دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فروسیلیس و کاربرد فروسیلیس



فروسیلیس چیست؟
فروسیلیس یا همان فروسیلیسیم (Ferrosilicon) آمیژانی از آهن و سیلیسیم می باشد ، كه در گریدهای 70 و 90 درصد به بازار عرضه می شود. علاوه بر آهن حدود 2 تا 4 درصد ناخالصی هایی مانند آلومینیم ، كروم ، كلسیم ، منگنز ، كربن ، تیتانیوم ، گوگرد نیز در تركیب فروسیلیس وجود دارند.

 

فروسیلیس,فروسیلیس چیست,تركیب فروسیلیس 
Figure 1 فروسیلیس - شرکت آلیاژ سازان اشتهارد


معنی واژه فروسیلیس چیست؟
واژه ی انگلیسی فروسیلیس Ferrosilicon می باشد که آلیاژی از آهن و سیلیس با محتوای متوسط سیلیس به میزان 15 تا 90 درصد وزنی می باشد. این آلیاژ نسبت بالایی از سیلیکاتهای آهن را در بردارد.

مصارف و كاربرد فروسیلیس چیست؟
• فروسیلیس در صنایع فولاد سازی به عنوان عامل اكسیژن زا از مذاب فولاد  و در ریخته گری چدن های خاكستری به عنوان عامل جوانه زا (برای تشكیل گرافیت) كاربرد دارد.

• همچنین برای تولید فولادها و چدن های آلیاژی پرسیلیس نیز از فروسیلیس استفاده می گردد .

• از فروسیلیس برای تولید آمیژان های سه جزئی فروسیلیكو منیزیم (fesimg) و فروسیلیكومنگنز (fesimn) نیز استفاده می شود.

• از فروسیلیس در تولید الكترودهای گرافیتی برای جوشكاری نیز استفاده می شود.

فرآیند تولید فروسیلیس چگونه است؟
فرایند تولید فروسیلیس شامل ذوب کردن قراضه آهن ، sio2  یا سیلیس و مقداری کربن (که منبع آن می تواند زغالسنگ باشد) میباشد.


این کار در کوره های القایی انجام میشود کوره به شکل قائم است که از بالا شارژ میشود و از پایین تخلیه یعنی شکل کوره به نحوی است که دریچه خروج مذاب در پایین آن و دروازه ورود مواد خام در بالای آن است.
 

 

کاربرد فروسیلیس,مصارف فروسیلیس,فروش فروسیلیس
Figure 2 تولید فروسیلیس


مصرف کنندگان اصلی فروسیلیس چه کسانی هستند:
بزرگ ترین مصرف کنندگان فروسیلیس کارخانه های فولاد هستند و سایر ریخته گری ها و کارخانه های تراکتورسازی نیز مصرف کننده این ماده هستند.

خلاصه تولید فروسیلیس:
 مواد اولیه ای که برای تولید آلیاژ فروسیلیس و پودر میکروسیلیکا مورد استفاده قرارمی گیرند برای تولید فروسیلیس درشرایط عادی عبارتند از:
1-    سنگ سیلیس
2-    کک
3-    زغال سنگ
4-    زغال چوب
5-    خرده چوب
6-    پوسته اکسید آهن
7-    خمیرالکترود

محصولات تولیدی كارخانه آلیاژ سازان اشتهارد ؟
 محصول اصلی فروسیلیس FeSi  با درصد سیلیس %75
و در سه دانه بندی  0 تا 4 ، 4 تا 10 و 10 تا 60 میلیمتر
و محصول جانبی میكروسیلیكا می باشد.
 
نوشته توسط کارشناس شرکت آلیاژ سازان اشتهارد فعال در زمینه تولید فروسیلیس

 


ویدیو مرتبط :
تولید آلیاژ فروسیلیس با خلوص بالا در سمنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهندسی تولید فروسیلیس



فروسیلیس,تولید فروسیلیس,فروش فروسیلیس

 كارخانه تولید فروسیلیس


تولید فروسیلیس در كوره های قوس الکتریکی زیر شارژی انجام میشود. با توجه به ظرفیت تولید و نوع محصـول ازمهم ترین عوامل موثر بر سیسـتم مهندسـی تولیـد تغییـرات شیمیایی و فیزیكی مواد اولیه، آماده سازی آنها میباشد و موقعیت های جغرافیایی منابع تامین مواد از پارامتر های مهم دیگر در طراحی كارخانه ها و نیاز های تولیدی آن به شمار می آیند.


سیستم مهندسـی تولید بـه طور كلی شامل مجموع عوامل موثر بر تولید و همچنین سیستم های هدایت و مدیریت قسمت های جنبی نظیر تعمیر و نگهداری، استفاده از تولیدات فرعی و مكانیسم حفاظت و دفع آلودگی ها و ...است.


كارخانه تولید فروسیلیس مانند شرکت آلیاژ سازان اشتهارد به گونه ای طراحی شده است كه حتی الامكان در بخش های مربوط به انتقال و شارژ مواد اولیه و ذوب و ریخته گری و غبار گیری از درجه اتوماسیون نسبتاً بالایی برخوردار باشد. سیستم مهندسی تولید و آموزش نیروی انسانی باید بر اساس نیاز های چنـین شرایطی طراحی شوند.  

 

فروش فروسیلیس,فروسیلیس,کارخانه فروسیلیس

 تولید فروسیلیس یك فرآیند حساس است


تئوریهای علمی و تكنیك های عملی درخدمت پیشرفت  فرآیند تولید فروسیلیس 
تولید فروسیلیس یك فرآیند حساس است. علاوه بر احاطه به اصول علمی و تئـوریک بـه تجربـه طـولانی ومهارت نیاز دارد. از آغاز به كار یك كوره تا رسیدن به مرحله پایداری سیستم ها، وجهت رسیدن به حد استاندارد مطلوب تغییراتی در ترکیب شارژ لازم خواهد بود که معمولاً 1 تا 2 ماه طول می كشد (مرحله راه اندازی) و از این رو ثبت تجربه ها و احاطـه بر چگونگی عملیات به عنوان یك ضرورت مطرح است. بعد از این دوره رفتار کوره توسط تیم فنی کاملا شناخته میشود و مگر به دلایل نقص فنی، کوره بصورت مداوم و با شرایط ثابت ورودی و خروجی به کار خواهد پرداخت. حفظ ثباط در شرایط و ترکیب مواد شارژ موجب ثباط در کیفیت محصول نهایی خواهد بود.

فروسیلیس را به خاطر بسپارید...
 تولید فروسیلیس فرآیند مداوم و پیچیده ای است كه به پارامترهای متعددی بستگی داشته واین پارامترها مانند حلقه های زنجیر می باشند كه از به هم پیوستن آنها محصول مورد نظر تولید می گردد.

 

مهمترین پارامتر های فروسیلیسیم عبارتند از:  
• تجهیزات تولیدی، پشتیبانی و آزمایشگاهی مناسب 
• مواد اولیه شارژ مرغوب (عیار بالا، خاكستر كم، واكنش پذیری خوب و مقاومت مكانیكی بالا)
• كنترل کیفیت مواد اولیه و نسبت های شارژ و محصول تولیدی
• نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده
• راهبری صحیح كوره قوس الكتریك در فرآیند تولید فروسیلیسیم
هر یك از پارامترهای فوق تاثیر خود را بر فرآیند تولید فروسیلیسیم داشته و هر كدام به نوبه خود می تواند سر منشاء یكی از مشکلات كمی و یا كیفی تولید باشد.  


نوشته توسط کارشناس شرکت آلیاژ سازان اشتهارد فعال در زمینه تولید فروآلیاژها