دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فواید دماغ بزرگ در روزهای سرد زمستان!



اخبار,اخبار علمی ,فواید دماغ بزرگ

 

پژوهشگران هلندی دریافته اند که بزرگی بینی عاملی طبیعی برای ممانعت از ابتلا به بسیاری از بیماری‌هاست و افراد را از ابتلا به سرماخوردگی و ویروس‌های بیماری آنفلوانزا محافظت می‌کند.

به گزارش ایسنا، این اعتقاد از دیر باز در میان مردم رواج داشته است که افراد دارای بینی بزرگ افرادی باهوش هستند!

با وجود اینکه مردم اغلب افراد صاحب بینی‌های بزرگ را مورد تمسخر قرار می‌دهند، نتایج تحقیقی که به تازگی صورت گرفته است، ثابت می‌کند که بینی بزرگ، صاحبش را از ابتلا به سرماخوردگی و ویروس‌های بیماری آنفلوآنزا محافظت می‌کند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که هر چه اندازه بینی بزرگتر باشد این امر به عنوان یک عامل طبیعی مانع ورود ذرات گرد و غبار و باکتری‌های منتشره در هوا به بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش، بینی بزرگ، هفت درصد کمتر از بینی عادی آلودگی‌های هوا را جذب و مانعی برای ورود میکروب‌ها از طریق دهان می شود و عوارض تب یونجه را نیز کاهش می‌دهد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫فواید دوش اب سرد برای بدن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترشی خوش طعم برای روزهای سرد زمستان



ترشی برای زمستان, طرز تهیه ترشی خرمالو
به کمک نوک چاقو در انتهای خرمالو یک سوراخ کوچک ایجاد می کنیم و داخل هر خرمالو را با یک هل سبز و یک فلفل بهار پر می کنیم.

خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و C می باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است.

هر یک از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن ما دارند. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است.

ترشی برای زمستان, طرز تهیه ترشی خرمالو
مواد لازم :

 خرمالو و هل سبز و فلفل بهار و خرمای زرد  هر کدام هشت عدد
 جوز هندی درسته  یک عدد
 سرکه سفید و نمک  به میزان لازم
 زنجبیل تازه  کوچک چهار تکه
 خلال شیرین شده پرتقال سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
سرکه را در ظرفی ریخته و می گذاریم به مدت 10 دقیقه بجوشد.
سپس از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم تا خنک شود. این کار مانع از کپک زدن ترشی می شود.
خرمالوها را شسته و می گذاریم تا خشک شود.
به کمک نوک چاقو در انتهای خرمالو یک سوراخ کوچک ایجاد می کنیم و داخل هر خرمالو را با یک هل سبز و یک فلفل بهار پر می کنیم.
خرمالوها را به صورت منظم در یک ظرف شیشه ای تمیز می گذاریم و میان آنها جوزهندی و خرما قرار می دهیم و نمک و زنجبیل را روی آنها می ریزیم در پایان سرکه سفید سرد شده را روی مواد می ریزیم. به طوری که سرکه روی خرمالوها را بگیرد.
در شیشه را می بندیم و ترشی را در جای خنک نگهداری می کنیم. این ترشی پس از 15 روز آماده است.
منبع : ksabz.net