دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فیلمبرداری از صفحه‌نمایش آیفون و آیپد بدون جیلبریک



ترفند موبایل, نرم‌افزار QuickTime player

یکی از بهترین روش‌های آموزشی، ضبط ویدئو و نمایش آن به افرادی است که قصد دارید مطلبی را به آنها آموزش دهید. گاهی ممکن است دوستان یا آشنایان شما با مشکلی در آ‌یفون و آیپد خود مواجه شوند و شما راه‌حل آن را بدانید، اما دسترسی نداشتن به دستگاه فرد موردنظر و ناتوانی وی در انجام دستورات شما از راه دور، موجب شود نتوانید آن‌طور که باید برای رفع مشکل به او کمک کنید.

 

دوست دارید عملیات موردنظر را در دستگاه خودتان انجام دهید و ویدئوی ضبط شده از مراحل انجام کار را برای دوستتان ارسال کنید؟ برای انجام این کار بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه می‌توانید از این روش کمک بگیرید:

 

نیازمندی‌ها:
ـ کابل یو.‌اس‌.بی
ـ رایانه‌ مجهز به سیستم‌عامل یوسمیت
ـ نرم‌افزار QuickTime player نصب شده روی رایانه

 

1ـ به Launchpad مراجعه کرده و برنامه‌ QuickTime Player را پیدا و اجرا کنید. (به‌صورت پیش‌فرض این برنامه در پوشه‌ Other قرار دارد. در صورتی‌که نمی‌توانید آن را پیدا کنید، نام آن را در کادر جستجو وارد کنید)

 

2 ـ پس از اجرای برنامه، آیفون یا آیپد خود را با کابل یو.‌اس.‌بی به رایانه متصل کنید.

 

3 ـ از منوی File گزینه‌ New Movie Recording را انتخاب کنید.

 

4 ـ با کلیک روی این گزینه‌ پنجره‌ کوچکی به‌نمایش درآمده و تصویر مقابل دوربین جلوی دستگاه (FaceTime camera) را به‌ شما نشان می‌دهد. برای تعویض تصویر به‌ نمایش درآمده، روی علامت پیکان کوچکی که در کنار دکمه‌ قرمزرنگ ضبط قرار دارد، کلیک کرده و نام دستگاه خود را از فهرست باز شده انتخاب کنید. (در همین پنجره می‌توانید در بخش میکروفن نیز میکروفن دستگاه را به‌جای میکروفن دوربین فعال کنید تا صداهای پخش شده روی دستگاه نیز ضبط شوند، در غیر این‌صورت میکروفن داخلی دستگاه فعال است و شما می‌توانید همزمان با ضبط تصاویر، صحبت‌های خودتان را نیز ضبط کنید)

 

5 ـ پس از تغییر تصویر روی صفحه به تصویر صفحه‌نمایش دستگاه خود می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ قرمزرنگ ضبط ویدئو، عملیات ضبط را آغاز کرده و فعالیت موردنظر را در دستگاه خود انجام دهید. در پایان نیز با کلیک روی Stop می‌توانید عملیات ضبط را خاتمه دهید. (ممکن است حین انجام فعالیت‌ها و ضبط ویدئو لگ‌هایی را مشاهده کنید. این لگ‌ها در فایل نهایی وجود ندارد و می‌توانید با خیال راحت به ضبط تصاویر ادامه دهید)

 

6 ـ برای ذخیره‌سازی فایل ضبط شده نیز می‌توانید از منوی File روی گزینه‌ Save کلیک کنید.
منبع: yjc.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش رکورد صفحه آیفون ، آیپد بدون لگ و جیلبریک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برطرف کردن خط و خش صفحه نمایش آیفون



برطرف کردن خش صفحه نمایش, تلفن‌ همراه هوشمند

امروزه وجود صفحه نمایش‌های بزرگ در تلفن‌های همراه هوشمند، استفاده از این گجت‌های سودمند را فوق‌العاده آسان کرده، اما با همه مزیت‌هایی که این صفحه‌های نمایش دارند بدون عیب نیستند و آن، این که روی سطح شیشه‌شان به آسانی خط و خش می‌افتد و گوشی را از شکل و قیافه می‌اندازد.

 

خط و خش‌ صفحه‌های نمایش بدون محافظ، از قدرت دید صحیح کاربر می‌کاهد و گاهی با ایجاد یک جلوه رنگین‌کمان مانند دیدن صفحه نمایش را برای کاربران بسیار مشکل می‌کند و بر وضوح دید شما اثر منفی می‌گذارد. البته شیشه‌های مستحکم نشکن و ضد خش گجت‌های امروزی تا حدی مقاوم هستند اما حتی این شیشه‌های محافظ نیز نمی‌توانند به طور کامل صفحه نمایش شما را از خط و خش در امان نگه دارند.

 

البته برچسب‌های پلاستیکی هم در بازار وجود دارد که فروشندگان گجت‌ها روی صفحه نمایش گوشی‌های تلفن‌همراه و تبلت‌ها می‌چسبانند و سطح این صفحه‌های نمایش را از خط و خش محفوظ می‌دارند، اما خود این برچسب‌ها نیز که البته چندان هم ارزان نیستند، پس از مدت کوتاهی چنان پر از خط و خش می‌شوند که گاهی اوقات دیدن صفحه نمایش برای کاربر بسیار مشکل می‌شود.

 

از طرف دیگر این برچسب‌ها از حساسیت و سرعت پاسخگویی لمسی صفحه نمایش‌های لمسی امروزی ـ که فوق‌العاده حساس هستند ـ تا حد زیادی می‌کاهند که بسیاری از کاربرها آنها را اصلا نمی‌پسندند.

 

کیس‌های محافظ خوبی هم برای همه انواع گجت‌ها در بازار وجود دارد که بخوبی از آنها در مقابل ضربه و شکستگی و خط و خش محافظت می‌کند، اما اگر به هر حال پیش از خرید برچسب محافظ و کیس حفاظت‌کننده، صفحه نمایش شما خط و خش برداشته است، می‌توانید شیشه دستگاه را پولیش کرده و خط و خش‌هایش را از بین ببرید، اما پیش از شروع باید بدانید که پولیش صفحه نمایش، پوشش‌های ضد چربی صفحه نمایش که کمک می‌کند انگشت‌ شما به آسانی روی صفحه نمایش حرکت کند، از بین می‌برد.

 

بنابر این اگر بخشی از سطح صفحه نمایش را که خط افتاده پولیش کنید، امکان دارد مجبور شوید برای یکنواخت شدن کل پوشش محافظ آن را از بین ببرید. پس لطفا به این نکته توجه کنید و پیش از هر اقدامی این موضوع را در نظر داشته باشید.

 

اگر نداشتن خط و خش را به داشتن پوشش ضد چربی و اثر انگشت ترجیح می‌دهید، این کار را انجام بدهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که این راهکار برای از بین بردن خط و خش‌های عمیقی که با لمس توسط انگشتان حس می‌شوند موثر نیست و اگر شیشه محافظ صفحه نمایش شما ترک برداشته یا خط و خش‌های بسیار عمیق دارد، ممکن است دستورالعمل‌های مطلب کارگاه این هفته به اندازه کافی برای صیقلی کردن صفحه نمایش تلفن‌همراه شما موثر نباشد. البته ما هیچ مسئولیتی درخصوص صدمه‌های احتمالی که ممکن است توسط شما به گجت وارد شود، نمی‌پذیریم.

 

برای شروع به یک محلول پولیش مناسب نیاز دارید. مطلب ما در مورد صفحه نمایش‌هایی با پوشش شیشه‌ای است. (پیش از دست به‌کار شدن، مشخصات کارخانه‌ای صفحه نمایش تلفن همراه یا گجت‌تان را بررسی و اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش آن از جنس پلاستیک نیست، زیرا براثر آغشته شدن به محلول‌های شیمیایی مانند محلول پولیش‌کننده، به‌طور قطع بشدت آسیب می‌بیند) ما برای این کار یک محلول پولیش‌کننده قوی مانند اکسید سریوم را توصیه می‌کنیم که به‌صورت پودر است و برای مصرف، باید آن را در آب مقطر حل کنید. البته شاید بتوانید محلول آماده آن را نیز از فروشگاه‌های مواد شیمیایی تهیه کنید. شما به چند تکه پارچه بدون پرز مثل پارچه‌های جیر تمیزکننده عینک نیاز دارید.

 

قدم اول
با استفاده از نوار چسب‌های کاغذی، اطراف ناحیه‌ای که قصد پولیش زدن آن را دارید؛ تمام جاهایی از تلفن همراه را که ممکن است محلول از آنجا‌ها به داخل دستگاه شما نفوذ کند، بخوبی بپوشانید و مراقب ریخته شدن و استفاده بیش از حد محلول باشید. بخصوص برای این‌که محلول به اطراف دکمه‌ها، بلندگو، سوکت شارژ، مینی و میکرو یو اس بی، خروجی تصویری تلویزیون یا مینی HDMI، میکروفن و فیش هدست تلفن همراه نفوذ نکند، دقت ویژه‌ای داشته باشید.

 

قدم دوم
یک قطره از محلول پولیش را روی پارچه ریخته، محکم و به صورت دایره وار روی خط و خش مورد نظر بمالید تا محلول روی پارچه خشک شود. با یک تکه پارچه تمیز دیگر محلول پولیش باقیمانده روی شیشه صفحه نمایش را پاک کنید.

 

بررسی کنید اثری از خط و خش روی سطح صفحه نمایش گجت‌تان نمانده باشد. اگر اثری از خراش قبلی باقی بود، این کار را تکرار کنید. گاهی اوقات ممکن است یک ساعت طول بکشد تا بتوانید یک خراش روی صفحه نمایش مثلا آیفون 4S را از بین ببرید. برای خط و خش‌های بزرگ مراحل یک و دو را دوباره تکرار کنید.

 

قدم سوم
وقتی خط و خش کاملا از بین رفت، بقیه قسمت‌های تلفن همراهتان را مورد توجه قرار دهید. یک پولیش سریع بقیه قسمت‌های صفحه نمایش کارش را کامل می‌کند. با این‌که ممکن است با انجام این کار پوشش ضد اثر انگشت و چربی سطح صفحه نمایش از بین برود، اما می‌توان این را به داشتن خط و خش روی صفحه نمایش ترجیح داد.

 

نوار چسب‌هایی را که قسمت‌های دیگر صفحه نمایش گوشی را با آنها پوشانده‌اید از روی صفحه گوشی بردارید، اما به پوشش نوار چسب دکمه‌ها و درگاه‌های اتصال دست نزنید. کمی از مایع را به پارچه بدون پرز زده و با همان روش حرکت چرخشی که گفته شد بقیه صفحه نمایش را پولیش بزنید. کار روی این قسمت‌ها را نیز در چند دقیقه به پایان برسانید و در این مراحل بیشتر روی رفع خط و خش‌های کوچکی که باقی مانده تمرکز داشته باشید.

 

قدم چهارم
یک قطعه پارچه تمیز دیگر بردارید و باقیمانده محلول اکسید سریوم را از روی صفحه نمایش گوشی پاک کنید.

 

یک تکه پارچه میکروفایبر مخصوص تمیز کردن LCD‌‌/‌‌LED را با کمی آب مرطوب کرده و مرحله آخر تمیز کردن صفحه نمایش گوشی را با آن انجام دهید. حال باید صفحه نمایش گوشی شما مثل روز اولی که آن را خریدید، نو و براق به نظر برسد.

منبع:jamejamonline.ir