دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عینك آفتابی ضدگلوله به بازار آمد(+عکس)



 

عینك آفتابی ضدگلوله به بازار آمد

 

این عینكها كه از لنزهایی با تركیبی سری ساخته ‌شده‌اند همچنین سربازان را در برابر خاك و آوار و باقیمانده‌های بمب‌گذاری‌های جاده‌ای كه به ابزار انفجاری اصلاح شده موسوم هستند، محفاظت می‌كند.

 

سربازان خط مقدم انگلیس در افغانستان به زودی از عینك‌های آفتابی و عینك ایمنی محافظ برخوردار خواهند شد كه می‌تواند در برابر انفجار گلوله تفنگ در فاصله تیراندازی تا هدف مقاومت كند.

 

این عینكها كه از لنزهایی با تركیبی سری ساخته ‌شده‌اند همچنین سربازان را در برابر خاك و آوار و باقیمانده‌های بمب‌گذاری‌های جاده‌ای كه به ابزار انفجاری اصلاح شده موسوم هستند، محفاظت می‌كند.

 

 

عینك آفتابی ضدگلوله به بازار آمد

 

 

وزارت دفاع انگلیس تاكنون 92 هزار جفت عینك به ارزش 3.4 میلیون پوند (5.5 میلیون دلار) برای سربازان خود سفارش داده است.

 

این عینك توسط كارخانه‌های تجهیزات نظامی ریویژن كانادا ساخته شده و از ماه سپتامبر قرار است تمام سربازان انگلیسی در افغانستان با آن تجهیز شوند.

 

قیمت هر عینك حدود 40 پوند (در حدود 65 هزار تومان) است. آزمایش‌های ایمنی نشان داده كه لنزهای پلی‌كربنات در عینكهای جدید می‌تواند در برابر انفجار گلوله شلیك شده از تفنگ ساچمه‌ای 12 گیج از فاصله پنج متر مقاومت كند.

 

در آزمایش‌های انجام شده توسط سازندگان این عینكها،‌37 بار به سوی این عینكها شلیك شد و حتی یكبار نیز سوراخی در لنزهای آنها ایجاد نشد.

 

این عینك كه در حال حاضر در میان سربازان آمریكایی مورد استفاده قرار گرفته، از سه لنز قابل تعویض ساده، ‌افزایش دهنده نو و مقاوم در برابر آفتاب برخوردار است. آنها همچنین از خاصیت مه‌شكن،‌ مقاوم در برابر خش و وضوح تصویری بی‌سابقه‌ای برخوردارند.

 

 


ویدیو مرتبط :
طنز عینک آفتابی -نتیجه سفارش عکس برای فیسبوک:))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مناسب‌ترین رنگ برای عینك‌ آفتابی



 

 

قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای عینك‌ آفتابی

 

 

شدت نور خورشید برای چشم آسیب‌رسان است و ورود اشعه ماوراءبنفش به چشم نیز موجب آب‌مروارید می‌شود، در نتیجه استفاده از عینك آفتابی مناسب و جاذب UV در تابستان ضروری است.

 

نور خورشید از دو جهت می‌تواند به چشم آسیب برساند. شدت نور خورشید و وجود اشعه ماوراءبنفش دو پارامتر آسیب‌رسان به چشم‌ها هستند و با استفاده از عینك آفتابی مناسب می‌توان از آسیب به چشم پیش‌گیری كرد.

 

وی افزود: در فصل تابستان شدت نور خورشید افزایش می‌یابد و در نتیجه استفاده از عینك آفتابی در این فصل ضروری است.

 

اشعه ماوراء بنفش با طول موج ۳۲۰ تا ۴۰۰ نانومتر برای چشم آسیب‌رسان است و موجب آب مروارید می‌شود. انتخاب و استفاده از عینك آفتابی ۴۰۰UV می‌تواند مانع ورود اشعه مضر ماوراءبنفش به چشم شود.

 

این اپتومتریست خاطر نشان كرد: به افرادی كه از عینك طبی استفاده می‌كنند نیز توصیه می‌شود شیشه عینك خود را فتوكرومیك كنند. عینك‌های فتوكرومیك در تماس با نور خورشید تیره‌رنگ می‌شوند و علاوه بر كاهش شدت نور وارد شده به چشم مانع ورود UV نیز می‌شوند.

 

استفاده از عینك آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است زیرا تیره بودن عینك موجب می‌شود مردمك چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود.

 

وی درباره رنگ شیشه عینك آفتابی نیز گفت: قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای استفاده معمول از عینك آفتابی است.

 

این اپتومتریست افزود: با توجه به این‌كه نظارت خاصی بر فروشندگان دوره گرد عینك آفتابی وجود ندارد توصیه می‌شود تا حد امكان عینك آفتابی از مراكز معتبر تهیه شود.

 

شیشه‌ای و یا پلاستیكی بودن عینك آفتابی نیز تفاوتی در كارایی ندارد ولی با توجه به این‌كه احتمال شكستن عینك با شیشه پلاستیكی كمتر است، احتمال آسیب به چشم نیز كاهش می‌یابد.

 

وی خاطرنشان كرد: دستگاه‌های UVسنج كه در عینك فروشی‌ها وجود دارد قابل اطمینان هستند و امكان دست‌كاری آنها وجود ندارد. شهروندان پیش از خرید عینك از فروشنده بخواهند میزان جذب UV را تست كند.