دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

علل سیاهی دور چشم



 

 

لت سیاهی دور چشم , درمان سیاهی دور چشم

 

 

یك متخصص پوست در یزد مهمترین علت سیاهی دور چشم را وراثت دانست.

دكتر پریچهر كفایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه یزد، مهمترین علت سیاهی دور چشم را جنبه ارثی بودن آن دانست و اظهار كرد: افرادی كه سیاهی دور چشم آنها جنبه ارثی دارد ممكن است با عواملی مانند خشكی پوست، انواع اگزمای دور چشم، بعضی انواع كم خونی ها، خستگی، بی خوابی و استرس تشدید شود.

وی افزود: با توجه به ارثی بودن سیاهی دور چشم، نقش تغذیه در آن تاثیرگذار نیست ولی اگر فرد كمبود تغذیه ای و كمبود مواد غذایی داشته باشد كه منجر به كم خونی شود، باعث تشدید سیاهی دور چشم می شود.

وی ادامه داد: محصولات و كرم های رفع سیاهی دور چشم تا حدی در بهبود سیاهی موثر هستند ولی با توجه به ارثی بودن آن به طور كامل درمان نمی شود.

وی گفت: درمان های خانگی، سیاهی دور چشم را به صورت موقت برطرف می كند..... /   خبرگزارى ایسنا

 



ویدیو مرتبط :
‫کرم دور چشم معجره گر،از بین برنده چین و چروک و سیاهی دور چشم ; لکه ها از مواد طبیعی، بسیار ساده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف نمك سبب سیاهی دور چشم می‌شود



 

 

مصرف نمک سبب سیاهی دور چشم می شود

 

سیاهی دور چشم دلایل زیادی دارد كه از جمله می‌توان به تغذیه نامناسب، كمبود خواب، كمبود آهن و تغییرهای هورمونی اشاره كرد. دانشمندان فرانسویی به این نتیجه رسید‌ه‌اند كه مصرف بیش از حد نمك نیز سبب تیره شده دور چشم خواهد شد.

 

به گفته این دانشمندان، به طور كلی چربی دور چشم بسیار تاثیر‌پذیر است و با تغییر رژیم غذایی، افزایش سن و كمبود خواب بلافاصله پف می‌كند یا تیره می‌شود.

 

پزشكان معتقدند؛ غذاهای شور سبب پف یا سیاهی دور چشم می‌شود، بنابراین با داشتن رژیم غذایی مناسب به سلامت‌تان كمك كنید. بسیاری از پزشكان می‌گویند با نگاه كردن به دور چشم می‌توان به سلامتی بدن پی برد.

منبع:خانواده سبز