دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فیلتر موج‌بر تیغه‌دار شبیه‌سازی شد



 

فیلتر موج‌بر تیغه‌دار شبیه‌سازی شد

 

 

یك پژوهشگر جوان ایرانی از شبیه‌سازی ، طراحی و ساخت فیلتر موج‌بری تیغه‌دار برای نخستین بار خبر داد.

 


محسن یزدانی،‌پژوهشگر دانشگاه علم و صنعت ایران در مقطع كارشناسی ارشد در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری فارس گفت: فیلترهای پایین گذر ماكروویوی كاربردهای بسیار زیادی در سیستم‌های مخابراتی به‌ویژه در كاربردهای مخابرات ماهواره‌ای دارند.

 


وی افزود: یكی از این فیلترهای پركاربرد،‌فیلتر پایین گذر با تغییر امپدانس پله‌ای است. این دسته از فیلترها تاكنون توسط خطوط ماكرواستریپی و كواكسیال طراحی و ساخته شده‌اند.

 


این پژوهشگر تصریح كرد: موج‌برهای دوتیغه‌ای دارای ویژگی‌های مهمی چون ثابت بودن امپدانس آنها در محدوده وسیعی از فركانس،‌امكان ایجاد امپدانس‌‌های كوچك حتی تا ۱۰ اهم و افزایش فاصله فركانسی مد غالب از مدهای بالاتر نسبت به موجب‌بر توخالی است.

 


وی گفت: در نتیجه با توجه به ویژگی‌های مهم اشاره شده امكان طراحی فیلترهای پایین گذر با تغییر امپدانس پله‌ای با استفاده از این خطوط انتقال امكان‌پذیر می‌شود.

 


این پژوهشگر افزود: در این پایان‌نامه پروسه طراحی یك فیلتر پایین گذر دوتیغه‌ای موجب‌بری بر مبنای تغییر امپدانس پله‌ای مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 


وی گفت: در این پایان‌نامه با كمك گرفتن از موج‌برهای دوتیغه‌ای فیلتر نمونه پایین گذر به قطعات موجب‌بر دوتیغه‌ای با امپدانس های پایین و بالا تبدیل می‌شود.

 


یزدانی افزود: تئوری طراحی و مدار معادل این فیلتر در حالت كلی بررسی شده و یك فیلتر موج‌بر دوتیغه‌ای پایین گذر با فركانس قطع ۴ گیگاهرتز طراحی و ساخته شده است.

 


ویدیو مرتبط :
شبیه سازی mpu6050 imu با فیلتر کالمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخر موج دار+تصاویر



اخبار گوناگون - استخر موج دار+تصاویر

مهندسین دانشگاه ادینبرگ در اسکاتلند، استخری گِرد به قطر 25 متر ساخته‌اند که قادر است امواجی به ارتفاع 27 متر تولید کند.

 استخری به نام FloWave با قطر 25 متر توسط مهندسین دانشگاه ادینبرگ در اسکاتلند ساخته شده است؛ این استخر قادر به شبیه سازی امواجی مانند امواج اقیانوس است.

FloWave قادر به ایجاد امواجی به ارتفاع 27 متر و 6 متر در ثانیه است؛ این استخر گرد، امواج گرد نیز تولید می‌کند؛ دستگاه تولید موج در وسط این استخر نصب شده است و برای ایجاد موج از وسط شروع به کار می‌کند؛ در انتهای استخر، توربین‌هایی قرار گرفته است که تولید انرژی جنبشی می‌کنند.

در حال حاضر نمونه اولیه برای مقاصد تفریحی در نظر گرفته شده است.

 اخبار,اخبار گوناگون,استخر موج دار

 

 اخبار,اخبار گوناگون,استخر موج دار

 

اخبار,اخبار گوناگون,استخر موج دار

 

  اخبار گوناگون - خبرگزاری فارس