دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عینکی که خستگی کاربر را درک می‌کند



اخبار علمی - عینکی که خستگی کاربر را درک می‌کند

یک شرکت ژاپنی به نام Jins عینک هوشمندی ارائه داده که با نظارت بر حرکات چشم، سطوح خستگی فیزیکی و روانی کاربر را تعیین می‌کند.

اخبار,اخبار علمی,عینک,عینک هوشمند

 عینک Meme بر سلامتی فرد نظارت کرده و به دلیل نظارت بر وی توسط حسگرهایش و هنگام نشستنش، می‌تواند شیوه نشستن او را ارتقا دهد.

این عینک از نوعی فناوری حسگر زیستی برای شناسایی تغییرات ریز در چشم و حرکات بدن استفاده می‌کند به طوری که کاربر با استفاده از آن می‌تواند بر ایمنی و سلامتی‌اش نظارت داشته باشد.

سه اﻟﻜﺘﺮود اﻛﻮﻟﻮﮔﺮاﻓﻲ (شیوه‌ای برای ثبت حرکات چشم) جایی نصب شده‌اند که فریم عینک صورت را لمس می‌کند و همچنین حسگرهای شش‌محوره در طول خروجی گوش قرار دارند و اطلاعات لازم درباره کاربر را به صورت مدام شکار می‌کنند.

همچنین، حسگرهایی روی بینی و نزدیک گوش‌های کاربر قرار دارند که پتانسیل الکتریکی حرکات چشم را اندازه‌گیری می‌کنند؛ سپس تفاوت‌های ولتاژ بین قرنیه و شبکیه به داده‌هایی مانند سطح هوشیاری تبدیل می‌شوند.

شرکت سازنده در حال همکاری با پزشکان و محققان برای بررسی ویژگی‌های دیگر این عینک مانند اندازه‌گیری سطوح علاقه، ارائه تمرینات مبتنی بر ورزش و کارکردهای تشخیصی ممکن برای بیماری‌های شناختی و ناتوان‌کننده عصبی است.

بهای این سامانه 199 دلار اعلام شده است. 

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نمایش محتوای ایجاد شده هر کاربر در پروفایل کاربر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عبادی‌پور: مردم خستگی ما را درک کنند


بازیکن تیم ملی والیبال ایران گفت: در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان نتایج خوبی گرفتیم و مردم باید خستگی ما را درک کنند.

خبرگزاری تسنیم: میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران، پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل هنگ کنگ در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون اظهار داشت: ما در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان نتایج خوبی گرفتیم و مردم باید خستگی ما را درک کنند. حالا توقع مردم بالا رفته و از طرفی اعتماد به نفس ما نیز افزایش پیدا کرده است.

بازیکن جوان تیم ملی ایران ادامه داد: تنها مدالی که نداریم، مدال طلای بازی‌های آسیایی است و امیدواریم به آن هم برسیم. هر تورنمنتی شرایط خاص خودش را دارد و باید خود را با آن تطبیق دهیم. هنگ کنگ تیم خوبی بود ولی کثیف بازی می‌کردند.