دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عینک هوشمند برای احساس‏ خوانی افراد



عینک هوشمند,احساس,عینک هوشمنداحساس‏ خوان,ابداعات جدید

برخی کاربردهای عینک هوشمند می‏تواند شامل بازپرسی در مرزها باشد

 

عینک هوشمند برای احساس‏ خوانی افراد
شرکت مایکروسافت یک طرح را برای عینک هوشمند ثبت اختراع کرده که به کاربران اجازه می ‏دهد احساسات افراد پیش‌رو را تشخیص داده و تعبیر کنند. درخواست ثبت اختراع برای سیستم بازخورد شناسایی احساسات قابل پوشش در اکتبر 2012 ثبت و به‌تازگی با آن موافقت شده است.


کاربر این عینک می‏تواند فرد موردنظر را برای بررسی – فرد یا گروه - بدون اینکه آنها متوجه شوند، تعیین کند. حسگرهایی مانند دوربین عمقی و میکروفون روی پل بینی به ثبت اطلاعات صوتی و بصری از موضوع می‏پردازند. این اطلاعات برای چیزهایی مانند تغییرات دقیق و ظریف در ریتم و دایره گفتار، انتخاب کلمات، نوع و سرعت حرکات، تمرکز چشم و حالت‏های بدنی پردازش خواهند شد.

 

اطلاعات نهایی سپس به پایگاه داده مایکروسافت ارسال شده و یک تعریف عاطفی از طریق عینک به کاربر بازگردانده خواهد شد. اگر فرد مورد نظر برای مثال در یک موقعیت اجتماعی با موهایش بازی کند، این رفتار می‏تواند نشانگر حالت دوستانه یا علاقه‏ مندی باشد؛ اما همین رفتار در موقعیت کاری می‏تواند نشان از بی‏ حوصلگی و خستگی باشد.

 

برخی کاربردهای این عینک‏های هوشمند می‏تواند شامل بازپرسی در مرزها باشد که طی آن، حسگرهای روی عینک به اندازه‏ گیری تغییرات در دمای بدن فرد پرداخته یا تغییرات ظریف در کیفیت صدای وی را ثبت می‏ کنند. البته هنوز تایید نشده که آیا مایکروسافت در واقع قصد ساخت این عینک را دارد یا خیر. این غول فناوری آمریکایی به طور منظم برای مقاصد کاری خود، درخواست‏هایی برای ثبت اختراع ارائه می‏دهد اما همه این اختراعات در محصولات مایکروسافت استفاده نمی‏شوند.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
چگونه عینک هوشمند گوگل به یاری افراد نابینا می آید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع عینک هوشمند برای افراد کم بینا



عینک,عینک هوشمند,عینک هوشمند برای کم بینایان

ابداع عینک هوشمند برای افراد کم بینا
محققان انگلیسی عینک هوشمندی ابداع کرده‌اند که به افراد کم بینا کمک می‌کند موانع و صورت افراد را مشاهد کنند. این عینک هوشمند که توسط محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس ابداع شده است برای افراد کاملا نابینا کارآیی ندارد؛ اما برای افرادی طراحی شده است که بینایی آنها به شدت آسیب دیده و در رده افراد نابینا قرار داده می‌شوند.

 

این عینک دارای یک دوربین کوچک ویدئویی است که در قاب عینک تعبیه شده است و همچنین یک واحد پردازشگر رایانه‌ای دارد که آنقدر کوچک است که در جیب جا می‌شود. این واحد پردازشگر رایانه‌ای از نرم‌افزار ویژه‌ای برخوردار است که تصاویر اشیای نزدیک را به گونه‌ای روی لنزهای عینک می‌اندازد که اشیا بزرگ‌تر و واضح‌تر نشان داده می‌شوند. در واقع لنزهای این عینک که روی یک صفحه نمایش الکترونیک قرار دارند به کاربر کمک می‌کنند تا تصاویر اشیا و افراد نزدیک را مشاهده کنند. این عینک‌ها که به بینایی افراد کم بینا کمک می‌کند از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شوند.
منبع : donya-e-eqtesad.com