دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فولکس‌واگن پاسات، خوش استیل آلمانی


در حال حاضر، بازار سدان‌های متوسط وارداتی در کشورمان – به‌جز در مناطق آزاد – عمدتاً تحت سیطره سه مدل از خودروست: تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما.

وب‌سایت پدال: در حال حاضر، بازار سدان‌های متوسط وارداتی در کشورمان – به‌جز در مناطق آزاد – عمدتاً تحت سیطره سه مدل از خودروست: تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما. هر سه این خودروها، در جای خود محصولات باکیفیت و مشهوری هستند و در بازارهای جهانی هم از اقبال بلندی برخوردارند؛ ولی در این میان، جای محصولاتی همچون فولکس‌واگن پاسات سخت خالی است، محصولی چندملیتی که ایمنی برتر را چاشنی راحتی و هندلینگ فوق‌العاده خود نموده است.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

شاید برخی مواقع این‌طور بیاندیشید که سدان‌های متوسط آلمانی از بهای بسیار بالاتر و یا حتی چند برابری نسبت به رقبای ژاپنی و کره‌ای خود در عرصه جهانی برخوردارند، درحالی‌که نگاهی گذرا به داده‌های موجود خلاف این تفکر را ثابت می‌کند.

متأسفانه این اندیشه نادرست را دلالان و واردکنندگان سودجو، سالیان سال است که در مغز مشتریان عمدتاً ناآگاه ایرانی وارد نموده تا بلکه با این حربه حساب‌های بانکی خود را بیش از پیش، پر و پیمان سازند. مثلاً با نگاهی به بازار امارات شاهدیم درحالی‌که قیمت تیپ پایه فولکس‌واگن پاسات حول‌وحوش 85 الی 87 هزار درهم است این رقم برای تیپ‌های پایه هیوندای سوناتا و کیا اپتیما حول‌وحوش 70 الی 80 هزار درهم است، یعنی حداکثر اختلافی در حدود 15 هزار درهم، که معادل ریالی آن نزدیک به 15 میلیون تومان است.

این در حالی است که تمامی تیپ‌های پاسات، اعم از ساده یا فول، در حالت استاندارد، به 6 کیسه هوا و انواع سامانه‌های متعارف ایمنی مجهزند؛ درحالی‌که تیپ پایه سوناتا تنها از یک کیسه هوا و نیز ترمز ABS سود می‌برد! و در برادر دوقلوی سوناتا یعنی کیا اپتیما هم مشابه چنین وضعی برقرار است. ظاهراً در نسخه پایه تویوتا کمری که با بهایی نزدیک به 84 هزار درهم فروخته می‌شود وضعیت کمی بهتر است و به‌جای یک کیسه هوا، دو کیسه هوا تعبیه شده است!

طرح این موضوع به معنای زیر سؤال بردن ایمنی خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیست، بلکه توجه به این نکته است که سازندگان کره‌ای و ژاپنی، در برخی از بازارها، ازجمله خاورمیانه و… حاضرند که خودروهای خود را با لوازم جانبی ایمنی کمتری هم به فروش برسانند تا به مدد این حربه، قیمت پایه خودروهای خود را پایین‌تر بیاورند، درحالی‌که ژرمن‌ها کمتر دست به این عمل می‌زنند و از همین رو بهای پایه خودروهایشان در بیشتر مواقع کمی بالاتر از کره‌ای‌ها و یا حتی ژاپنی‌هاست. پس لااقل تا این جای کار، هیچ گرانی بی‌حکمت نیست!

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

ریشه اولیه پاسات به سال 1973 میلادی بازمی‌گردد، یعنی چیزی معادل 43 سال پیش. در این سال، نخستین نسل از این خودرو با کد اتاق B1 به جهانیان معرفی شد.

پاسات در زمان عرضه، یکی از مدرن‌ترین خودروهای اروپایی بود و توانست موفقیت‌های بسیاری را نصیب سازنده خود نماید. از این نسل از پاسات، به تعداد قابل‌توجهی هم در دهه پنجاه شمسی روانه کشورمان شد و توانست نام نیکی را از خود به یادگار نهد. آخرین نسل از پاسات و یا نسخه اروپایی آن، در سال 2014 میلادی و با کد B8 روانه بازار شد. از آنجایی که فولکس‌واگن درگیر نبردی سخت با رقبای ژاپنی خود در بازارهای بین‌المللی است لذا بین نسخه‌های اروپایی و آمریکایی پاسات کمی تفاوت وجود دارد و نسخه‌های آمریکایی به لحاظ اندازه کمی بزرگ‌تر از برادران اروپایی خود هستند.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

نسخه آمریکایی پاسات که با کد NMS یا "مدل آمریکای شمالی” عرضه می‌شود، برای نخستین بار، در ماه ژانویه سال 2011 میلادی رونمایی شد. این مدل جانشین نسخه سدان B6 شد و اندکی بعد، فروش آن به‌عنوان مدل 2012 در بازارهای آمریکا، مکزیک و کانادا آغاز شد.

نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات در سال 2016 میلادی، تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و برخی از اجزای بدنه آن من‌جمله کاپوت، گلگیرهای جلو و عقب و نیز سپرهای جلو و عقب دستخوش تحول و نوسازی شدند. نسخه آمریکایی پاسات علاوه بر آمریکا، در کشور چین و در کمپانی شانگهای هم به تولید می‌رسد و در کنار مدل‌های مگوتان (MAGOTAN) و پاسات لینگییو (LINGYU) عرضه می‌شود و فروش آن نیز فعلاً به بازار داخلی این کشور محدود شده است. در مقابل، نسخه‌های ساخت آمریکا، علاوه بر منطقه آمریکای شمالی، به کره جنوبی و خاورمیانه نیز صادر می‌شوند. این خودرو در سال 2012 میلادی عنوان «خودروی سال» را از سوی مجله موتورترند (MOTORTREND) آمریکا دریافت نمود.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

نسخه آمریکایی پاسات به بازار امارات نیز راه یافته است و چندی پیش سایت «YALLAHMOTOR» در این کشور، نمونه‌ای از آن مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که برگردان متن آن در ذیل تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

مقدمه

فولکس‌واگن همیشه در امر طراحی احتیاط نموده است. از همین رو، فیس‌لیفت ملایمی هم که اخیراً انجام داده چیز استثنایی نیست. همه پاسات های جدید از بازار آمریکا می‌آیند و به همین سبب از گیرایی پاسات های اروپایی بی‌بهره‌اند، پاسات های اروپایی کمی ابعادشان کوچک‌تر است.

آمریکایی‌ها خودروهای جادار بزرگ را دوست دارند همان‌طور که صاحب خانواده‌های بزرگی نیز هستند. بنابراین طبیعی است که خانواده‌های ساکن در کشورهای حوزه خلیج‌فارس هم نسخه جادارتر را بپسندند. فولکس‌واگن در طراحی پاسات جدید محتاطانه عمل نموده است و در عین حال، زیباسازی‌های کوچکی هم در آن اعمال نموده، و برای آنکه این مدل را در بازار به‌شدت رقابتی سدان‌های میان‌سایز زنده نگه دارد، آن را به چند سامانه متفاوت تجهیز نموده است.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

طراحی بدنه

در اولین نگاه، پاسات، حس یک خودرو جدید را القاء نمی‌کند. این خودرو همواره از استایل ظریف و موشکافانه‌ای برخوردار بوده و از "طرحی زیر رادار” بهره برده است. پاسات وسیله ترابری مشترک میان مردان بوده و در این نسخه هم این‌چنین است. با این همه، با نگاهی نزدیک به ناحیه جلو و عقب این خودرو، می‌بینیم که کاپوت، درب صندوق عقب و گلگیرهای آن جدید هستند. ضمن اینکه حالا چراغ‌های جلو و عقب پاسات هم مجهز به لامپ‌های LED شده‌اند.

علاوه بر آن، تایرهای بزرگ سایز 235/45 هم بر روی این خودرو نصب شدند و این‌ها همه، شما را مالک این خودرو زیبا می‌نماید. روی هم رفته، طراحی بدنه این خودرو مناسب، زیبا و نیز جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند خانواده‌ها را مجذوب خود نماید.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

کابین

کابین پاسات جایی است که فولکس‌واگن بیشترین تمرکز خود را معطوف به آن نموده است. به نظر می‌رسد و این‌گونه هم حس می‌شود که داخل این خودرو، بسیار بهتر از رقبایش باشد. با این وجود، رنگ بژ به کار رفته در کابین، بسیار کسل‌کننده و ملال‌آور است. ضمن اینکه در جای‌جای آن، تریم چوب مصنوعی به کار رفته است.”توجه به جزییات” هم موضوعی است که در این کابین رعایت شده و از همین رو آینه‌های عقب تعبیه شده در آن فاقد قاب (فریم لس) هستند. صندلی‌ها نیز راحت بوده و سطح داشبورد هم می‌توانست نرم‌تر از این باشد و همچون محصولات هیوندای/کیا نباشد، محصولاتی که در ساخت کابین آنها از سطوح زبر و خشن استفاده شده است.

 یک صفحه نمایشگر لمسی عالی هم وجود دارد که نسبت به بسیاری از رقبا بهتر است. این سامانه از برنامه‌های CARPLAY اپل و نیز آندروید پشتیبانی می‌کند، ازاین‌رو تمامی تماس‌های شما نیاز به مراقبت به‌وسیله فولکس‌واگن دارد.
تجهیزات ایمنی در پاسات شامل مواردی همچون سامانه ترمز خودکار بعد از برخورد، دوربین عقب، کروز کنترل، سامانه هشداردهنده تصادف، سامانه‌های BSD،LDW و ترمز اضطراری می‌گردد.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

به فضای داخل آن وارد می‌شویم. خوب، شما از بابت این موضوع خوشحال خواهید شد اگر بدانید که این خودرو از بزرگ‌ترین صندوق عقب در این سگمنت بهره برده و فضای داخل اتاق هم مکمل آن است. پاسات های اروپایی از سایز کوچک‌تری برخوردارند، به همین سبب است که نسخه‌های آمریکایی این خودرو به بازارهایی همچون اینجا (امارات)، که عاشق فضای جادار هستند، معرفی شدند. در مجموع، پاسات، به‌خوبی آماده تأمین نیازهای مربوط به راحتی و ایمنی شماست.

رانندگی

فولکس‌واگن پاسات از یک پیشرانه 2.5 لیتری به توان 170 اسب بخار نیرو می‌گیرد. این نسخه به‌خوبی می‌تواند در عرض 9 ثانیه سرعت این خودرو از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. این پیشرانه به همراه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

 با آنکه پیشرانه مذکور در تمامی اوقات از عملکرد نرمی بهره می‌برد ولی زمانی که دور موتور وارد خط ردلاین می‌گردد، صدای عجیبی از آن برمی‌خیزد. فرمان این خودرو قدری سنگین است ولی بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید؛ همان‌طور هم که انتظارش می‌رود حداقل بازخورد در آن وجود دارد. کیفیت سواری این خودرو در سگمنت خودش عالی است آن‌چنان‌که در اکثر مواقع هیچ چیزی را در جاده حس نمی‌کنید، حال می‌خواهد دست‌انداز باشد و یا چاله و گودال. در کل، خودرو به‌خوبی و دقت در جاده روان می‌گردد. پس، آفرین!

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

ما به طور اجمال، یک رانندگی سریع و دینامیک را جهت آزمون فرزی و چابکی این خودروی دیفرانسیل جلو انجام داده‌ایم و می‌توان گفت که وظیفه‌اش را به نحو خوبی انجام داده است. میزان بادی رول (تکان بدنه) در کمترین حد خود بود و با آنکه خودرویی دیفرانسیل جلو به شمار می‌رود، در چرخش‌ها، حسی از اطمینان را القاء می‌کند. از ترمزهای سنگین و تایرهای چسبناکی بهره می‌برد و در کل، حسی عالی از آزمون رانندگی با این خودرو دارید.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

داوری

پاسات جدید در تمامی بخش‌ها عالی و دل‌چسب ظاهر شده است. این خودرو ممکن است نسخه‌ای جالب توجه و چشمگیر نباشد ولی قطعاً به‌واسطه کابین عالی و رانندگی پویایی که از آن برخوردار است، در دسته برتر جای می‌گیرد. بهای آن از 87,800 درهم شروع می‌شود و می‌توان آن را گزینه‌ای جدی در برابر رقبای ژاپنی به شمار آورد.

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

مشخصات فنی

تعداد سیلندر: 5 عدد

حجم موتور: 2494 سی‌سی

توان: 170 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

گشتاور: 250 نیوتن‌متر در 1500 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 9 ثانیه

حداکثر سرعت: 210 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی سوخت: 9.4 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: چند اتصالی (MULTI LINK)

نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده


دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4868/1835/1487 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2803 میلی‌متر

گنجایش محل بار: 529

ظرفیت باک بنزین: 70 لیتر

وزن: 1464 کیلوگرم




دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016


ایمنی

این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود (رتبه ایمنی: TOP SAFETY PICK+).

5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا

6 شش عدد کیسه هوای ایمنی

سیستم ترمز (ABS)

سیستم کنترل پایداری (VSC)

سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL)

قفل دیفرانسیل (DIFFERENTIAL LOCK)

سامانه ردیابی نقاط کور (BSD)

سیستم هشداردهنده خروج از مسیر حرکت (LDW)

ترمز اضطراری (EMERGENCY BRAKING)

سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

ستون جمع شونده فرمان

و…….



دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016
تجهیزات (تیپ SEL در بازار امارات)

تیپ SEL فولکس‌واگن پاسات از لحاظ قیمت به‌نوعی رقیب مستقیم هیوندای سوناتا فول به شمار می‌آید. سوناتای فول از بهایی معادل 99/900 درهم برخوردار است و فولکس‌واگن پاسات SEL از بهایی معادل 103/700 درهم.

سانروف برقی

سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY)

گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها

سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

دوربین دید عقب

تنظیم برقی صندلی‌ها به همراه حافظه

استراحتگاه دست جلو

کروز کنترل

روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO HEADLAMP)

صفحه نمایشگر لمسی به سایز 6.5 اینچ

صندلی‌ها با پوشش چرمی

سامانه هدایت ناوبری (NAVIGATION)

چراغ نقشه‌خوانی

قطب‌نما (COMPASS)

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + DVD+ MP3 و پورت AUX و اینترفیس IPOD و اتصالات به لوث و SD CARD

صفحه نمایشگر لمسی به سایز 6.5 اینچ

دسته‌دنده و ترمز دست با پوشش چرمی

نگه‌دارنده فنجان‌ها در جلو و عقب خودرو

سیستم صوتی از نوع ” پریمیوم” با 8 عدد بلندگو

آینه داخلی عقب از جنس الکتروکرومیک

و…..

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

دیدار با نسخه آمریکایی فولکس‌واگن پاسات 2016

قیمت

قیمت تیپ‌های متفاوت این خودرو در بازار امارات به شرح ذیل است:

1) 87,800 درهم یا حدود 84 میلیون تومان (تیپ S)

2)95,500 درهم یا حدود 91.5 میلیون تومان (تیپ SE)

3) 103,700 درهم یا حدود 99.2 میلیون تومان (تیپ SEL)

4) 118,200 درهم یا حدود 113.1 میلیون تومان (تیپ SPORT)

کشور محل ساخت: آمریکا


ویدیو مرتبط :
فولکس واگن پاسات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفته آینده مرسدس و فولکس واگن به ایران می آیند/ آلمانی ها اولین هیئت تجاری اروپایی بعد از توافق



اخبار,اخبار اقتصادی, توافق ایران و ١+٥

دهها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و ١+٥ بعنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.

لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و دهها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و ١+٥ بعنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.

به گزارش  خبرآنلاین، حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت با اشاره به سفر هفته آینده هیئت آلمانی به تهران با بیان این که سفراین هیئت، نخستین سفر یک هیئت بلند پایه اروپایی بعد از توافق ایران و ١+٥ به تهران است، گفت: «آلمانها به عنوان بزرگترین شرکای تجاری ایران قبل از تحریم، از توانمندی بالای در زمینه های مختلف صنعتی برخوردار هستند.»

وی با بیان این که در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک حضور دارند، افزود: «توانمندی این شرکتها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.»

اسماعیلی درباره برنامه این هیات در ایران هم اظهار کرد: «همزمان با سفر این هیات تجاری، سیاسی، اقتصادی هماهنگی لازم با اتاق بازرگانی ایران، بخش خصوصی، بخش دولتی برای انجام مذاکرات سازنده انجام شده است و آنها قرار است با وزیر نفت، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن، تجارت، وزیر نیرو، اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفتگو کنند.»

به گفته مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت، این سفر نقطه عطفی در روابط  بین دو کشور که مدتی در روابط آنها خلل ایجاد شده بود، است.

اسماعیلی درباره این که آیا در این سفر قراردادی مابین دو کشور امضا خواهد شد، تصریح کرد: «قطعا عقد قرارداد و شروع مذاکره نیازمند زمان است اما این سفر می تواند شروع خوبی برای آغاز همکاریها و عقد قرارداد باشد.»

وی مهمترین هدف این سفر را آشنایی بخش خصوصی و دولتی دو کشور از توانمندی یکدیگر اعلام کرد و درباره درخواست دیگر کشورها برای حضور در ایران هم گفت: «هم اکنون در خواستهای زیادی از کشورهای اروپایی برای حضور در ایران وجود دارد که بعد از تایید و نهایی شدن اعلام خواهند شد.»

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت درباره توافق نامه روزگذشته ایران و ١+٥ هم گفت: «سفر هیئت آلمانی به ایران نشان دهنده موثر بودن این توافقنامه است و این توافق نامه مسیر را برای حضور شرکتها و سرمایه گذاران به ایران هموارتر می کند.»

گفتنی است هیئت ٦٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، اواسط هفته آینده برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت وارد تهران می شوند.

اخبار  اقتصادی  - خبر  آنلاین