دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فریز کردن محتویات پنجره‌‌ی مرورگر فایرفاکس



مرورگر, مرورگر فایرفاکس, ترفند اینترنت

 

در هنگام مرور صفحات اینترنتی به به تصاویر مختلف متحرک در قالب عکس‌های متحرک، فایل‌های فلش و... برمی‌خوریم که گاهی به دلیل سرعت بالای آن‌ها قادر به مشاهده دقیق محتوای آن‌ها نیستیم. در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید با استفاده از این ترفند می‌توانید به سادگی محتویات پنجره‌ی مرورگر را ثابت کرده و به اصطلاح فریز کنید.

 

بدین منظور:

کافی است پس از نمایش صفحات اینترنتی در مرورگر، نشانگر ماوس را به سمت راست بالای پنجره و محلی که سه دکمه‌ی Maximize ،Close و Minimize وجود دارد ببرید.

بر روی یکی از این دکمه‌ها کلیک کرده و کلیک چپ را نگه دارید و رها نکنید.

خواهید دید که با این کار تمام محتویات صفحه ثابت شده است.

اکنون در همین حال که کلیک چپ را نگه داشته‌اید، نشانگر ماوس را پایین بیاورید و رها کنید تا محتویات صفحه به حالت طبیعی برگردد.

منبع:tarfandstan.com


ویدیو مرتبط :
‫افزودن سرعت مرورگر فایرفاکس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ذخیره سریع لینک‌ها در مرورگر کروم و فایرفاکس



 ترفند اینترنت, مرورگرهای اینترنتی

 

همان‌طور که می‌دانید در صورتی که در مرورگرهای اینترنتی بر روی یک لینک، راست کلیک کرده و گزینه Save Link As را انتخاب نمایید می‌توانید صفحه وب موجود در این لینک را بر روی هارددیسک ذخیره کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه سریع این کار در مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس را برای شما بازگو نماییم.

 

بدین منظور در مرورگر فایرفاکس:

ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در قسمت Search، عبارت browser.altClickSave را وارد نمایید.

سپس بر روی این مورد یافت شده دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از false یه true تغییر کنید.

حالا در یک صفحه وب، کلید Alt را نگه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید. خواهید دید که لینک به جای باز شدن، توسط مرورگر بر روی هارددیسک ذخیره می‌شود.

 

نحوه کار در مرورگر کروم نیز مشابه فایرفاکس است:

کافی است پس از باز کردن صفحه وب در کروم، کلید Alt را نگه داشته و بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید. صفحه وب موجود لینک بلافاصله ذخیره می‌شود.

منبع:tarfandstan.com