دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فواید دو سیب برای سلامتی خانمها !!



فواید سیب, فواید سیب برای زنان, خواص سیب

فواید مصرف دو عدد سیب در روز ، ظرف سه ماه ظاهر می‌شود

فواید دو سیب برای سلامتی خانمها !!
طبق تحقیقات جدید، فقط خوردن دو عدد سیب در روز با پایین آوردن سطح کلسترول، می‌تواند از زنان دربرابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

دانشمندان دریافته‌اند که سیب به طور قابل توجهی در زنان بعد از یائسگی که بیشتر در معرض ابتلا به حملات قلبی و سکته هستند، سطح چربی خون را پایین می‌آورد. مصرف میوه‌ها در طول شش ماه، سطح کلسترول خون شرکت‌کننده‌های این تحقیق را تا یک چهارم کاهش داد. بیشترین کاهش در لیپوپروتئین‌ با چگالی کم که همان «کلسترول بد» نامیده می‌شود دیده شده است که شریان‌های خون را مسدود کرده و خطر ایجاد لخته‌های خون نزدیک به قلب و مغز را افزایش می‌دهد.


یافته‌های این تحقیق که توسط تیم تخقیقی دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام گرفته است، شواهد و مدارک قبلی درمورد فواید سیب برای قلب را تایید می‌کند. اما آخرین تحقیق در این رابطه نشان می‌دهد که خوردن سیب می‌تواند برای آنهایی که در معرض بالاترین خطر هستند هم مفید باشد.


حدود ۴۵ درصد از زنان بریتانیایی از بیماری قلبی یا سکته رنج می‌برند و این یکی از متداول‌ترین علل مرگ در میان زنان یائسه است. به نظر می‌رسد زنان تا زمان یائسگی دربرابر ابتلا به بیماری قلبی نوعی مصونیت دارند و میزان این بیماری در زنان در مقایسه با مردان، یک سوم است. اما از سن ۵۰ سالگی به بعد، احتمال بروز آن به شدت بالا می‌رود.


محققان می‌خواستند ببینند که خوردن دو عدد سیب به صورت روزانه می‌تواند تاثیری بر خطر ابتلا به بیماری قلبی داشته باشد یا خیر.
برای این منظور، آنها از ۱۶۰ زن که در دوران یائسگی خود به سر می‌بردند استفاده کرده و از نیمی از آنها خواستند که ۷۵ گرم سیب خشک -- معادل دو عدد سیب تازه متوسط -- در روز مصرف کنند. برای مقایسه از نیم دیگر این زنان خواسته شد که به همین میزان از آلو استفاده کنند. از هرکدام از شرکت‌کننده‌ها به مدت یک سال هر سه ماه یکبار آزمایش خون گرفته شد.

 

فواید سیب, کاهش کلسترول خون, خواص سیب

مصرف دو عدد سیب در روز احتمال بروز سرطان روده را در افراد بزرگسال کاهش می دهد

 

نتایج این تحقیق که در ژورنال آکادمی تغذیه و دیابت به چاپ رسید، نشان می‌دهد که بعد از گذشت سه ماه سطح کلسترول خون گروهی که سیب می‌خوردند تا ۹ درصد و سطح کلسترول LDL آنها تا ۱۸ درصد کاهش یافت. بعد از گذشت شش ماه، این کاهش حتی بیشتر شد، طوریکه کلسترول کلی آنها ۱۳ درصد و سطح LDL تا ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد. در شش ماه بعدی تحقیق هم این کاهش همچنان ادامه داشت.

 

آلو هم تا حدی موجب پایین آوردن سطح کلسترول خون در شرکت‌کننده‌های گروه دوم شده بود اما نه به اندازه مصرف سیب. محققان در گزارشی که از تحقیق خود ارائه دادند، عنوان کردند، «مصرف حدود دو عدد سیب متوسط در روز می‌تواند تا حد قابل‌ملاحظه‌ای سطح کلسترول خون را حتی ظرف سه ماه پایین بیاورد.»

 

در سال ۲۰۰۹، یک تحقیق که در کشور لهستان انجام گرفت مشخص کرد که مصرف دو عدد سیب در روز احتمال بروز سرطان روده را هم در افراد بزرگسال نصف می‌کند. و تحقیقی که توسط محققان دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن انجام گرفت نشان می‌دهد که عملکرد ریه نیز در مردان میانسالی که در روز حداقل یک عدد سیب می‌خورند، تقویت می‌شود.
منبع : mardoman.net


ویدیو مرتبط :
فواید ژلاتین برای سلامتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فواید دوسیب برای سلامتی خانمها!


طبق تحقیقات جدید، فقط دو عدد سیب در روز با پایین آوردن سطح کلسترول، می‌تواند از زنان دربرابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

وب سایت مردمان: طبق تحقیقات جدید، فقط دو عدد سیب در روز با پایین آوردن سطح کلسترول، می‌تواند از زنان دربرابر بیماری‌های قلبی محافظت کند. دانشمندان دریافته‌اند که سیب به طور قابل توجهی در زنان بعد از یائسگی که بیشتر در معرض ابتلا به حملات قلبی و سکته هستند، سطح چربی خون را پایین می‌آورد.

مصرف میوه‌ها در طول شش ماه، سطح کلسترول خون شرکت‌کننده‌های این تحقیق را تا یک چهارم کاهش داد. بیشترین کاهش در لیپوپروتئین‌ با چگالی کم که همان «کلسترول بد» نامیده می‌شود دیده شده است که شریان‌های خون را مسدود کرده و خطر ایجاد لخته‌های خون نزدیک به قلب و مغز را افزایش می‌دهد.

یافته‌های این تحقیق که توسط تیم تخقیقی دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام گرفته است، شواهد و مدارک قبلی درمورد فواید سیب برای قلب را تایید می‌کند. اما آخرین تحقیق در این رابطه نشان می‌دهد که خوردن سیب می‌تواند برای آنهایی که در معرض بالاترین خطر هستند هم مفید باشد.

فواید دوسیب برای سلامتی خانمها!

حدود ۴۵ درصد از زنان بریتانیایی از بیماری قلبی یا سکته رنج می‌برند و این یکی از متداول‌ترین علل مرگ در میان زنان یائسه است.

به نظر می‌رسد زنان تا زمان یائسگی دربرابر ابتلا به بیماری قلبی نوعی مصونیت دارند و میزان این بیماری در زنان در مقایسه با مردان، یک سوم است. اما از سن ۵۰ سالگی به بعد، احتمال بروز آن به شدت بالا می‌رود.

محققان می‌خواستند ببینند که خوردن دو عدد سیب به صورت روزانه می‌تواند تاثیری بر خطر ابتلا به بیماری قلبی داشته باشد یا خیر.

برای این منظور، آنها از ۱۶۰ زن که در دوران یائسگی خود به سر می‌بردند استفاده کرده و از نیمی از آنها خواستند که ۷۵ گرم سیب خشک — معادل دو عدد سیب تازه متوسط — در روز مصرف کنند.

برای مقایسه از نیم دیگر این زنان خواسته شد که به همین میزان از آلو استفاده کنند. از هرکدام از شرکت‌کننده‌ها به مدت یک سال هر سه ماه یکبار آزمایش خون گرفته شد.

نتایج این تحقیق که در ژورنال آکادمی تغذیه و دیابت به چاپ رسید، نشان می‌دهد که بعد از گذشت سه ماه سطح کلسترول خون گروهی که سیب می‌خوردند تا ۹ درصد و سطح کلسترول LDL آنها تا ۱۸ درصد کاهش یافت.

بعد از گذشت شش ماه، این کاهش حتی بیشتر شد، طوریکه کلسترول کلی آنها ۱۳ درصد و سطح LDL تا ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد. در شش ماه بعدی تحقیق هم این کاهش همچنان ادامه داشت.

فواید دوسیب برای سلامتی خانمها!

آلو هم تا حدی موجب پایین آوردن سطح کلسترول خون در شرکت‌کننده‌های گروه دوم شده بود اما نه به اندازه مصرف سیب.

محققان در گزارشی که از تحقیق خود ارائه دادند، عنوان کردند، «مصرف حدود دو عدد سیب متوسط در روز می‌تواند تا حد قابل‌ملاحظه‌ای سطح کلسترول خون را حتی ظرف سه ماه پایین بیاورد.»

بریتانیایی‌ها حدود ۵۰۰،۰۰۰ تن سیب در سال مصرف می‌کنند. در سال ۲۰۰۹، یک تحقیق که در کشور لهستان انجام گرفت مشخص کرد که مصرف دو عدد سیب در روز احتمال بروز سرطان روده را هم در افراد بزرگسال نصف می‌کند.

و تحقیقی که توسط محققان دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن انجام گرفت نشان می‌دهد که عملکرد ریه نیز در مردان میانسالی که در روز حداقل یک عدد سیب می‌خورند، تقویت می‌شود.