دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016


بدون مقدمه چینی، قصد داریم در این مقاله شما را با 8 خودرویی آشنا کنیم که با پیشرانه چهار سیلندر خود توانسته‌اند عنواین قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر را در سال پیش رو بدست آورند، پس در ادامه با ما همراه باشیم تا شما را بیشتر با این 8 خودروی پیشرانه کوچک، ولی قدرتمند آشنا کنیم.

خودرو بانک: بدون مقدمه چینی، قصد داریم در این مقاله شما را با 8 خودرویی آشنا کنیم که با پیشرانه چهار سیلندر خود توانسته‌اند عنواین قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر را در سال پیش رو بدست آورند، پس در ادامه با ما همراه باشیم تا شما را بیشتر با این 8 خودروی پیشرانه کوچک، ولی قدرتمند آشنا کنیم.

1- مرسدس بنز AMG 45

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

کوچک‌ترین عضو خانواده مرسدس وقتی پیشرانه‌ای با ویرایش AMG بر روی آن سوار می‌شود، تبدیل به اصلی‌ترین و اولین عضو این لیست 8 تایی‌های بهترین خودروهای چهار سیلندر می‌شود. این خودرو در بخش مولد قدرتی خود به پیشرانه‌ای چهار سیلندر مجهز شده که به راحتی می‌تواند 376 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و برای به ثبت رساندن شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعتی، به چرخ‌های خودرو ارسال کند و این یعنی قدرتمندترین پیشرانه چهار سیلندری که تاکنون طراحی و ساخته شده است، هرچند به صورت تیونینگ شرکتی که در گروه خودروهای شرکتی قرار می‌گیرد.



2- فورد فوکس RS

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

بر روی این خودرو، شرکت خودروسازی فورد از یک پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر و یک پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست استفاده کرده که قدرت نهایی پیشرانه چهار سیلندر آن به 350 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم به 470 نیوتن متر می‌رسد که موجب شتاب صفر تا صد 4.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 266 کیلومتر بر ساعتی شده است.



3- ولوو XC90 T6

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

سومین عضو این لیست را با تعجب‌های بسیار، منتسب به خودرویی شاسی بلند از شرکت خودروسازی ولوو می‌دانیم، این خودرو برای تامین نیروی مورد نیاز حرکتی خود از پیشرانه‌ای 2 لیتری کمک می‌گیرد که حداکثر قدرت تولیدی آن به 315 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن هم به 400 نیوتن متر می‌رسد. گفتنی است که ولوو XC90 T6 با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند به شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه‌ای دست پیدا کند.



4- فورد موستانگ 2.3 EcoBoost

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

این خودروی اسپرت فورد که در زمان معرفی خود جنجال‌های زیادی هم به همراه داشت، به یک پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست هم مجهز شده که با پیشرانه فورد فوکس RS مشترک بوده و می‌تواند قدرتی 310 اسب بخاری و گشتاوری 320 نیوتن متری تولید کند که در مقدار قدرت تولیدی با فورد فوکس تفاوت‌هایی دارد.



5- هوندا سیویک تایپ R

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

بدون شک پیش از اینکه حتی نگاهی به لیست بیاندازیم، می‌دانستیم که هوندا سیویک تایپ R یکی از گزینه‌های بی قید و شرط این لیست خواهد بود، چرا که در زمان معرفی از پیشرانه قدرتمند چهار سیلندر آن بسیار تعریف شده بود. این پیشرانه چهار سیلندر از خانواده موتورهای VTEC، حجمی 2 لیتری به همراه توربوشارژر دارد که می‌تواند 305 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گفتنی است که هوندا سیویک تایپ R با چنین پیشرانه‌ای توانسته طول 20.8 کیلومتری پیست نوربرگرینگ را در عرض 7 دقیقه و 50 ثانیه طی کند، یعنی زمانی همسان با مرسدس بنز SL65 AMG سری بلک 2009!



6- آئودی TTS

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

آئودی TTS، خودروی کوچک اسپرت آئودی که به عنوان پرچم‌دار دوم شرکت خودروسازی آئودی هم از آن در زمینه خودروهای اسپرت یاد می‌شود، در نسل جدید خود به پیشرانه‌ای 2 لیتری TFSI مجهز شده که برای شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه‌ای، می‌توان قدرتی 306 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتن متری را از دل حجم 2 لیتری پیشرانه بیرون بکشد.



7- فولکس واگن گلف R

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

برای کسانی که می‌خواهند سریع‌ترین خودروی گلف و حتی فولکس واگن را داشته باشند، می‌توان تنها خودروی معروف این کمپانی یعنی گلف R را معرفی کرد. این خودرو در زیر کاپوت خود به پیشرانه‌ای 2 لیتری TSI مجهز شده که 296 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را برای شتاب 4.9 ثانیه‌ای، به هر چهار چرخ خودرو به کمک سیستم 4MOTION AWD ارسال می‌کند.



8- سئات لئون کاپرا 290

نگاهی بر قدرتمندترین 4 سیلندرهای سال 2016

سئات لئون کاپرا را می‌توان خودروی لب مرزی این لیست تلقی کرد، خودرویی که مقابل خود فولکس واگن گلف GTI را می‌دید، ولی به لطف پیشرانه 2 لیتری TSI خود با قدرت 286 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری، توانست خود را در این لیست 8تایی‌های قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر بگنجاند.


ویدیو مرتبط :
خطای دید سیلندرهای مبهم - برنده جایزه دوم بهترین حقه سال 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدرتمندترین کارت های گرافیک سال 2016


بهترین کارت گرافیک کدام است؟ سوالی که بسیاری از گیمر ها به دنبال جواب آن هستند.همه ساله نسل های جدید از کارت های گرافیک توسط شرکت های مختلف عرضه می شود که انتخاب بهترین از میان آن ها کار بسیار مشکلی است.

وب سایت تک فارس - محمد حسن موسوی: بهترین کارت گرافیک کدام است؟ سوالی که بسیاری از گیمر ها به دنبال جواب آن هستند.همه ساله نسل های جدید از کارت های گرافیک توسط شرکت های مختلف عرضه می شود که انتخاب بهترین از میان آن ها کار بسیار مشکلی است.

بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶

در این مقاله ما ۴ کارت گرافیک عرضه شده در سال ۲۰۱۶ برای شما رتبه بندی کرده ایم.البته ما بودجه شما را هم در نظر گرفته ایم وگرنه بدیهی است که کارت های گرافیک گران تر همیشه بهتر هستند…

بهترین کارت گرافیک

Nvidia GeForce GTX 980 Ti

بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶

قیمت : ۶۵۰$

اگر از کارت گرافیک Titan X صرف نظر کنیم {که حتما باید این کار بکنید، زیرا Titan X قیمتی دو برابر GTX 980 Ti دارد و قدرتش ۱۰% کمتر از GTX 980 Ti می باشد}، عنوان بهترین کارت گرافیک حال حاضر را به راحتی می توان به GTX 980 Ti نسبت داد.توجه داشته باشید که با اورکلاک کردن این کارت گرافیک می توانید قدرت آن را تا ۲۰% افزایش دهید.

هم چنین در مقایسه با بهترین کارت گرافیک شرکت AMD (که Fury X نام دارد)، GTX 980 Ti حتی بدون اورکلاک کردن هم سریع تر است.این کارت گرافیک ممکن سایز بزرگی داشته باشد، اما در عوض دارای یک فن بسیار قوی (در حد رادیاتور!!) است که در پشت آن تعبیه شده است و باعث می شود GTX 980 Ti در حین پردازش بدون صدا و خنک باقی بماند.

GTX 980 Ti به راحتی می تواند از پس اجرای بازی ها باکیفیت ۴K برآید.البته اگر شما بهترین اجرای ممکن در حالت ۴K را می خواید، بهتر است دو عدد از این کارت ها در کیس خود مچ کنید.

در آخر باید گفت که قیمت این کارت کاملا مناسب امکانات و قدرت آن است و گزینه مناسبی برای بازیخور های حرفه ای می باشد



بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب

Nvidia GeForce GTX 970

بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶

قیمت : ۳۱۰$

زمانی که ما قصد داشتیم بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب را انتخاب کنیم، مجبور شدیم از بین Radeon R9 390 و GeForce GTX 970 یکی را انتخاب کنیم.این انتخاب از آن جایی سخت تر می شد که شرکت AMD با درایور های Crimson اش به پیشرفت های زیادی دست یافت.

با انجام بازی روی کیفیت ۱۰۸۰p متوجه برتری محسوس GeForce GTX 970 شدیم.هم چنین باید بدانید که GTX 970 انرژی کمتری مصرف می کند و اورکلاک کردن آن قدرت بیشتری نسبت به اورکلاک کردن R9 390 به کارت گرافیک اضافه می کند.

در مقابل R9 390 با ۸ گیگابایت حافظه پردازشی توجه بسیاری را جلب کرده است ولی افراد متخصص بر این باورند که این ۸ گیگابایت تاثیر چندانی در قدرت آن نخواهد داشت و صرفا یک تاکتیک فروش می باشد.

هر دو کارت گرافیک قیمتی در حدود ۳۰۰$ دارند و شما هر کدام را انتخاب کنید، ضرر نخواهید کرد



محبوب ترین کارت گرافیک

AMD Radeon R9 380

بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶

قیمت : ۲۰۵$

کارت گرافیک Radeon R9 380 کاملا از رقیب هم قدرت خود، یعنی GeForce GTX 960 قوی تر است.هر دو کارت از ۱۸۰$ (مدل ۲ گیگابایتی) تا ۲۰۰$ (مدل ۴ گیگابایتی) قیمت گذاری شده اند.

اگر شما بودجه محدودی دارید ما مدل ۲ گیگابایتی Radeon R9 380 را به شما پیشنهاد می کنیم.چون مدل ۴ گیگابایتی تنها ۱۰% قدرت بیشتری از مدل ۲ گیگابایتی دارد.هم چنین اگر کارت R9 380 اورکلاک مناسبی شده باشد، خیلی بهتر از یک GTX 960 اورکلاک شده عمل خواهد کرد.

بهتر است بدانید که GTX 960 با CPU های ضعیف تر بهتر عمل می کند.اما اگر شما پردازنده ای قوی تر از مدل های Core i3 دارید، بهتر است Radeon R9 380 را برای سیستم خود انتخاب نمایید.



بهترین کارت گرافیک ارزان قیمت

Nvidia GeForce GTX 950

بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶

قیمت : ۱۵۰$

باز هم انتخاب سخت بین محصولات AMD و Nvidia پیش روی ماست.کارت GTX 950 حدود ۱۵۰$ دلار قیمت دارد، در حالی که رقیب آن (Radeon R7 370)ر۲۰$ ارزان تر می باشد.اما در پردازش های گرافیکی، GTX 950 حداقل ۱۰% سریع تر است که با توجه به قیمت ها کارت ها گزینه R7 370 به کلی حذف می گردد.

برتری مهم GTX 950 مصرف کمتر انرژی نسبت به R7 370 است.در زمینه اورکلاک کردن هم کارت GTX 950 دوباره برنده می شود زیرا افزایش قدرت آن ۵% بیشتر از رقیبش می باشد.

حتی اگر بودجه شما به خرید R7 370 هم می رسد، ما بدون هیچگونه طرفداری پیشنهاد خرید GeForce GTX 950 را به شما می دهیم.

سخن پایانی :

در زمینه خرید کارت گرافیک، هیچ گاه به تبلیغات اعتماد نکنید.میزان حافظه پردازنده گرافیکی همیشه نشانه قدرت آن کارت نمی باشد.

حتما قبل از خرید از افراد مطلع و متخصص سوال کنید و نقد ها و بنچ مارک های سایت های مختلف را باهم مقایسه کرده و سپس انتخابتان را انجام دهید.