دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فناوری اثر انگشت گوشی‌ها گول خورد



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,اثر انگشت

محققان موفق شدند فناوری اثر انگشت گوشی‌های هوشمند را با پرینترهای جوهرافشان بفریبند.

به گزارش ایسنا، در گزارش وب‌سایت تک‌ریدر آمده است که محققان دانشگاه ایالتی میشیگان در آمریکا، با استفاده از یک پرینتر جوهرافشان و جوهر و کاغذی مخصوص موفق شدند صفحه محافظ اثر انگشت گوشی‌های سامسونگ و هوآوی را باز کنند.

اعضای این دانشگاه ادعا می‌کنند که فرآیند باز کردن قفل این گوشی‌ها کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد و راه را برای هکرهایی که می‌خواهند به اطلاعات گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشند باز می‌کند، البته این در صورتی است که بتوانند یک کپی از اثر انگشت شما را به دست آورند.

محققان توانستند با کپی اثر انگشتی که وضوح بالا داشت و با استفاده از جوهر مخصوص و یک کاغذ براق، توانستند سامسونگ گلکسی S6 و هوآوی Honor 7 را فریب دهند و البته طبق گزارش این محققان، آیفون 5s با همین روش فریب نخورد.

در گذشته نیز شاهد هک شدن فناوری حفاظت اثر انگشت بودیم، اما شگردهای قبلی متکی به پرینت‌های سه‌بعدی و قالبی خاص بودند، در حالی که این روش جدید بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر است.

 

اخبار تکنولوژی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
فناوری جالب تشخیص اثر انگشت Sense ID کوالکام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثر انگشت لباسی ابداع شد/ فناوری بلندپروازانه تر از تشخیص چهره



تلفن هوشمند,اخبار,اخبار علمی,اثر انگشت

اثر انگشت لباسی ابداع شد/ فناوری بلندپروازانه تر از تشخیص چهره

مهندسان نرم افزار، سیستم جدیدی موسوم به " InSight "را طراحی کرده اند که می تواند کاری بلند پروازنه تری از تشخیص چهره انجام دهد.

 این فناوری که بودجه آن توسط گوگل تامین شده، بین عینک و یک اپلیکیشن تلفن هوشمند کار خواهد کرد و هدف از ارائه آن، این است که به کاربران امکان می دهد دوستانشان را از بین جمعیت و فقط بر اساس پوشش و لباسشان بیابند.

این سیستم توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه دوک در حال ساخت است و هدف از آن توسعه واقعیت افزوده به انسان اعلام شده است.این فناوری با خلق "اثرانگشت لباس" یک فرد کار می کند، به طوریکه عناصر مشخص مانند لباس، جواهرات و عینک را در نظر می گیرد.

این اثرانگشت توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد می شود. در این حالت از کاربر در هنگام استفاده های عمومی عکس می گیرد و فایلی را از توزیع فضایی از رنگ ها، بافت ها و الگوهای کاربرد تهیه می کند.

اثرانگشت لباسی یک کاربر هر بار که لباسش را تغییر دهد متفاوت می شود و این امر نگرانی های حریم خصوصی را کاهش می دهد.سازندگان این سیستم می گویند اثرانگشت بصری یک فرد، موقتی است مثلا برای یک روز یا یک عصر.

آزمایش های اولیه این فناوری در حال انجام است و توانسته هدف خود را در 93 درصد اوقات با موفقیت تشخیص دهد حتی وقتی که یک فرد پشتش به کاربر این فناوری بوده است.این سیستم همچنین می تواند برای افرادی که مبتلا به بیماری عصبی شناختی موسوم به نابینایی چهره ای یا کوری چهره هستند مفید واقع شود، بیماری که افراد در آن توانایی تشخیص چهره ها را ندارند..../mehrnews.com