دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فریب دادن بدن، راهی جدید در درمان چاقی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فریب دادن بدن، راهی جدید در درمان چاقی

محققان بلژیکی می‌گویند: هدف قرار دادن گیرنده‌های چشایی دل و روده می‌تواند راهکاری امیدبخش در درمان چاقی باشد.

"شکم" آنچه که ما می‌خوریم را درست مانند زبان و با همان مکانیزم سیگنال دهی، می‌چشد. زمانی که غذا به این قسمت وارد می‌شود، هورمونی ترشح می‌شود که سیری و سطوح قند خون را کنترل می‌کند.

گیرنده‌ها یا حسگرهای داخل معده به مصرف غذای اضافی واکنش نشان می‌دهند و بنابراین، ناکارآمدی آنها می‌تواند نقش مهمی را در بروز چاقی، دیابت و شرایط متابولیکی مربوطه ایفا کند.

دکتر "سارا جانسن" و دکتر "اینگ دپورتر" محققان دانشگاه لوون در این رابطه چنین می‌گویند: هدف قرار دادن گیرنده‌های چشایی خارج دهانی که ترشح هورمون مسؤول مصرف غذا را کنترل می‌کنند و به اصطلاح، "فریب دادن " بدن در داشتن احساس سیری، می‌تواند راه جدیدی را در تقلید از این اثر برای شیوه‌های غیر جراحی در کنترل چاقی، پیش روی محققان بگذارد.

این محققان اظهار کرده‌اند که تحقیقاتی دیگر برای هدف قرار دادن گیرنده‌های چشایی موثر در بروز چاقی و در نتیجه جلوگیری از بروز چاقی و درمان چاقی و دیابت مورد نیاز است.

این پژوهش در مجله "Cell Press" و تحت عنوان "Trends in Endocrinology & Metabolism " به صورت آنلاین منتشر شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
درمان چاقی (چاقی شکم) پاسخ دکتر ضیایی در شبکه ولایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان چاقی


رسیدن به سایز دلخواهتان به کوتاهی فاصله شما با ماست...