دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فیلم: بتونی که خودش را ترمیم میکند


محققان طرحی اروپایی موسوم به “هیل کن” (healcon، ترمیم بتون) مشغول ساخت بتونی هستند که قابلیت خود ترمیمی داشته باشد.

 
 
 
 
صبح بخیر: محققان طرحی اروپایی موسوم به "هیل کن” (healcon، ترمیم بتون) مشغول ساخت بتونی هستند که قابلیت خود ترمیمی داشته باشد. این بتون قادر است شکافهایی را که در آن ایجاد می شود، بازسازی کند. در ساخت این بتونها از پلیمرهایی با قدرت جذب بسیار بالا استفاده می شود
 


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: حل کردن مکعب روبیک در مترو , فقط با یک دست

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
فیلم: ماهی عجیبی که خودش را ترمیم می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انجلینا جولی در کدام فیلم ایرانی بازی میکند؟



 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :سعید کوشافر: ماجرا از یک خبر ساده شروع شد , خبری که خیلی هم جدی گرفته نمیشد , ' انجلینا جولی به ایران میاید ' حضور یا عدم حضور یک هنرپیشه هالیوودی که حالاعنوان سفیر 'حسن نیت' سازمان ملل را هم یدک میکشد , انهم زمانی که تمامی سفرهای وی با اهداف کاملا سیاسی و هماهنگ با صهیونیستها انجام میشود , اصولا برای کشوری که با سیاستهای منفعت طلبانه انان تضاد دارد , نباید خیلی جالب باشد , اما در عمل دیدیم که تقریبا تمامی سایتها وپایگاههای خبری این خبرسازی را در صدر عناوین خود جای دادند ...

 

این در حالی است که تاکنون هیچ یک از مسوولان مرتبط با موضوع این سفر از وزارت خارجه گرفته تا ارشاد واکنشی به سفر یک هنرپیشه هالیوودی با تفکراتی که بر همه روشن است نشان نداده اند .

در عین حالیکه برخی سینما گران متعهد و ارزشی این سفر را فاقد دستاورد برای سینمای ایران دانسته و در جهت منافع صهیونیستی کمپانیها ی فیلمسازی غرب قلمداد میکنند و حتی برخی از انها تهدید به کناره گیری از سینما در صورت سفر جولی به ایران کرده اند .

ماجرا وقتی جالب تر میشود که میبینیم در صدر اعلام این خبر یک تهیه کننده نام اشنا چون علی سرتیپی قراردارد واوست که میگوید: آنجلینا جولی به احتمال فراوان تا پایان سال به ایران می‌آید تا در یک فیلم ایرانی حضور پیدا کند.

***منتظر توافق با ارشاد هستیم

علی سرتیپی(تهیه‌کننده سینما) به ایلنا میگویدکه آنجیلنا جولی در سال‌های اخیر به کشورهای مختلفی همچون پاکستان سفر کرده است. او در گفتگویی با یک نشریه‌ی خارجی از علاقه‌ی خود برای سفر به ایران سخن گفته و تاکید کرده بود که به فرهنگ ایرانی و اسلامی علاقه دارد.

سرتیپی ادامه داد: درحال مذاکره با مدیر برنامه‌های آنجلینا جولی هستیم تا درصورت انجام توافقات نهایی با این هنرمند و همچنین هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید این وزارتخانه، آنجلینا جولی به ایران سفر کند و در یک فیلم ایرانی حضور پیدا کند.

سرتیپی بدون اشاره به جزئیات بیشتر این فیلم گفت: از دو هفته پیش این مذاکرات آغاز شده است و بعداز انجام توافقات اولیه با مدیر برنامه‌ها و تایید وزارت ارشاد، جزئیات بیشتری از این فیلم اعلام می‌شود.

احتمالا علی سرتیپی یا از برنامههای سفر این بازیگر هالیوودی اطلاعی ندارد یا ترجیح داد خود رابه ندانستن بزند , چرا که همگان میدانند که سفر اخیر وی به مرزهای سوریه با چه انگیزه های ضد اسلامی و صهیونیستی که درست در خلاف جهت منافع کشورمان بود انجام شد .

از دیگر سو سفر وی به افغانستان و پاکستان نیز نه به عنوان سفیر صلح که برای هموار کردن حضور نیروهای ناتو ودر راس ان امریکا در این کشورها که مردم مسلمانش به شدت باحضور خارجی ها در کشورشان مخالفند انجام شد و البته نتایج انرا باید در رسانه های همان زمان و به قلم تحلیلگران ارشد مسایل سیاسی دنبال کرد.

*** ادامه خبرسازی با شایعه

اما این ذوق زدگی ناشی از بی خبری یا خبر سازی برخی افراد در پایگاههای خبری ایران باعث شد تا یک سایت عربی مدعی شود: در پی مصاحبه آنجلینا جولی سفیر "حسن نیت" سازمان ملل متحد با روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" درباره سفرش به ایران و ابراز اشتیاق وی به این سفر، رسانه های ایرانی از اعلام این خبر استقبال زیادی به عمل آوردند.

بنابراین گزارش، جولی در مصاحبه با این روزنامه انگلیسی گفت: یکی از آرزوهای من این است که از صحرای بزرگ ایران در حالی که بر روی شتر سوار هستم، عبور کنم.

در ادامه گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن ادعا شده است که رسانه های ایرانی از این سخن آنجلینا جولی در مصاحبه با فایننشال تایمز بسیار استقبال کرده و از نقش انسانی این ستاره هالیوودی تمجید کرده اند.

این در حالی است که جولی حتی در اظهاراتش هم با تحقیر از ایران سخن گفته و برغم وجود هزاران بنای تاریخی و نماد اسلامی بینطیر در ایران ترجیح داده که از صحرای خشکی که نماد کشورهای عربی است و طعنه ای بر فقر وخشکی است سخن براند .

*** فقط موج سازی رسانه ای است

اما یک روز پس از انتشار این خبر و در حالیکه انتظار میرفت مسوولان جمهوری اسلامی , حداقل در بخشهای مرتبط در این خصوص اظهار نظر کنند بالاخره سجاد پور که خیلی هم حضور یا عدم حضور آنجلینا جولی در ایران به وی ربط پیدا نمیکند , مگر اینکه بخواهد در فیلمی بازی کند به سخن امد و گفت که حضور انجلینا برای بازی در پروژه سینمایی تنها یک موج سازی رسانه ای بی اساس و بدون اعتبار است، زیرا در صورت چنین اتفاقی باید به صورت رسمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شود.

علیرضا سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی آثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من در مورد اخبار رسانه ای که تنها در رسانه ها مطرح می شوند هیچ اظهارنظری ندارم و در مورد حضور آنجلینا جولی و بازی او در یک فیلم سینمایی ایران هیچ نامه رسمی و درخواستی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بسیاری از اخبار در رسانه ها در حد یک خبر باقی می مانند بنابراین تا در مورد این موضوع به طور رسمی به وزارتخانه ابلاغی نشود ما هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهیم.

*** یک بازی سیاسی است

در عین حال حمید بهمنی کارگردان سینما نیز در همین راستا گفت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با دعوت کنندگان از آنجلینا جولی که قصد به راه انداختن یک بازی سیاسی را دارند، برخوردی قاطع داشته باشد.

وی افزود: دعوت از آنجلینا جولی به عنوان فردی که خود و تفکرش معاند با اندیشه و تفکر سینمای ایران است به طور حتم ساده انگاشتن تفکر انقلاب است گویی خون هزاران شهید و جانباز برای تثبیت این انقلاب را به فراموشی سپرده اند.

وی ادامه داد: این دعوت با هدف زیر سوال بردن معاونت سینمایی است و این افراد با این حرکت یک بازی سیاسی را به راه انداخته اند.

بهمنی در مورد برخورد جدی با این حرکت اظهار داشت:معاونت سینمایی و حتی خود وزیر ارشاد باید با چنین اندیشه ای که نگاهش ریشه در تفکر صهیونیسم دارد ، برخورد شدیدی نشان دهد ، تا کس دیگری جرات توهین به فرهنگ جمهوری اسلامی ایران وتفکر ضد استکبار را نداشته باشد.

این کارگردان افزود: ورود آنجلینا جولی به سینمای ایران به طور حتم با کناره گیری من همراه خواهد بود و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی من سینمای ایران را برای همیشه کنار می گذارم ، شاید این دعوت از سوی کسانی انجام شده که در حال تولید پروژه بسیار هزینه بر هستند، زیرا این بازیگر به طور حتم دستمزدی 7 یا 8 میلیاردی طلب خواهد کرد..../انتخاب