دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 برای عاشقان موسیقی


LG V10 شاید با صفحه‌نمایش دوم خود از سایر گوشی‌های بازار متمایز باشد اما یک قابلیت مهم‌تر نیز برای خوره‌های صدا و موسیقی دارد که احتمالاً از آن خبر ندارید: چیپ‌ DAC و AMP مجزا و حرفه‌ای!

وب‌سایت فارنت: LG V10 شاید با صفحه‌نمایش دوم خود از سایر گوشی‌های بازار متمایز باشد اما یک قابلیت مهم‌تر نیز برای خوره‌های صدا و موسیقی دارد که احتمالاً از آن خبر ندارید: چیپ‌ DAC و AMP مجزا و حرفه‌ای!

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

ال‌جی V10 به چیپ DAC از شرکت ESS با نام Sabre 9018 و آمپلی‌فایر (AMP( 9602 مجهز شده است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند جهانی بی‌سابقه بوده است.

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

DAC چیست؟

دَک مخفف Digital to Analogue Converter است. فایل‌های موسیقی در گوشی‌های هوشمند و حافظه‌ها به شکل داده‌های دیجیتال صفر و یک ذخیره شده‌اند.

برای این‌که این فایل‌ها از طریق درگاه 3.5 میلی‌متری صدا و نهایتاً هدفون قابل شنیدن باشند نیاز است که این اطلاعات به شکل امواج آنالوگ دربیایند؛ DAC این وظیفه را انجام خواهد داد. DAC استفاده شده در LG V10 از بهترین مدل‌های مورد تأیید آهنگسازان و خوره‌های صدا (Audiophile) است که در بعضی موزیک پلیرهای چندصد دلاری استفاده شده است.

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

متأسفانه ال‌جی دک ESS را تنها در موزیک پلیر پیش‌فرض گوشی فعال کرده است و در سایر اپ‌های پخش آهنگ قادر به بهره‌گیری از آن در حالت عادی نیستید. خبر خوب این‌که یک اپلیکیشن درست برای رفع همین مشکل در گوگل پلی استور با نام DAC Fix قرار گرفته است.

آمپ (AMP) چیست و چه کاربردی دارد؟

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

وقتی DAC داده‌ها را به صورت آنالوگ تبدیل کرد امواج صوتی حاصل باید تقویت شوند تا بتوانند از طریق هدفون قابل شنیدن باشند. وظیفه آمپ یا همان آمپلی‌فایر در همین‌جاست. شاید برای شما پیش آمده که یک هدفون بزرگ و قوی را وقتی به گوشی خود متصل کرده‌اید از بلندی صدای کم آن ناامید شده‌اید درحالی‌که همان هدفون بر روی لپ‌تاپتان عالی عمل می‌کند. این موضوع به خاطر آمپ نه‌چندان قوی در گوشی‌های هوشمند است.

معمولاً هدفون‌های کوچک درون گوشی (ایرفون‌ها) و حتی هدفون‌های دورگوشی (Over Ear) و اطراف گوش (On Ear) که برای گوشی‌های موبایل بهینه شده‌اند (مثل بیتس) مقاومت یا امپدانس پایینی دارند و به همین دلیل بدون نیاز به آمپ قوی کار می‌کنند.

اما ایرفون‌ها و هدفون‌های باکیفیت‌تر و با توان تفیکیک بیشتر امپدانس بالاتری دارند. LG V10 به آمپ قدرتمند 9602 از همان شرکت ESS مجهز شده تا بتوانید تمامی هدفون‌ها را با آن اصطلاحاً درایو کنید. توانایی پخش‌کننده و آمپلی‌فایر را برای نشان دادن نهایت بلندی یک هدفون درایو کردن می‌گویند. گفته می‌شود این چیپ می‌تواند حتی هدفون‌های 600 اهمی را نیز مانند Beyerdynamic DT990 را نیز درایو کند درحالی‌که ایرفون‌های درون جعبه معمولاً کمتر از 25 اهم امپدانس دارند.

ال‌جی V10 به صورت خودکار وقتی یک هدفون با امپدانس بالا را به آن متصل می‌کنید آمپ قوی خود را فعال می‌کند تا بتواند به خوبی آن را درایو کند. اما در سایر حالات همان آمپ موجود در چیپست اسنپ‌دراگون فعال است تا در مصرف شارژ گوشی صرفه‌جویی شود.

اگر یک گوشی LG V10 بخرم آیا متوجه کیفیت بسیار بالاتری در صدای هدفون خواهم شد؟


خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

به احتمال زیاد خیر! برای استفاده از نهایت کیفیت دک و آمپ استفاده شده در LG V10 به یک هدفون عالی و سورس موسیقی باکیفیت نیاز دارید؛ بله هدفون‌‌های خوبی درون جعبه V10 وجود دارند اما مسلماً این ایرفون‌ها برای بهره بردن از دک ESS آن طراحی نشده‌اند.

راستش را بخواهید برای شنیدن صدای باوضوح بالا یا اصطلاحاً high resolution علاوه بر پلیر و دک و آمپ مناسب به یک هدفون باوضوح بالا نیز نیاز خواهید داشت. ایرفون‌ها و هدفون‌های بالای 200 دلار معمولاً می‌توانند استفاده خوبی از این دک کنند و حتماً حالا متوجه شده‌اید که چرا ال‌جی یک هدفون مناسب دک ESS را در جعبه V10 قرار نداده است.

برندهای مشهوری مانند Shure، Beyerdynamic، Sennheiser، JH Audio، HiFiMan، Audio Technica، RHA، Westone و VSonic همگی هدفون‌ها و ایرفون‌هایی با وضوح بالا عرضه می‌کنند. شاید بپرسید آیا کسی هم 200 دلار برای یک ایرفون هزینه می‌کند؟ پاسخ مثبت است. خوب است بدانید در حال حاضر ایرفون‌هایی چندهزاردلاری نیز وجود دارد که خریداران خوبی هم در دنیا دارد.


خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

علاوه بر هدفون احتمالاً تمامی فایل‌های موسیقی درون گوشی شما با فرمت mp3 و با بیت‌ریت 128 کیلوبیت تا حداکثر 320 کیلوبیت بر ثانیه ذخیره شده‌اند. سرویس‌‌های استریم آهنگی مثل Spotify نیز حتی در بالاترین کیفیت بیت‌ریت 320kbps را ارائه خواهند کرد (که البته سرویس جدید Tidal از این قاعده مستثنی است). این فرمت برای اکثر گوشی‌های هوشمند و هدفون‌های موجود مناسب است اما اگر قصد شنیدن صدای با جزئیات بالا را دارید باید علاوه بر پلیر خوب و هدفون عالی از فایل‌های فشرده نشده موسیقی مثل FLAC، WAV و DSD استفاده کنید.

این فایل‌ها حجم بسیار بیشتر داشته و در انواع 16 بیت، 24 بیت و 32 بیت به سختی در اینترنت یافت می‌شوند. اگر به خرید سی‌دی اریجینال آهنگ‌ها عادت دارید خوشبختانه می‌توانید با ریپ کردن آن به فایل‌های Flac با کیفیت نسبتاً مناسبی برسید وگرنه بهترین راه پیدا کردن فایل‌های موسیقی غیرفشرده بدون پرداخت پول تورنت است.

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

با ترکیب یک هدفون، فایل موسیقی و پلیر خوب می‌توانید به جزئیات صدا بیشتر دقت کرده، گوش خود را تربیت کنید و به یک آدیوفایل تبدیل شوید!

آدیوفایل دیگر کیست؟

به اشخاصی که گوش آن‌ها به شنیدن موسیقی و جزئیات آن بسیار حساس است خوره صدا یا Audiophile می‌گویند. پس از مدتی گوش کردن به صدای باکیفیت می‌توانید اصطلاحاً گوش خود را به شنیدن جزئیات صدا تربیت کنید و دیگر کیفیت صدای هدفون را در بیس آن نبینید. خوب است بدانید بخش‌های مختلف فرکانسی آهنگ و صدا را به سه بخش زیر تقسیم می‌کنند:

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

Lows (فرکانس‌های پایین یا Bass): در این قسمت صداهای بم و بیس آهنگ وجود دارد. بسیاری از سازندگان هدفون‌ها مثل بیتس برای افزایش جذابیت هدفون‌های خود برای کاربران عادی این بخش از صدا را به صورت مصنوعی پررنگ‌تر کرده تا بیس بیشتری را بشنوید. مشکل این‌جاست که بدون استفاده از درایورهای جداگانه برای افزایش میزان بیس، این کار بر روی جزئیات آهنگ و سایر بخش‌های فرکانسی تأثیر می‌گذارد.

Mids (فرکانس‌‌های میانی): در این بخش اکثر سازها مانند گیتار را شنیده و همچنین صدای خواننده‌های مرد و بخش اعظم صدای خواننده‌های زن نیز در این‌جا قرار گرفته است. برخی شرکت‌ها مانند Shure هدفون‌هایی با تمرکز نسبی بر روی این بخش صدا عرضه می‌کنند که البته به دلیل قرار دادن درایورهای مناسب بر روی سایر بخش‌ها تأثیر منفی ندارد.

Highs (فرکانس‌های بالا یا Treble): این بخش به صداهای تیزتر مثل بخشی از صدای خانم‌ها و به طور کلی صداهای نزدیک به گوشخراش اختصاص دارد. هدفون‌های با شکل صدای V شکل (تمرکز روی بیس و treble) این بخش از صدا را نیز نسبتاً تقویت می‌کنند تا صدای هیجان‌انگیزتری بشنوید.

هر آدیوفایل با توجه به سلیقه خود یک هدفون فلت با صدای بالانس و یا هدفونی با تمرکز روی یک یا دو بخش از صدا را انتخاب می‌کند. درست است که می‌توانید در پلیر خود با تغییرات در Equalizer کمی جزئیات را دستکاری کنید اما تأثیر نوع هدفون مسلماً به مراتب بالاتر خواهد بود. اگر قصد خرید یک ایرفون حرفه‌ای را دارید این لیست رتبه‌بندی شده از یکی از آدیوفایل‌های شناخته شده در جهان ملقب به Joker می‌تواند شما را راهنمایی کند.

آیا LG V10 تنها گوشی با DAC و AMP حرفه‌ای در بازار است؟

تقریباً بله. اچ‌تی‌سی در گوشی‌های بافناوری BoomSound از AMP بسیار خوبی برای درایو کردن هدفون‌ها استفاده کرده اما دک جداگانه‌ای را در نظر نگرفته است. گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت سامسونگ نیز معمولاً با دک‌های خوب شرکت Wolfson عرضه می‌شوند اما آمپ مناسبی را به همراه ندارند. البته برخی گوشی‌های چینی مانند پرچم‌داران ZTE و Vivo از دک و آمپ‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند که یافتن آن‌ها در بازار ایران دشوار است.

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

اگر نمایشگاه MWC 2016 را دنبال کرده باشید می‌دانید که ال‌جی گوشی G5 خود را با یک ماژول از شرکت Bang & Olufsen معرفی کرد. این ماژول که به صورت جداگانه خریداری شده و به جی 5 متصل می‌شود دارای دک حتی بهتر ESS 9028 با پشتیبانی از فایل‌های 32 بیتی خواهد بود. پس اگر از فایل‌های موسیقی باکیفیت و هدفون‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنید و یا قصد خرید آن‌ها را دارید G5 به همراه ماژول صدای Hi-Fi آن را نیز در نظر داشته باشید. هرچند از آن‌جا که یافتن فایل‌های 32 بیتی حداقل فعلاً بسیار دشوار است LG V10 احتمالاً نیاز تمامی آدیوفایل‌ها را برطرف خواهد کرد.

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

اما اگر از گوشی هوشمند خود رضایت دارید و قصد ندارید تنها به خاطر صدا آن را عوض کنید، از گوشی‌های ال‌جی خوشتان نمی‌آید و یا دوست دارید یک پلیر اختصاصی برای موزیک باکیفیت داشته باشید می‌توانید در بازار به دنبال موزیک پلیر‌های باکیفیت برندهای Fiio، Astell & Kern، iBasso، Sony ZX، Cowon Plenue یا HiFiMan بگردید. این پلیرها از قیمت حدودی 300 هزار تومان تا بیش از ده میلیون تومان در بازار یافت می‌شوند.

خوره‌های موسیقی بخوانند: یک قابلیت منحصربه‌فرد LG V10 که احتمالاً از آن خبر ندارید!

همجنین یک راه دیگر استفاده از DAC و AMP خارجی (اکسترنال) برای گوشی هوشمندتان است. برندها Fiio و Beyerdynamic مدل‌‌های متنوعی از این دستگاه‌ها را عرضه کرده‌اند. به این ترتیب می‌توانید با قرار دادن این دستگاه بین هدفون و گوشی خود کیفیت یک پلیر خوب را با گوشی‌تان تجربه کنید.


ویدیو مرتبط :
معرفی گوشی جدیدالجی Hands on LG V10 (LG V10 )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منحصربه‌فرد ترین زمین‌های ورزشی +عکس



 منحصربه‌فرد ترین زمین‌های ورزشی +عکس

در اقصی نقاط جهان زمین‌های ورزشی بسیاری وجود دارند که ورزشکاران را به خود جذب می‌کنند ولی تعداد زمین‌های ورزشی خاص انگشت‌شمار است

در اقصی نقاط جهان زمین‌های ورزشی بسیاری وجود دارند که ورزشکاران را به خود جذب می‌کنند ولی تعداد زمین‌های ورزشی خاص انگشت‌شمار است. در زیر 10 مکان ورزشی خاص و منحصربه‌فرد را می‌بینید:
1- در پشت‌بام‌های یکی از ساختمان‌های شهر توکیو ژاپن، آدیداس فوتبال پارک شیبویا واقع شده که زمین فوتسال است. این زمین فوتسال 42 طول و 22 عرض دارد. در قلب شهر شلوغ توکیو این زمین ورزشی فرصتی را فراهم می‌کند تا علاقمندان در فضای باز به بازی بپردازند.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

2- درون ویلایی بزرگ واقع در شهر اسکاتسدیل ایالت آریزونا آمریکا یک زمین بسکتبال ساخته شده است. این زمین بسکتبال  قابلیت تغییر به زمین گلف را نیز دارد و در گوشه‌ای از آن نیز می‌توان به ورزش صخره‌نوردی پرداخت. درکنار همه اینها سینمایی نیز تعبیه شده است. اخیرا روی این ویلای مجلل 22.5 میلیون دلار قیمت گذاشته‌اند.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

3- بازی فوتبال روی زمین شناور نیز این روزها غیرممکن نیست و علاقمندان به این رشته می‌توانند در کشور سنگاپور این تجربه را به دست آورند. این زمین فوتبال روی سکوی شناوری بنا شده و در نوع خود بی‌نظیر است.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

4- در دل خانه‌ای در بورلی هیلز لس‌آنجلس یک زمین بسکتبال واقع شده که متعلق به مارک والبرگ، هنرپیشه آمریکایی است. قیمت پایه این خانه 12 میلیون و 995 هزار دلار است.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

5- زمین گلف هارت دی‌آلن در ایداهو آمریکا به خاطر اینکه حفره‌ چهاردهم آن روی آب شناور است شهرتی جهانی یافته است. طراحی این زمین توسط اسکات میلر صورت گرفته و گلف‌بازی که موفق شود توپ را از خارج از این جزیره کوچک به حفره شماره 14 بیندازد کاری بزرگ کرده است ولی اگر موفق به این کار نشود توپش به جمع صدها توپی که زیر آب است خواهد پیوست!

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

 6- دفتر کمپانی نامدار گوگل در تورنتو کانادا برای اینکه کارمندانش در اوقات فراغت خستگی خود را از تن به در کنند زمین گلف فانتزی را در پشت‌بام ساختمانش قرار داده است. درکنار اینها می‌توان به زمین بسکتبال و باشگاهی مجهز اشاره کرد که در این ساختمان گنجانده شده است.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

7- پشت‌بام ساختمانی مجلل و بلند در شهر کیف اوکراین طوری طراحی شده که محلی مناسب برای دوچرخه‌سواری نمایشی است. در تصویر زیر واسیا لوکیاننکو، ستاره دوچرخه‌سواری BMX را می‌بینید که در سال 2010 در پروژه کمپانی ردبول حضور یافته و حرکاتی نمایشی انجام می‌دهد.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

 زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

8- با پیشرفت علم و تکنولوژی حالا اسکی کردن در دل کویر نیز غیرممکن نیست. اماراتی‌ها در سال 2005 در مجموعه ورزشی واقع در دبی اقدام به ساخت زمین اسکی کردند که در نوع خود استثنایی است. این اولین پیست اسکی سرپوشیده در تاریخ این رشته ورزشی به شمار می‌رود.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

 زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

9- بالای برج العرب، هتل 5 ستاره‌ای که در دبی امارات قرار دارد زمین تنیسی بنا شده است که ستاره‌های نامدار این رشته ورزشی از جمله رافائل نادال، آندری آغاسی و راجر فدرر به بازی‌های نمایشی روی آن پرداخته‌اند. این زمین در ارتفاع 210 متری از سطح زمین قرار دارد و مرتفع‌ترین زمین تنیس در دنیا نام گرفته است.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

10- پشت در ورودی هتل «هالیدی این آتریوم» سنگاپور 2 زمین تنیس در این مجموعه به گونه‌ای جالب تعبیه شده است و ورزشکاران و میهمانان این هتل می‌توانند در اوقات فراغت از آن استفاده کنند.

زمین‌های ورزشی,زمین‌های ورزشی جالب

منبع:تسنیم