دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عکس از ناسا، سازمان فضایی اروپا، آرشیو میراث هابل



گازهای سحابی حباب بر اثر بادهای ستاره‌ی مرکزی‌اش به نام BD+602522 به سمت بیرون دمیده می‌شوند.

این سحابی که شکل کروی دارد را می‌توانید در سمت چپ عکس مشاهده کنید. در همسایگی سحابی حباب و سمت راست عکس می‌توانید یک ابر مولکولی بزرگ ببینید. این جا صحنه‌ی جالبی از تقابل بین یک سحابی منبسط شونده و یک ابر مولکولی ثابت دیده می‌شود. ابر مولکولی بر اثر تابش ستاره‌ی مرکزی سحابی حباب برانگیخته شده است. قطر سحابی حباب حدود ۱۰ سال نوری است و می‌توان با یک تلسکوپ کوچک آن را در صورت فلکی ذات‌الکرسی رصد کرد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

 

اخبار علمی - دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
سازمان فضایی ناسا برای آمریکا یا ایران ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان فضایی ناسا در قدیم +عکس


ناسا یکی از آژانس های دولت ایالات متحده آمریکا است که در سال 1957 تاسیس شده و مسئولیت برنامه های فضایی آمریکا را بر عهده دارد.

جام نیوز: ناسا یکی از آژانس های دولت ایالات متحده آمریکا است که در سال 1957 تاسیس شده و مسئولیت برنامه های فضایی آمریکا را بر عهده دارد.

بودجه ی سالانه این آژانس 16 میلیارد دلار تخمین زده شده است. علاوه بر مسئولیت های فضایی، ناسا مسئول پژوهش های مدنی و نظامی بلند مدت در آمریکاست.

ناسا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک آژانس فضایی پیشرو نسبت به سازمان های دیگر در جهان شناخته شد.

در اینجا مجموعه ای از تصاویر قدیمی از این آژانس را مشاهده می فرمایید.