دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فناوری باورنکردنی لباس را تبدیل به شارژر می‌کند + تصاویر



اخبار علمی - فناوری باورنکردنی لباس را تبدیل به شارژر می‌کند + تصاویر

کار‌شناسان با استفاده از یک فناوری نوظهور قابلیت تبدیل الیاف پارچه به ابزار شارژر وسایل الکترونیکی را پیدا کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اساس این فناوری استفاده از یک ماده شیمیایی به نام، دی سولفید مولیبدن است که می‌تواند در الیاف پارچه بکار رود و به این صورت با هر حرکتی که فرد کاربر انجام دهد مانند خم شدن و یا حرکت باعث باردار شدن ذرات مغناطیسی موجود در الیاف و تولید نیروی الکتریسیته شود.

اخبار,اخبار علمی ,شارژ کردن با الیاف پارچه

 
با استفاده از نوعی مبدل این انرژی الکتریسته می‌تواند به گوشی هوشمند، ساعت و یا عینک هوشمند منتقل شود و باعث شارژ باتری آن‌ها شود.

اخبار,اخبار علمی ,شارژ کردن با الیاف پارچه

 
در حال حاضر شرکت‌هایی مانند شرکت اپل در فکر استفاده از این فناوری برای شارژ وسایل اکترونیکی و کامپیوتر‌های پوشیدنی خود هستند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
فناوری سوپر شارژر کمپانی تسلا برای خودروهایش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این فناوری بدنتان را به ماوس کامپیو‌تر تبدیل می‌کنید + تصاویر



اخبار علمی - با این فناوری بدنتان را به ماوس کامپیو‌تر تبدیل می‌کنید + تصاویر

کار‌شناسان نوعی صندلی منحصربفرد ساخته‌اند که می‌تواند حرکات بدن انسان را شناسایی کرده با آن صفحه نمایش کامپیو‌تر را هدایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک مبتکر هلندی نوعی صندلی ساخته است که افراد با قرار گرفتن بر روی آن می‌توانند به وسیله تکان دادن دست‌ها یا پاهای خود دستورات و فرامین کنترلی را به کامپیو‌تر انتقال دهند.

اخبار,اخبار علمی ,ماوس کامپیو‌تر


گفتنی است، در عین حال این صندلی به دلیل نوع خاص طراحی خود کاربرش را وادار به انجام حرکات ورزشی برای اجرای فرامین کنترلی می‌کند و به این ترتیب کاربر از سلامت جسمی مطلوبی برخوردار می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,ماوس کامپیو‌تر


بررسی‌ها نشان می‌دهند، عملکرد این صندلی آسان است و فرد کاربر می‌تواند به راحتی دستورات خود را اجرا و ماوس کامپیو‌تر را با استفاده از حرکت اعضای بدن به مکان مورد نظرخود انتقال دهد.

 

اخبار,اخبار علمی ,ماوس کامپیو‌تر

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران