دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فیلم: کنترل گوشی با حرکات دست


در آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن، گوشی هوشمندی طراحی شده که برای کنترل آن نیازی به دیدن گوشی یا لمس آن نیست و فقط کافیست که از حرکت دست استفاده کرد.

 
 
 

صبح بخیر: در آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن، گوشی هوشمندی طراحی شده که برای کنترل آن نیازی به دیدن گوشی یا لمس آن نیست و فقط کافیست که از حرکت دست استفاده کرد.

به گزارش برترین‌ها به نقل از یورونیوز، به گفته «شن زائو» و «ماتیو رینولد» دو پژوهشگر این مرکز، در آینده ای نه چندان دور، تنها با یک حرکت ساده می توانیم آهنگی را که می شنویم تغییر دهیم و یا گوشی را که در جیب یا کیفمان است، خاموش کنیم.

حسگرهای این گوشی که «سایدزوایپ» نامیده می شوند، از سیگنالهای رادیویی استفاده می کنند و مکانیزم کارشان مانند استفاده از رادار در هواپیماهاست.

ماتیو رینولد می گوید: «اگر به شیوه استفاده رادارها در هواپیما یا کشتی ها بنگرید، می بینید که در این سیستمها یک فرستنده وجود دارد که در حال فرستادن مداوم انرژی به محیط اطراف است و بخشی از این انرژی توسط اشیایی که در اطراف وجود دارد دوباره به خود دستگاه منعکس می شود.»

در مورد گوشی های هوشمند، جسمی که باعث انعکاس انرژی می شود، دست کاربر است که مانند آینه، سیگنال های تلفن را به منبع منعکس می کند. به گفته ماتیو رینولد این سیگنالهای منعکس شده باعث فعالیت حسگرها می شود و با تغییر جریان سیگنالها، عملکرد گوشی نیز تغییر می کند.

او می گوید: «آنچه ما انجام می دهیم، استفاده از یک دستگاه الگوریتم است. به کمک آن، واکنش های مختلف دستگاه به حرکات مختلف دست را تعریف می کنیم و هنگامی که این هماهنگی میان حرکات دست و واکنش های گوشی بوجود آمد، می توانیم بگوییم که کدام حرکت ویژه باعث ایجاد چه عملی از سوی دستگاه می شود.»

تاکنون حسگرها با دقتی معادل ۸۷ درصد به حرکات دست واکنش درستی نشان داده اند.

اگرچه تمام فعالیتها هنوز در محیط آزمایشگاهی انجام می شود اما پژوهشگران امیدوارند که بزودی سازندگان گوشی های هوشمند این فناوری را از محیط آزمایشگاه فراتر برده و وارد بازار کنند.



ویدئو: کنترل گوشی با حرکات دست


ویدیو مرتبط :
کنترل گوشی های هوشمند با حرکات دست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این "گوشی هوشمند" کنترل دست و پایتان را بدست بگیرید + تصاویر



اخبار علمی و آموزشی - با این "گوشی هوشمند" کنترل دست و پایتان را بدست بگیرید + تصاویر

گوشی‌های تلفن همراه به تازگی دارای برنامه‌ای منحصر‌بفرد شده‌اند که به افراد اجازه می‌دهد کنترل اعضای مصنوعی بدن خود را در دست بگیرند.

پژوهشگران نسل جدید دست و پای مصنوعی مکانیکی با استفاده از پرینترهای 3 بعدی را ایجاد کرده‌اند که فرد را قادر می‌سازد تا با استفاده از نرم افزارهای موجود بر روی "گوشی تلفن همراه هوشمند" خود با این اعضای مکانیکی ارتباط برقرار سازد.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

گفتنی است، دانشمندان با  آزمایش این اعضای مصنوعی هوشمند بر روی داوطلبان کارایی آنها را اثبات نموده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، ساخت اندام‌های مصنوعی از جنس تیتانیوم با کمک پرینتر 3 بعدی و کنترل آنها توسط گوشی تلفن همراه هوشمند تحولی بزرگ در زمینه ساخت اندام‌های مصنوعی هوشمند در جهان ایجاد خواهد کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

برای ساخت هر عضو مصنوعی ابتدا از بدن افراد یک اسکن دقیق تهیه می‌شود و آنگاه عضو با استفاده از پرینتر 3 بعدی و از جنس فلزاتی مانند تیتانیوم و یا فیبر کربن ساخته می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

از طریق گوشی تلفن همراه فرد معلول می‌توانند دستورات حرکتی را به این عضو مصنوعی انتقال دهد از جمله مزایای این روش منحصر‌ بفرد، سازگاری با بدن و همینطور بهره‌مندی از خدمات آموزشی توسط کارشناسان برای هماهنگی و طبیعی‌تر شدن حرکات بدن است.
 کارشناسان امیدوار هستند این طرح بتواند در سطح جهان مورد استفاده  افراد معلول و آسیب دیده قرار گیرد.
اخبار علمی و آموزشی - باشگاه خبرنگاران