دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فارسی کردن بعضی از قسمت های ویندوز




 

فارسی کردن بعضی از قسمت های ویندوز

 

بسیاری از اسامی آیکون های توی کنترل پنل ، اسامی منوها و گزینه های اون و چیزهای زیاد دیگه در رجیستری ویندوز تعریف شدن .

کافیه شما بدونید در کدوم قسمت رجیسری تعریف شدن و برید اونها رو تغیر نام بدید یا نام فارسی براشون بگذارید .

لذا توی این آموزش میگیم که به چه شکل می تونید برخی از قسمت های ویندوز رو فارسی کنید یا اینکه تغیر نام بدید .


برای انجام اینکار مراحل زیر رو طی کنید :
۱) روی منوی Start کلیک کنید و گزینه run رو انتخاب کنید .


۲) در پنجره run که باز میشه تایپ کنید regedit و اینتر بزنید . (تو ویستا و سون که گزینه run وجود نداره بعد از کلیک روی start در textbox زیر منوی باز شده تایپ کنید regedit و اینتر بزنید ) .


۳) پنجره رجیستری باز میشه . از قسمت سمت چپ پنجره به آدرس زیر برید :


- در ویندوز xp :

:: HKEY_CLASSES_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache

 

- در ویندوز seven و ویستا :

:: HKEY_CLASSES_ROOT\Local Settings\MUICache\

حالا از سمت چپ پنجره ، با کلیک رو پوشه موجود در آدرس فوق و زیر پوشه های (زیر پوشه ها رو هم حتما چک کنید) اون ، در سمت راست گزینه هایی میاد که همون اسامی قسمتهایی از ویندوز هستند . از جمله اسامی آیکون های کنترل پنل ، برخی منو ها و ...
با دابل کلیک روی گزینه هایی که در سمت راست می بینید می تونید اسم اونها رو تغیر بدید یا فارسی کنید .


نکته : قبل از اعمال این تغیرات سعی کنید از جاهایی که تغیر میدید یک فایل پشتیبان (backup) تهیه کنید . برای اینکار از سمت چپ روی پوشه ای که قصد دارید محتویاتش رو تغیر بدید راست کلیک کرده و گزینه ی export رو بزنید و فایل بک آپ رو در جایی از هاردتون ذخیره کنید . بعدا اگر خواستید تغییراتی که دادید به حالت اول برگردند ، کافیه روی فایل بک آپی که گرفتید دبل کلیک کنید و گزینه ی yes رو بزنید

منبع:noorportal.net


ویدیو مرتبط :
آموزش ویندوز 10 با زیرنویس فارسی - قسمت 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش حل مشکل تایپ فارسی در ویندوز ۸



 

 

پس از نصب ویندوز ۸ یکی از مشکلاتی که حتماً با آن روبرو شده اید ، مشکل تایپ فارسی بوده است. بیشتر کاربران پس از اضافه کردن زبان فارسی به قسمت زبان های قابل استفاده با صفحه کلید ویندوز متوجه می شوند که در صفحه کلید استاندارد فارسی سیستم عامل ویندوز ۸ تعدادی از حروف فارسی مثل “پ” ، “ژ” ، “گ” و … جابه جا شده اند و در هنگام تایپ این جابجایی حروف مشکل ساز است. در این آموزش به چگونگی رفع مشکل تایپ فارسی در ویندوز ۸ می‌پردازیم.

 

زبان فارسی, صفحه کلید فارسی, ویندوز ۷, صفحه کلید ویندوز

 

چگونگی اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز ۸

ابتدا بهتر است برای اینکه با چگونگی اضافه کردن زبان فارسی برای تایپ در ویندوز ۸ توسط صفحه کلید آشنایی پیدا کنید نگاهی به مراحل این کار بیندازیم. در زیر مراحل انجام این کار یک به یک نمایش داده شده است.

۱. در گوشه پایینی راست تصویر کلیک سمت راست کنید و گزینه Control Panel را از منو‌ی مخفی باز شده انتخاب کنید.

۲. در پنجره Control Panel از قسمت “Clock, Language, and Region” گزینه add a language را انتخاب کنید.

۳. در صفحه باز شده با کلیک بر روی دکمه add a language لیست زبان های موجود برای استفاده به عنوان صفحه کلید در ویندوز ۸ نمایش داده می شود. تنها کافی است گزینه Persian ( فارسی ) را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add در پایین صفحه کلیک کنید.

با انجام مراحل بالا زبان فارسی به صفحه کلید های قابل استفاده در هنگام تایپ ویندوز شما اضافه می شود که با استفاده از دکمه میانبر Ctrl + Shift در هنگام تایپ می توانید از این زبان استفاده کنید. اما همانطور که گفتیم در این صفحه کلید فارسی که در پایین نیز مشاهده می کنید تعدادی از حروف فارسی جا‌به‌جا شده اند که طریقه رفع این مشکل را در پایین می توانید ببینید.

 

تغییر صفحه کلید فارسی ویندوز ۸ به حالت قبلی

اما برای اینکه حروف جابه‌جا شده در صفحه کلید فارسی ویندوز ۸ به حالت قبلی خود که در ویندوز ۷ و نسخه های قبلی ویندوز بوده اند برگردد ، مراحل زیر را انجام می دهیم.

۱. از Control Panel ویندوز گزینه Change input methods که در زیر گزینه ”Clock, Language, and Region” نمایش داده می شود را انتخاب کنید.

 

۲. در پنجره ظاهر شده بر روی گزینه options زبان فارسی کلیک کنید.

 

۳. در پنجره ظاهر شده بر روی گزینه Add an input method کلیک کنید و سپس گزینه Persian را انتخاب و بر روی دکمه Add کلیک کنید.

 

۴. در مرحله آخر نیز کافی است گزینه Persian Standard با کلیک بر روی گزینه remove از لیست input method حذف کنید و بر روی دکمه Save کلیک کنید.

همانطور که حتماً متوجه شده اید مشکل اصلی در هنگام تایپ با زبان فارسی در نسخه جدید مایکروسافت ویندوز input method جدیدی است که توسعه دهندگان این بخش با نام Persian Standard تولید کرده اند که البته در صورتی که بخواهید می توانید از همین صفحه کلید نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از نیم فاصله برای نوشتن کلماتی مانند “می‌دانم” بجای “می دانم” نیر در هر دو نوع صفحه کلید فارسی ویندوز ۸ می توانید از کلید Shift + Space برای درج نیم فاصله استفاده کنید.

منبع:tortak.ir