دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فعال‌سازی حالت تاریک در ویندوز 10



تم Dark ویندوز 10, رجیستری ویندوز

آشنایی با امکانات ویندوز 10

 

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 10 قرار است با دست پر و مجموعه‌ای از امکانات و نرم‌افزارهای جدید در اختیار کاربران قرار گیرد. هر روز نیز برخی امکانات ارائه شده در این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز معرفی می‌شود.

 

یکی از این امکانات که با یک ترفند می‌توانید آن را فعال‌ کنید، حالت تاریک یا تم Dark است. با فعال‌سازی این حالت، منوها و در حالت کلی تم (Theme) ویندوز به حالت تیره تغییر می‌کند که این تغییر در شرایطی که محیط کار با رایانه از نور کمی برخوردار است یا حتی به هر دلیل دیگر نمی‌خواهید از محیط شفاف و روشن ویندوز استفاده کنید بسیار مفید است.

توجه: همواره توصیه می‌شود پیش از اعمال تغییرات در رجیستری ویندوز، از رجیستری و اطلاعات سیستمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

1ـ کلید ویندوز را از روی صفحه‌ کلید رایانه فشار داده و در کادر جستجو عبارت regedit را تایپ کرده، کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری اجرا شود.

 

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

 

HKEY_CURRENT_USER|SOFTWARE|Microsoft|Windows|CurrentVersion|Themes| Personalize

 

3ـ پس از انتخاب گزینه‌ Personalize در بخشی خالی از ستون سمت راست کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از مراجعه به گزینه‌ New روی DWORD کلیک کنید.

 

4ـ پس از ایجاد کلید جدید، روی آن کلیک کرده و F2 را فشار دهید. در این حالت نام SystemUsesLightTheme را به آن اختصاص داده و کلید اینتر را فشار دهید.

5ـ به‌طور پیش‌فرض مقدار اختصاص یافته به این کلید برابر با 0 است. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر دو بار روی این کلید کلیک کرده و مقدار 0 را در بخش Value Data کنترل کنید.

 

6ـ اکنون حالت تیره در ویندوز شما فعال شده و برای بازگشت به تم روشن کافی است مقدار اختصاص‌یافته به کلید SystemUsesLightTheme را به 1 تغییر دهید.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
‫فعال کردن حالت تاریک در ویندوز 10‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعال کردن حالت شفاف پنجره‌ها در ویندوز 8



 

تم‌ ویندوز, دسکتاپ, آموزش کامپیوتر

 

یکی از تغییراتی که در ویندوز 8 شاهد هستیم حذف حالت شیشه‌ای پنجره‌ها یا Aero Glass از ظاهر ویندوز است. هر چند که در ویندوز 8 تم جدیدی به نام Aero Lite رونمایی و جایگزین تم قبلی ویندوز 7 شده است اما این تم جدید به دلیل عدم شیشه‌ای بودن بسیار ساده به نظر می‌رسد و چندان جذاب نیست. در این ترفند قصد داریم روشی مخفی و جالب را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‌توانید حالت Aero Glass را بر روی تم Aero Lite فعال کنید و حالت شیشه‌ای بودن را به ظاهر پنجره‌های ویندوز اضافه کنید.

بدین منظور:
ابتدا در فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
در پنجره Personalization اطمینان پیدا کنید که یکی از تم‌های موجود در قسمت Aero themes در حالت انتخاب است.
سپس از قسمت پایین پنجره بر روی Windows Color کلیک کنید.
حال بدون این که کار دیگری کنید این پنجره را Minimze کنید (دقت کنید که پنجره را نبندید و تنها بر روی دکمه Minimize کلیک کنید تا پنجره موقتاً راهی نوار تسک‌بار شود).
اکنون مجدد بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید تا یک پنجره دیگر Personalization باز شود.
در این پنجره جدید در قسمت Basic and Hight Contrast Themes بر روی تم Windows Basic کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا صفحه مجدداً پدیدار شود.
حال پنجره قبلی Personalization را که Minimize کرده بودید را مجدداً باز کنید.
سپس یک‌بار تیک Enable transparency را بردارید و مجدد تیک آن را بزنید و در نهایت بر روی دکمه Save changes کلیک کنید.
کار تمام است و اکنون حالت Aero Glass به تم Aero Lite اضافه شده است.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه Release Preview ویندوز 8 تست شده است.

منبع:tarfandstan.com