دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قابلیت‌های جدید آفیس 2016


آفیس 2016 را می‌توان جدی‌ترین قدم مایکروسافت در تغییر وجه مجموعه نام‌آشنای آفیس از یک برنامه انفرادی به سوی یک سرویس اشتراکی مبتنی بر پردازش ابری و کار به صورت گروهی قلمداد کرد

وب‌سایت فارنت: آفیس 2016 را می‌توان جدی‌ترین قدم مایکروسافت در تغییر وجه مجموعه نام‌آشنای آفیس از یک برنامه انفرادی به سوی یک سرویس اشتراکی مبتنی بر پردازش ابری و کار به صورت گروهی قلمداد کرد که بدون شک استفاده از طیف وسیعی از سرویس‌های آنلاین گوگل و علل خصوص موجودیت کروم بوک ها را با خطر جدی مواجه می‌کند. در ادامه در فارنت با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به جدیدترین قابلیت‌های گنجانده شده در این مجموعه.
 
قابلیت‌های جدید آفیس 2016

امکان ویرایش اسناد به صورت گروهی

آفیس 2016 امکان کار بر روی یک پروژه را در آن واحد از چند نقطه امکان‌پذیر می‌کند؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه "Groups”، به صورت گروهی بر روی یک سند کار نمایند.ظاهر کلی برنامه‌های آفیس 2016 نسبت به نسخه قبلی که حدود سه سال پیش عرضه گردید، تغییر چندانی به خود ندیده به طوری که به طور پیش‌فرض هنوز هم ورد، اکسل و پاورپوینت به ترتیب با رنگ‌های آبی، سبز و قرمز شناخته می‌شوند. البته بر کسی پوشیده نیست که در میان برنامه‌های نسخه جدید آفیس یکپارچه سازی خوبی صورت گرفته به طوری که با یک دکمه می‌توان از طریق اسکایپ با دیگران در ارتباط بود و یا اسناد را با آن‌ها به اشتراک گذاشت.

یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی آفیس 2016، یونیورسال بودن تمامی برنامه‌ها می‌باشد به طوری که می‌توان از تمامی آن‌ها بر روی هر دستگاه قدرت گرفته از ویندوز 10 همچون سیستم رومیزی، تبلت، گوشی هوشمند، کنسول بازی و یا حتی هولولنز استفاده کرد. ردموندی ها آفیس 2016 را طوری طراحی کرده‌اند که انجام کار گروهی بر روی یک سند (اعم از فایل ورد، اکسل، پاورپوینت و …) به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر باشد به گونه‌ای که می‌توان از طریق دکمه اشتراک گزاری تعبیه شده بر روی نوار ابزار یک فایل را با همکاران سهیم شد و میزان دسترسی آن‌ها را هم تعیین کرد!

به طور پیش‌فرض امکان اشتراک گذاری استاد از طریق ایمیل برای همگان قابل دسترس بوده، با این حال کاربران تجاری می‌توانند آن را محدود کرده و صرفاً چند نفر را مجاز به انجام این عمل نمایند؛ البته این نکته را نباید از یاد برد که پس از اشتراک گزاری می‌توان لیست افرادی هم که در حال ویرایش آن هستند را مشاهده نمود.

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

علاوه بر موارد فوق، همان‌طور که انتظار می‌رفت سرانجام در تمامی نرم‌افزارهای آفیس 2016 قابلیت نوار زمان گنجانده شده که با استفاده از آن می‌توان تمامی رونوشت‌ها صورت گرفته بر روی یک سند توسط دیگران را مشاهده کرد. البته این قابلیت تا پیش از این از طریق آفیس آنلاین نیز قابل استفاده بود و عملکردی مشابه با آنچه در Google Drive ناظر هستیم را ارائه خواهد کرد.

همان‌گونه که گفته شد در این نسخه از آفیس، پیام‌رسان اسکایپ با آن به صورت کامل یک پارچه شده به طوری که برای برقراری تماس تصویری نیاز به خرید اکانت تجاری آن نیست. این قابلیت شرکت‌های استفاده کننده را قادر می‌سازند تا بدون نیاز به پیام‌رسان درون برنامه دیگری همچون Slack، از داخل نرم‌افزارهای آفیس با یکدیگر در ارتباط باشند؛ این امکان به خودی خود می‌تواند باعث افزایش کاربران اسکایپ نیز شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جزئی تعبیه شده در آفیس 2016، امکان استفاده از Windows Hello به‌جای رمز عبور است.

البته لازم به ذکر است که اکثر قابلیت‌های فوق، سال گذشته با یک به‌روزرسانی به نسخه تحت وب آفیس 2013 افزوده شده بود، با این حال هم‌اکنون اغلب کاربران این مجموعه که از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.


جایگزین شدن کورتانا به‌جای ابزار جستجو و Clippy

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

اگر امکان دسترسی گروهی به اسناد تحت کلود اصلی‌ترین قابلیت آفیس 2016 به شمار آید، بدون شک دسترسی به دستیار صوتی کورتانا در آن دومین ویژگی مهم محسوب می‌شود. ردموندی ها سعی کرده‌اند تا آنجا که می‌شود آفیس 2016 را سازگار با قابلیت‌های ویندوز 10 طراحی کنند؛ اکنون می‌توان به صورت درون برنامه‌ای دستورات صوتی را برای اجرا به کورتانا دیکته کرد.

به عنوان مثال برای نوشتن لیستی از قرار ملاقات می‌توان از کورتانا خواست تا آن‌ها را به صورت مستقیم از برنامه تقویم اولت‌لوک استخراج کرده و ارائه دهد. در همین حال، کورتانا امکان جستجوی هوشمند را در برنامه‌های مختلف آفیس 2016 امکان‌پذیر کرده است به طوری که اکنون دیگر نیاز نیست برای جستجو راجع یک لغت در اینترنت، مرورگر را باز کنید زیرا این امکان از درون خود برنامه قابل دسترس بوده، با این حال گزینه باز کردن مرورگر نیز تعبیه شده. بدون شک مایکروسافت برای جستجوهای انجام شده در آفیس 2016 از موتور بینگ استفاده می‌کند، اما هنوز مشخص نشده که همچون گذشته امکان تغییر با نمونه گوگلی وجود دارد یا خیر!

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

در آفیس 2016، سوئیچ مابین نرم‌افزارهای آن نیز راحت‌تر شده و به لطف نوار جدیدی موسوم به Tell Me، می‌توان بدون نیاز به مراجعه راهنما و یا استفاده از شورت کات Alt-Q، تنها با تایپ نام ابزار موردنظر آن را فراخوانید. به عنوان مثال در برنامه اکسل برای رسم نمودار جدید کافی است در کادر مذکور کلمه Sunburst را تایپ نمایید؛ البته با انجام این کار یک نمودار جدید رسم نمی‌شود، بلکه منوی انتخاب ابعاد آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
اوت‌لوک

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

باید به این نکته اغراق کرد در بین تمامی برنامه‌های آفیس 2016، اوت‌لوک بیشترین قابلیت‌های جدید را نسبت به نسخه قبلی دریافت کرده است. با استفاده از این برنامه می‌توان به سرعت کلمات را در میان تمام ایمیل‌ها جستجو کرد، ایمیل‌هایی که در اولویت های بعدی قرار دارند را به صورت خودکار پاک کنید و یا اسناد مهم خود را به صورت خودکار در وان‌درایو ذخیره کرده و لینک آن را در ایمیل‌های ارسال ضمیمه نمایید.

در نسخه جدید اوت‌لوک با استفاده از گروه‌های آفیس 365، می‌توانید گروه‌های خود را به هم متصل نگه دارید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی تیم های عمومی یا خصوصی تشکیل دهند. در کنار موارد ذکر شده، اوت‌لوک 2016 دارای یک ابزار هوشمند به نام Clutter بوده که به مرور زمان موارد مورد علاقه شما را تشخیص داده و ایمیل‌های دریافتی جدید را بر مبنای آن برچسب گزاری می‌کند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است برفرض اشتباه، Clutter برخی ایمیل‌های کم‌اهمیت را بر حسب رفتار شما در پوشه هرزنامه قرار دهد از این رو برای جلوگیری از این موضوع حتی ایمیل‌های کم اهمیت را هم کنترل نمایید،ابزار مذکور را غیرفعال کرده و یا اینکه هر از چند گاهی نیز من باب احتیاط پوشه هرزنامه را هم کنترل کنید. نکته مبهمی که ما نیز از آن سردر نیاوردیم، دلیل باز طراحی جداگانه اوت‌لوک قرار داده شده در آفیس 2016 در مقابل اپلیکیشن یونیورسال قرار داده شده این برنامه در استور ویندوز 10 است!


اکسل

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

برنامه اکسل نیز چند قابلیت جدید را دریافت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه شدن شش نمودار جدید از جمله Waterfall (آماری)، Pareto (آماری)، Treemap (سلسله مراتبی) و Sunburst (توزیع داده) اشاره کرد. همچون برنامه‌های دیگر، در اکسل 2016 نیز قابلیت Tell Me  به خوبی عمل می‌کند به طوری که تنها می‌توان با تایپ نام یک نمودار، آن را فراخواند.


Planner و Delve

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

در حالی که طبق روال همه ساله، در نسخه جدید آفیس نیز ابزارهای مهمی همچون ورد، اکسل و پاورپوینت به قابلیت‌های تازه مجهز شده‌اند، با این حال آفیس 2016 دارای چندین ابزار جدید برای اهالی کسب کار است که از جمله آن‌ها می‌توان به Planner و Delve اشاره کرد.Planner ابزاری مبتنی بر وب همچون Trello یا  Asana بوده که کمک می‌کند بر پیشرفت پروژه گروهی خود نظارت داشته باشید و مطمئن شوید که اعضای گروه به درستی تمام وظایف خود را انجام می‌دهند.

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

Delve نیز ابزاری مشابه با Planner بوده که نظارت کاملی بر روی کارهای صورت گرفته توسط هر یک از اعضای گروه را به ارمغان می‌آورد. البته همچون Trello، در این برنامه نیز امکان فیلتر کردن کارت‌های وظیفه بر اساس یک معیار خاص امکان‌پذیر بوده و به مرور زمان و با شناخت علایق شما، ابزارهای کمکی بیشتر را هم پیشنهاد خواهد داد. این نکته را بایستی یادآور شویم که برای استفاده از این دو ابزار حتماً باید اکانت آفیس 365 را تهیه کرده باشید.


Sway

قابلیت‌های جدید آفیس 2016

Sway به افراد کمک می‌کند تا همانند پاورپوینت، فایل‌های ارائه بسازند و آن‌ها را به صورت آنلاین نیز نمایش دهند. همچنین با استفاده از این برنامه شما و همکاران یا دوستانتان می‌توانید همزمان بر روی یک پروژه کار کنید.با Sway قادر هستید تمام ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را به سرعت در ذخیره کنید و در فرصتی مناسب به آن شاخه و برگ دهید.

این برنامه به خوبی برای اجرا بر روی صفحات لمسی بهینه شده و امکان پیوست فایل ویدئویی را هم دارا می‌باشد. البته در صورت تمایل می‌توانید ارائه‌های خود را در سرورهای مایکروسافت ذخیره کرده، اما همچنان انتخاب یک آدرس URL اختصاصی امکان‌پذیر نخواهد بود.Sway هم‌اکنون از حالت آزمایشی خارج شده و دیگر برای استفاده از امکانات آن نیاز به ارسال دعوت‌نامه نیست.


ویدیو مرتبط :
امکانات و ویژگی های آفیس 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مایکروسافت آفیس 2016 منتشر شد


مایکروسافت، آفیس ۲۰۱۶ را برای ویندوز و مک ارائه کرده است و شما می‌توانید نسخه جدید این مجموعه نرم‌افزاری کاربردی را دریافت کنید. سرویس آفیس ۳۶۵ نیز بروزرسانی شده و با نرم‌افزارهای کلاینت کاملا یکپارچه شده است.

زومیت: مایکروسافت، آفیس ۲۰۱۶ را برای ویندوز و مک ارائه کرده است و شما می‌توانید نسخه جدید این مجموعه نرم‌افزاری کاربردی را دریافت کنید. سرویس آفیس ۳۶۵ نیز بروزرسانی شده و با نرم‌افزارهای کلاینت کاملا یکپارچه شده است.

بالاخره آفیس جدید مایکروسافت منتشر شد و کاربران ویندوز در همه جای دنیا می‌توانند به این مجموعه نرم‌افزاری غنی دسترسی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های آفیس ۲۰۱۶ می‌توان به امکان همکاری تیمی بر روی اسناد و پروژه‌ها، یکپارچگی بسیار عمیق با ویندوز ۱۰ و امکانات امنیتی آن اشاره کرد. در کنار نسخه جدید ویندوزی و سرویس آفیس ۳۶۵ با قابلیت‌های جدید، آفیس ۲۰۱۶ برای مک هم به صورت «یک بار خرید برای همیشه» ارائه شده است.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های جدید آفیس ۲۰۱۶ امکان ویرایش اسناد با ویژگی کانتینیوم است که با آن می‌توانید سندی که ویرایش می‌کرده‌اید را نیمه کاره رها کرده و از طریق ابزار دیگری به کار خود ادامه دهید. هم‌چنین همکاری تیمی برای مدیریت و ویرایش اسناد از جمله امکاناتی است که تکمیل شده و از این نظر آفیس ۲۰۱۶ می‌تواند به رقیبی جدی برای گوگل درایو و اپلیکیشن‌های ابری‌اش تبدیل شود.