پیش بینی می کنند که روند رو به رشد فروش جهانی کامپیوتر های تبلت، از تقریبا 70 میلیون دستگاه در 2011، به 108 میلیون دستگاه در 2012، و سپس به 294 میلیون دستگاه در 2015 خواهد رسید.



سهم Apple از فروش تبلت به تدریج از 84 درصد در سال 2010 به 47 درصد در سال 2015 می رسد. این موضوع در اصل از رقابت میان سازندگان با استفاده از سیستم اپراتوری اندروئید ناشی می شود.
با توجه به اطلاعات دریافتی از موسسه Gartner، سهم اندروئید از بازار نیز از 14 درصد در 2010، به سی و هشت و شش دهم درصد در 2015 افزایش خواهد یافت.
تنها شرکت بزرگ دیگر در این میان BlackBerry است، که سهم خود را از بازار از چهار درصد در سال 2011 به 10 درصد تا 2015 رشد خواهد داد.
موسسه Gartner برآورد می کند که نوکیا بازنده بزرگ این بازی خواهد بود. در پی انجام معامله بین نوکیا و مایکروسافت به نام " Mokia " در ماه گذشته، برای تشکیل دادن یک اتحاد استراتژیک برای تولید گوشی های هوشمند، سیستم عامل MeeGo platform در خطر سقوط قرار گرفت. این معامله به تبلت ها تعمیم پیدا نکرده و آینده سیستم اپراتوری توسعه یافته توسط Intel، در وضعیت تعادل باقی می ماند.
فروش محصولات MeeGo از یک مبنای پایین – فقط شش دهم درصد از بازار در سال گذشته – شروع خواهد شد. این رقم قبل از افت و بازگشت به کسب یک درصد از بازار تا سال 2015، آرام به یک و دو دهم درصد تا سال 2012 افزایش خواهد یافت.
به گفته Gartner، سیستم WebOS شرکت Palm یک تاثیر فوری بر روی بازار گذاشته و تا سال 2011 با رشدی فراوان سهمی چهار درصدی از بازار را به دست خواهد آورد، اما سپس دوباره افت پیدا کرده و به سه درصد از سهام تا سال 2015 دست خواهد یافت.
" کارولینا میلانسی "، معاون بخش تحقیقات در موسسه Gartner، می گوید: " رقبای آیپد اشتباه خود را در اولین واکنش به آیفون تکرار کرده، و ویژگی های سخت افزاری را به کاربرد ها، خدمات و تجربه کلی کاربر ترجیح می دهند ".
" تبلت ها بسیار بیشتر از گوشی های هوشمند در گذشته به آینده وابسته خواهد بود، و به زودی فروشندگان می فهمند که شانس بهتری برای رقابت تن به تن با Apple در اختیار دارند.

منبع : MBAnews.ir


ویدیو مرتبط :
عقب نشینی وزارت صنعت از انحصاری کردن بازار خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمازون دومین قدرت بزرگ بازار تبلت جهان



 

آمازون دومین قدرت بزرگ بازار تبلت جهان

 

شرکت آمازون به دومین قدرت بزرگ بازار تبلت جهان تبدیل می شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، بر اساس نتایج یک بررسی، انتظار می رود شرکت آمازون به زودی و پس از اپل به دومین قدرت در بازار پررونق تبلت جهان تبدیل می شود. دلیل چنین انتظاری، تقاضای بالا برای محصولات جدید شرکت آمازون به ویژه تبلت کیندل فایر اعلام شده است.

طبق این نظرسنجی، ۶۵ درصد از خریداران تبلت قصد دارند تا در آینده تبلت آی پد اپل را خریداری کنند و این از قدرت و جایگاه بالای شرکت اپل در بازار تبلت جهان حكایت دارد.

در همین حال ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی عنوان کردند که خرید تبلت کیندل فایر محصول شرکت آمازون را در برنامه های خود گنجانده اند.

نکته جالب این که این برای نخستین بار از زمان ورود تبلت آی پد به بازار است که رقیب این محصول توانسته تقاضای دو رقمی را برای خود به ثبت برساند و این نشان دهنده رقابتی تر شدن این بازار پرسود است..... /  خبرگزارى ایسنا