دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

غیرفعال کردن غلط‌گیر املایی اینترنت اکسپلورر 10



 

اینترنت اکسپلورر 10, مرورگر ie

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در نسخه‌ی 10 مرورگر IE به چشم می‌خورد، قابلیت Spell Checker یا غلط‌گیر املایی است. این قابلیت که در هنگام تایپ متون عمل می‌کند، غلط‌های موجود در متون انگلیسی تایپ شده را مشخص کرده و لغات صحیح مرتبط با هر واژه را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. در صورتی که علاقه‌ای به این قابلیت جدید ندارید در این ترفند به معرفی نحوه‌ی غیرفعال کردن آن خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار Internet Explorer 10 را اجرا کنید.
سپس بر روی آیکن Tools (به شکل چرخ‌دنده) کلیک کنید (می‌توانید کلیدهای ترکیبی Alt+X را نیز فشار دهید).
در منوی نمایش داده شده بر روی Manage add-ons کلیک کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده در قسمت Add-on Types بر روی Spelling Correction کلیک کنید.
سپس از پایین پنجره تیک گزینه‌ی Enable spelling correction را غیرفعال کنید.
در نهایت بر روی دکمه‌ی Close کلیک کنید.
اکنون این قابلیت غیرفعال شده است.
برای فعال‌سازی مجدد Spell Checker می‌توانید مجدد تیک گزینه‌ی Enable spelling correction را فعال کنید.

منبع:tarfandestan.com


ویدیو مرتبط :
غلط املایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر



 

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر

 

 

دولت فرانسه پس از گزارش سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان مبنی بر ایمن نبودن اینترنت اکسپلورر قصد دارد تدابیری را بر ضد این مرورگر مایکروسافت بیندیشد.

 


مرکز کارشناسان پاسخ و حل حملات انفورماتیکی دولت فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرد که تا روشن نشدن وضیعت حفره جدید در سیستم امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.

 


در روزهای اخیر اظهاراتی از سوی نهادهای امنیتی کشورها بر ضد مرورگر مایکروسافت ارائه می شود به طوری که روز دوشنبه سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات در گزارشی نشان داد که یک حفره در سیستم امنیتی اینترنت اکسپلورر به وجود آمده است که حملات و نصب برنامه های مخرب را در رایانه هایی که با سیستم عامل ویندوز عمل می کنند از طریق یک کد دستکاری شده در یک سایت ویژه امکانپذیر می کند.

 


همچنین شرکت امنیت انفورماتیکی مک آفی نیز اعلام کرد که حملات سایبری که هفته گذشته بر روی سایت گوگل چین انجام شد از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت اتفاق افتاده است.

 


اکنون نوبت به این سازمان فرانسوی است که خبر از خطرناک بودن نسخه های ۶، ۷ و ۸ این مرورگر می دهد.

 


معرفی این حفره به عنوان یک مشکل امنیتی خطرناک از سوی این سازمانها در شرایطی انجام می شود که مایکروسافت تنها تائید کرد که یک حفره ضعیف در این مرورگر ایجاد شده که حملات اخیر به گوگل را برانگیخته است.

 


غول نرم افزاری دنیا اظهار داشت که برای جلوگیری از فعال شدن این حفره ها کاربران به راحتی می توانند در زمان جستجوی آنلاین گزینه های محافظت از مرورگر را در درجه "بالا" قرار دهند.

 


این درحالی است که هم مقامات آلمانی و هم فرانسوی به شدت در مقابل مایکروسافت قرار گرفته اند و از شهروندان خود می خواهند که از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.