دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فعالیت ذهنی درد جسمی را از بین می‌برد



یافته جدید محققان؛

فعالیت ذهنی درد جسمی را از بین می‌برد

محققان دریافه اند که تمرکز روی یک مسئله موجب می‌شود که بدن درد را نفی کند.

 محققان با استفاده از فناوری اسکن، توانستند نشان دهند که منحرف کردن ذهن افراد می تواند سیگنالهای درد را در بخش مرکزی تا بالایی مغز از بین می برد.

در این تحقیق از داوطلبان خواسته شد یک کار ذهنی سخت یا آسان انجام دهند درحالی که سطح دردآوری از گرما به بازوی آنها اعمال می شد، در این میان افرادی که کار ذهنی دشوارتری انجام می دادند درد کمتری احساس می کردند.

دکتر کریستین اسپرینگر نویسنده این تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه هامبورگ در آلمان اظهار داشت: نتایج تحقیقات نشان می دهد که این پدیده یک پدیده روان شناختی نیست، بلکه یک مکانیسم عصب شناختی است که میزان سیگنالهای درد را از نخاع تا قسمتهای فوقانی مغز کاهش می دهد.

براساس گزارش ساینس دیلی، نتایج این تحقیقات در مجله زیست شناسی امروز منتشر شده است.

محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیق نقش رویکردهای درمانی رفتاری شناختی را در درمان درد بیماریها تقویت می کند./مهر


ویدیو مرتبط :
مهار چاقی؛ تغذیه سالم یا فعالیت جسمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کیهان به سخنان رئیس مجمع درباره سوریه:ناتوانی جسمی و ذهنی هاشمی،عامل این حرفهاست



 سخنان رئیس مجمع درباره سوریه

واکنش کیهان به سخنان رئیس مجمع درباره سوریه:ناتوانی جسمی و ذهنی هاشمی،عامل این حرفهاست

کیهان با قطعی گرفتن سخنان منسوب به هاشمی رفسنجانی در باره سوریه نوشت:

هاشمی در شیرگاه(مازندران) مدعی شده که «مردم سوریه از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند».

اظهارات هاشمی رفسنجانی فارغ از خاستگاه آن، نمونه روشن ماجراجویی و بهانه‌تراشی برای دشمنان خون‌آشام ملت‌های مسلمان منطقه است. در واقع آقای هاشمی برخلاف ادعای همیشگی موضعی به غایت نسنجیده و افراطی اتخاذ کرده که می‌تواند مستند دروغ آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گیرد و این در حالی است که رسانه‌های غربی اخبار متعددی حاکی از نقش رژیم سعودی در انتقال تسلیحات شیمیایی و کاربست آن از سوی گروه‌های مسلح و تروریست‌ها منتشر می‌کنند.

 

رسانه‌های غربی همچنین اغلب اذعان دارند که با توجه به پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه طی چند ماه اخیر، دلیلی ندارد که این ارتش از سلاح‌های شیمیایی آن هم علیه شهروندان خود و کودکان و زنان حومه دمشق- و نه دشمنان- استفاده کند.


در هر حال بازی - انشاءالله ناخواسته- هاشمی در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی چند گمانه نگران‌کننده را پیش می‌کشد. نخست اینکه ناتوانی جسمی و ذهنی وی باعث شده نتواند مصلحت خود و کشور خود و مردم منطقه را تشخیص دهد و به رغم نبودن کوچک‌ترین سندی، همان ادعای رژیم ملک عبدالله سعودی و رژیم شیمون ‌پرز و اوباما و کامرون را تکرار کند.

 

احتمال دوم که در تناقض با گمانه نخست نیست این که حلقه مشورتی آلوده‌ای- از لحاظ اطلاعاتی- در گروه اطرافیان و مشاوران هاشمی نفوذ کرده که مرتبا وی را به اتخاذ مواضع رادیکال و به دور از خرد و اعتدال ترغیب می‌کند

 

. وگرنه در شرایط عادی دلیلی ندارد یک چهره سیاسی مدعی میانه‌روی و پرهیز از بهانه‌تراشی برای دشمنان، ادعاهای دروغ سران کاخ سفید و تل‌آویو را که حتی سازمان ملل نیز آن را تأیید نکرده و پارلمان انگلیس نیز حاضر نیست بپذیرد، تکرار کند. برای ناظران و تحلیلگران ردگیری این حلقه بسیار ضروری است چرا که در آشوب‌افکنی 4 سال پیش بیگانگان نیز همین رفتار غیرعقلانی به چشم می‌خورد./خبرآنلاین