دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عید با چه خودرویی به مسافرت برویم؟


اگر واقعا مشتری هستید و از همه مهمتر نمی خواهید امسال عید سوار قطار و اتوبوس و هواپیما به مسافرت بروید، باید همین حالا دست به کار شوید و برای خودتان یک اتومبیل تازه جور کنید.

روزنامه هفت صبح: اگر به گذشته برگردیم، به روزهایی که دلار هنوز رم نکرده بود و قیمت خودروها را با الان مقایسه کنیم، چیزی جز آه و افسوس برایمان باقی نمی ماند اما همیشه که نمی شود دست روی دست گذاشت و غصه گذشته را خورد. اگر واقعا مشتری هستید و از همه مهمتر نمی خواهید امسال عید سوار قطار و اتوبوس و هواپیما به مسافرت بروید، باید همین حالا دست به کار شوید و برای خودتان یک اتومبیل تازه جور کنید.

این اتومبیل باید نسبت به تیبا یا پراید راحت تر باشد تا بتواند چند ساعت نشستن را برای راننده و سرنشینان قابل تحمل کند. حالا که داریم سطح توقع تان را بالا می بریم، بگذارید روی دستگیره ها، امکانات رفاهی، کنترل صوتی روی فرمان و چندتایی ویژگی ایمنی وسواس به خرج دهیم. در انتها یک فهرست هفت تایی روی دست مان می ماند که شامل یک خودروی وطنی، یک خودروی اروپایی و پنج چینی با کیفیت قابل قبول است.

1- مناسب برای مسافرت کوتاه/ رنو ساندرو

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* قیمت: بین 42 میلیون و 900 هزار تا 50 میلیون

* حجم موتور: 1600 سی سی

* حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: 10.5 در مدل دستی و 11.5 در مدل اتومات

* نوع گیربکس:
دستی و اتومات چهار سرعته

* مصرف سوخت خارج از شهر: اعلام نشده

* سوخت ترکیبی: 6.7 لیتر مدل دستی و 8.3 لیتر مدل اتومات

* وزن خالص: 1105 کیلوگرم مدل دستی، 1146 کیلوگرم مدل اتومات

* گنجایش باک: 50 لیتر

ساندرو را تندر 90 هاچ بک می دانند. خیلی هم بی راه نگفته اند چون در نگاه اول همانقدر غیردوستانه به نظر می رسد اما تجربه محصولات رنو نشان داده همین خودرو می تواند در ادامه به بهترین دوست تان تبدیل شود.

ساندرو در ردیف صندلی های عقب و فضای باز صندوق فقیر است، برای همین ما آن را در شرایطی توصیف می کنیم که قصد سفر به مقصدی نزدیک را دارید و لازم نیست بار زیادی همراه تان ببرید.

امکانات تازه ساندرو در مقایسه با تندر 90 خودمان، کنترل صوتی روی فرمان است. موتور 1600 سی سی ساندرو با استاندارد یورو 4 مطابقت دارد و در مدل دستی 6.7 لیتر به ازای هر 9100 کیلومتر می سوزاند. بهتر است بدانید مدل اتومات اشتهای بیشتری دارد و در همان مسافت 100 کیلومتر 8.3 لیتر سوخت را سر می کشد.

* ارزش خرید: ****



2- مناسب برای خانواده کم جمعیت/ MVM550

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* قیمت: بین 49 میلیون و 310 هزار تومان تا 57 میلیون و 560 هزار تومان

* حجم موتور: 2000 سی سی

* حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: اعلام نشده

* نوع گیربکس: دستی و اتومات از نوع CVT

* مصرف سوخت خارج از شهر: اعلام نشده

* سوخت ترکیبی: اعلام نشده

* وزن خالص: مدل دستی 1360 کیلوگرم، مدل اتومات 1290 کیلوگرم

* گنجایش باک: 52 لیتر

MVM550 به شکل ناشیانه ای بر پایه های مدل قبلی یعنی 520 سوار شده است. کاری که در حال حاضر فقط از عهده خودروسازان چری و البته یکی دوتا خودروساز آشنا برمی آید. با این حال به خاطر بهبودهایی که در عملکرد فنی این خودرو به وجود آمده، آن را در فهرست امروزمان قرار می دهیم.

مهمترین شان رسیدن حجم موتور به دو هزار سی سی است اما کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه کمربند سه نقطه ای برای هر چهار سرنشین، ترمز ABS & EBD و سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سان روف، سیستم تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و MP3 به همراه شش بلندگو، روکش چرمی، شیشه بالابر برقی برای هر چهار در و رینگ آلومینیومی نیز می توانند خریداران را وسوسه کنند.

* ارزش خرید: ***



3- مناسب برای خانواده چهار نفره / دنا

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* قیمت: بین 42 میلیون و 400 تا 44 میلیون

* حجم موتور: 1600 سی سی

* حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: 13 ثانیه

* نوع گیربکس: پنج دنده دستی

* مصرف سوخت خارج از شهر: 6 لیتر

* سوخت ترکیبی: 7.8 لیتر

* وزن خالص: 1258کیلوگرم

* گنجایش باک:
70 لیتر

عروس ایران خودرو نیامده جای خود را در شهر باز کرده. آنهایی که هنوز دنا را نوعی سمند بزک کرده می شناسند خودشان هم می دانند امکانات بدی ندارد. صفحه نمایش بزرگ وسط کنسول، کنترل های صوتی روی فرمان و صد البته طراحی شیک خودرو به خصوص در جلو و دماغه ابهتی خاص به دنا داده است. موقع طراحی بدنه، یک دستگیره جدید روی دنا نصب شده است که قبلا روی هیچ خودروی ایرانی ندیده بودیم. این دستگیره برخلاف مدل های پلاستیکی ارزان قیمت نشان می دهد سازنده به پولی که برای خودرو خرج کرده اید اهمیت می دهد.

دنا به ترمز ضد قفل مجهز است. دو کیسه هوا راننده و سرنشین جلو را محافظت می کنند، سیستم تهویه اتوماتیک دارد، چراغ های هالوژنی اش از روشنایی قابل قبول برخوردار است و صندلی های جلو به شکل کامل توسط نیروی الکتریکی تنظیم می شوند و کروز کنترل در جاده گزینه ای عالی است.

* ارزش خرید: *****



4- مناسب برای خانواده های جوان/ MVM315

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* حجم موتور: 1500 سی سی

* حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: اعلام نشده

* نوع گیربکس: پنج دنده دستی

* مصرف سوخت خارج از شهر: اعلام نشده

* سوخت ترکیبی: 6.5 لیتر

* وزن خالص: 1200 کیلوگرم

* گنجایش باک: 50 لیتر

مدل فیس لیفت جدید MVM315 چند ماه پیش وارد بازار شد. تغییرات زیادی در ظاهر این خودرو انجام شده است تا در بازار 50 میلیون تومانی ها شانس رقابت داشته باشد. اگرچه همچنان با توجه به ظاهرش می توان آن را یک هاچ بک شهری دانست ولی برای سفرهای کوتاه هم گزینه مناسبی به نظر می آید، ضمن اینکه ارزان ترین خودروی موجود در فهرست نیز محسوب می شود. برخلاف ظاهر کوچک درون کابین 315 فضای کافی برای همه سرنشینان وجود دارد.

در ردیف عقب نیز برای افراد با قد متوسط مشکل و کمبود فضا وجود ندارد. در ام وی ام 315 تمام شیشه ها و آینه های جانبی به صورت برقی تنظیم شده اما تنظیم صندلی های آن همچنان دستی است. 315 در هر 100 کیلومتر حدود 6.5 لیتر بنزین می سوزاند که برای یک خودروی هاچ بک رقم مناسبی است و می توان آن را در رده خودروهای کم مصرف قرار داد.

* ارزش خرید: **



5- مناسب برای تجربه های جدید/ لیفان X50

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* قیمت: بین 48 میلیون و 300 هزار تا 52 میلیون و 400 هزار تومان

* حجم موتور: 1500 سی سی

* حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: اعلام نشده

* نوع گیربکس:
دستی و اتومات از نوع CVT

* مصرف سوخت خارج از شهر: اعلام نشده

* سوخت ترکیبی: 6.3 تا 6.5 لیتر

* وزن خالص: 1150 کیلوگرم

* گنجایش باک: 42 لیتر

تنها خودروی دسته کراس اوورهاست که خود را به فهرست ما تحمیل کرده است. موتور 1500 سی سی لیفان با استاندارد یورو 5 مطابقت دارد و حجم مخزن سوخت خودرو 42 لیتر است. ظاهر تازه خودرو می تواند تنها برگ برنده آن در بازار باشد چون در بخش امکانات تنها سنسور دنده عقب، کنترل صوتی روی فران و چراغ Day Light و سانروف دیده می شود. همین چند گزینه هم برای دلربایی از راننده هایی که با خستگی و درماندگی رانندگی در طول مسافرت عید آشنا هستند، کافی به نظر می رسد.

این خودرو کمابیش همان ویژگی ها و مختصاتی را داراست که یک فرد عیال وار به دنبال آن است، چون علاوه بر زیبایی، از فرمان و فنربندی بسیار نرمی هم برخوردار بوده و به اندازه کافی نیز جادار به نظر می رسد.

* ارزش خرید: ****



6- مناسب برای تجربه اقتصادی/ جک J5

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* قیمت: 49 میلیون و 700 هزار تومان

* حجم موتور: 1500 سی سی

* حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: 11.8 ثانیه

* نوع گیربکس: پنج سرعته دستی

* مصرف سوخت خارج از شهر: 6 لیتر

* سوخت ترکیبی: 6.6 لیتر

* وزن خالص: 1315 کیلوگرم

* گنجایش باک: 55 لیتر

در دو نوع 1500 سی سی و 1800 سی سی در بازار ایران حضور دارد؛ اولی دنده ای است و دومی اتومات. برای اینکه قوانین فهرست را رعایت کرده باشیم فقط درباره نمونه دنده ای ح-رف می زنیم که 11 میلیون تومان ارزان تر است. نمای داخلی هر دو خودرو به شکل اعجاب آوری جذاب به نظر می رسد اما همین حالا اگر نگاهی به خیابان ها بیندازید تعداد زیادی جک سوار می بینید که ممکن است برای مشتری های تازه چندان خوشایند نباشد.

در مدل دنده ای امکاناتی مثل تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، شیشه ها و آینه های برقی و قابلیت تنظیم برقی صندلی ها در چهار جهت پیش روی شماست.

برای اینکه زیاد غصه نخورید بهتر است بدانید در مدل اتومات فقط قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر به امکانات قبلی اضافه می شود. این خودرو اگرچه چینی است اما با استانداردهای میتسوبیشی ژاپن تولید می شود و زحمت طراحی اش روی دوش پینین فارینای ایتالیایی بوده است.

* ارزش خرید: ****



7- مناسب برای جوانان/ برلیانس H320

امسال عید با چه خودرویی به مسافرت خانوادگی برویم؟

* قیمت: بین 46 میلیون تا 51 میلیون و 500 هزار تومان

* حجم موتور: 1500 سی سی

* حداکثر سرعت: ؟؟؟ کیلومتر بر ساعت

* شتاب صفر تا 100: اعلام نشده

* نوع گیربکس: دستی و اتومات از نوع CVT

* مصرف سوخت خارج از شهر: اعلام نشده

* سوخت ترکیبی: 6.4 لیتر مدل دستی و 6.7 لیتر مدل اتومات

* وزن خالص: 1225 کیلوگرم مدل دستی، 1240 کیلوگرم مدل اتومات

* گنجایش باک: 55 لیتر

مدل دستی و اتومات هر دو به موتور 1500 سی سی مجهز هستند. گیربکس اولی دستی پنج سرعته و دومی به گیربکس اتومات چهار سرعته مجهز است. روی سایت تولیدکننده مصرف سوخت مدل دستی در سیکل ترکیبی را 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان کرده اند و در مدل اتومات باید خودمان را برای مصرف 6.7 لیتر در 100 کیلومتر آماده کنیم.

سیستم تهویه مطبوع، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، پاور ویندوز، تنظیم صندلی برقی در هشت جهت و آینه های برقی از جمله تجهیزات این خودرو به شمار می آید. با این حال مهمترین ویژگی H320 طراحی بدنه بسیار متفاوت آن است که بسیار به نسل اول ب ام و سری یک شباهت دارد. تنها برتری برلیانس نسبت به 206، ویژگی های فرمانپذیری است، چیزی که باعث می شود راننده های جوان بیشتر H320 را بپسندند.

* ارزش خرید: ***


ویدیو مرتبط :
چگونه در sims 3 به مسافرت برویم؟ اموزش خودم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلات عید فطر كجا برویم؟



هروقت چند روز تعطیل می‌شود مسافرت‌ها هم رونق می‌گیرند. این بار با تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی پیش آمده تا چند روزی از شهرهای شلوغ و دودآلودتان دور شوید .

 

عید فطر امسال یكشنبه و دوشنبه است و فرصت مناسبی برای سفر. امسال بخت با مسافران یار بوده و دو تعطیلی خیلی خوب پیش‌رو دارند؛ اولی برای همه ایرانی‌ها و دومی فقط برای تهرانی‌ها. اولی همین تعطیلات عیدفطر است و دیگری هم تعطیلات تهران برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها. انتخاب اینكه می‌خواهید كجا بروید ممكن است برایتان سخت باشد. پیشنهاد می‌كنیم اگر می‌خواهید جایی را برای سفر انتخاب كنید بهتر است شهرهای خنك، ناشناخته‌تر و همین‌طور شهرهایی را كه بیشتر دوست دارید یا تا به حال نرفته‌اید را انتخاب كنید.

 

البته برای سفر به نقاط بكر باید خودتان برنامه‌ریزی كنید چرا كه آژانس‌های مسافرتی معمولا شهرها و نقاط معروف را معرفی می‌كنند و حتی اگر یك آژانس مسافرتی جای ناشناخته‌ای را معرفی كند خیلی زود بقیه آژانس‌ها هم سفر به آن منطقه را تعریف می‌كنند و آن منطقه از بكر بودن خارج می‌شود.

 

اگر هم به شهری می‌روید كه دوست یا آشنایی دارید و مشكل اقامت ندارید بهتر است پیش از سفر تمام جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی مقصد مورد نظر را از طریق اینترنت یا دفترچه‌های راهنمای گردشگری پیدا كنید و همین‌طور مسیرهای دسترسی را معین كنید تا  وقتی به آنجا سفر كردید نهایت استفاده را از وقت‌تان بكنید. در این نوشتار هم چند نمونه از بسته‌های مسافرتی آورده شده كه اگر خواستید با تور سفركنید حدود قیمت‌ها و امكانات مورد‌نظر را بشناسید. این را هم در نظر بگیرید كه به دلیل اوج سفر در تعطیلات عیدفطر قیمت تورها از سایر زمان‌ها گران‌تر شده است.

 

كیش

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

هتل پنج ستاره: صبحانه ، ‌ناهار ، ‌شام، ‌یك گشت با كشتی تفریحی، به مدت سه شب و چهار روز ، ‌450 هزار تومان

 

هتل چهار ستاره: صبحانه و ناهار، بدون گشت، ‌سه شب و چهار روز ، 420 هزار تومان

 

هتل سه ستاره:‌صبحانه و ناهار، بدون گشت، سه‌شب و چهار روز، 385 هزار تومان

 

تورهای كیش معمولا گشت ندارند اما می‌توانید از تخفیف‌هایی كه این تورها دارند استفاده كنید.مانند تخفیف برای پا‌رك دلفین‌ها، تخفیف برای كشتی و تفریحات دریایی. همچنین در تمام این تورها ترانسفر فرودگاهی بر عهده برگزاركننده تور است.

 

هرچند هوای این روزها برای سفر به كیش گرم است اما تاكسی‌ها، ‌هتل‌ها و مراكز خرید همگی از سیستم تهویه مناسب برخوردارند. ضمن آنكه برای لذت بردن از آفتاب سوزان كیش، ‌این زمان فرصت مناسبی است.

 

شیراز

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

شیراز هم جزو شهرهای گرم است اما اگر فرصت دیگری برای سفر به این شهر ندارید تعطیلات خوبی برای دیدن تخت جمشید و سایر جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهر به وجود آمده كه می‌توانید از آن استفاده كنید.

 

هتل پنج ستاره: دو شب و سه روز با ‌صبحانه 425 هزار تومان

 

هتل چهار ستاره: دو شب و سه روز با صبحانه 342 هزار تومان

 

هتل سه ستاره: دو شب و سه روز با صبحانه 290 هزار تومان

 

سفر با هواپیما خواهد بود و تمام گشت‌های شهری و خارج از شهری شیراز جزو ‌این برنامه می‌شود. از جمله حافظیه، ‌سعدیه، ‌بافت تاریخی، ‌شاهچراغ، ‌خواجوی كرمانی، ‌تخت جمشید، ‌نقش رستم و ‌نقش رجب.

 

اگر بخواهید با اتوبوس به این شهر زیبا سفر كنید حدود یكصد هزار تومان از قیمت‌هایی كه دادیم كمتر هزینه خواهید كرد. اتوبوس‌تان هم اتوبوس ویژه یا همان vip خواهد بود.

 

تورهای ویژه

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

كمك به زلزله‌زدگان: یكی از آژانس‌های گردشگری اقدام جالبی برای كمك به زلزله‌زدگان استان‌های آذربایجان كرده است و آن هم تور یك روزه طالقان و آبشار كركبود است كه روز جمعه 27 مرداد‌ماه برگزار می‌شود. قیمت این تور از تورهای یك روزه عادی كمی‌ گران‌تر است و حدود 50 هزار تومان است. ضمن اینكه برگزار‌كننده فقط راهنما و وسیله حمل و نقل در اختیار شما می‌گذارد و صبحانه یا ناهار را باید خودتان ببرید. راهنما نیز دستمزدش را به زلزله‌زدگان اهدا می‌كند.

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

زندگی با عشایر: تور ویژه‌ای هم برای تعطیلات عید فطر وجود دارد . زندگی دو روزه با عشایر مورك فرصتی است كه همیشه پیش نمی‌آید. این تور روزهای یكشنبه و دو‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. روستای مورك یك روستای عشایر‌نشین نزدیك اصفهان است. سفر زمینی خواهد بود و یك شب در سیاه چادر می‌خوابید. صبحانه با برگزاركنندگان است اما ناهار و شام را خودتان باید تهیه كنید. عشایر آنجا  پخت و پز می‌كنند و می‌توانید از آنها غذا بخرید. همچنین تجربه نخ‌ریسی و كشك‌سابی و كره‌اندازی را هم خواهید داشت.

 

تعطیلات عید فطر,برنامه ریزی برای تعطیلات عید فطر

منبع : bartarinha