دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فرش ماشینی فلجتان می‌کند!



فرش ماشینی فلجتان می‌کند

فرش ماشینی فلجتان می‌کند!

کیفیت فرش‌های ماشینی متنوع است. سعی کنید حتما قبل از خرید یک فرش ماشینی مناسب با یک فرش‌فروش ماهر مشورت کنید تا بهترین فرش را برای منزل خود خریداری کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، الیاف مصنوعی فرش‌های ماشینی مانند پلی پروپلین باعث کاهش تراکم استخوانی می‌شوند و دردهای استخوانی را افزایش می‌دهند.

فرش ماشینی باعث حساسیت‌های پوستی می‌شود و به همین دلیل افرادی که دچار اگزماهای پوستی شدید هستند باید به شدت از خرید فرش‌های با الیاف مصنوعی جلوگیری کنند.

اگر عادت دارید روی زمین بخوابید، سعی کنید روی فرش ماشینی نباشد یا حداقل تشک در زیر خود پهن کنید زیرا خوابیدن مستقیم روی این فرش‌ها باعث کاهش تراکم استخوانی می‌شود و باعث می‌شود که کلسیم‌ مواد غذایی جذب بدن نشود.

فرش‌های ماشینی در نهایت با آسیب رساندن به عضله‌ها و استخوان‌ها، قدرت حرکتی را از شما می‌گیرد و عضلاتتان را ضعیف و ناتوان می‌کند./باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
چهارمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران- فرش ستاره کویر یزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرش ماشینی و دستبافت کدامیک؟





 


فرش ماشینی و دستبافت کدامیک؟

 

چنان عجین بوده که عرفان و فرهنگ و ادب ایرانی را به زیباترین گونه ای به تصویر کشیده و صدر نشین موزه های دنیا گردیده و نام ایران را در دورترین نقاط دنیا بلند آوازه ساخته است. با این حال به بیان برتری های این کالای برگرفته از هنر چند هزار ساله ایرانی نسبت به آن کالای صنعتی که تنها ظاهر خود شبیه به عروس زیبای شرق آراسته، و از قبل ارزانی مقدار ، بازار آن رونقی یافته، می پردازم.

درود بر آنها که از سر پنجه هنرمندشان سالیان دراز است که خلقی با اشتغال بکار آن روزی می خورند.

و سخن خود را با بیتی از سعدی شیرین سخن آغار می کنم:

 

خاک مشرق شنیده ام که کنند به چهل سال کاسه چینی

ده به روزی کنند در بازار لاجرم قیمتش همی بینی

 

دیدار فرشهای دستبافت که از مواد اولیه مرغوب و بی عیب تولید شده باشند، در انسان ایجاد سرور و نشاط می نماید، این نکته ای بسیار جالب و سحر انگیز است که تجربه آن را به همه توصیه می کنیم و ولی فرشهای ماشینی از دور زیبا هستند و از نزدیک جلوه ای ندارند.

گذشت زمان رنگهای فرش دستبافت را جلا می دهد و بر لطافت آن می افزاید در حالیکه از جلوه فرش ماشینی می کاهد و آن را بی روح می کند.

فرش دستبافت در هر کجا گسترده است در زمستان گرم و در تابستان خنک می باشد ولی فرش ماشینی بدلیل آنکه از مواد پلاستیکی تهیه شده است این خاصیت را ندارد.

فرش دستبافت در صورتیکه تمیز نگهداری شود هیچ گونه حساسیت و مخاطره برای سلامت دارندگان آن ایجاد نمی کند، در صورتیکه فرش ماشینی بدلیل استفاده از مواد پلاستیکی مخاطراتی را در بر دارد بطوریکه با عبور و مرور بر روی فرش ماشینی مقداری از پرزها که در این عبور و مرور حالت کهربایی به خود گرفته است در هوا معلق می شود و در مواردی باعث بروز حساسیت های تنفسی می گردد.

در صورتیکه در نگهداری فرش دستبافت دقت شود با گذشت زمان بر ارزش آن افزوده می شود و چون سرمایه ای باقی می ماند، درمقابل فرش ماشینی به سرعت مستهلک می شود و سرمایه ای محسوب نمی شود.