دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

علت چاقی در ژن افراد نهفته است



اخبار,اخبار علمی ,کاهش وزن

طبق یک تحقیق جدید، شماری از عوامل ژنتیکی امکان لاغرشدن را برای افراد دشوار می سازند.

 بروز اپیدمی چاقی همزمان با رواج غذاهای فرآوری شده و پرانرژی و کاهش میزان فعالیت فیزیکی است.

به گفته محققان دانشگاه اوستین تکزاس، این حقیقت که برخی افراد با وجود شرایط حاکم، چاق نمی شوند و اینکه واکنش ها نسبت به شیوه های درمان چاقی در بین افراد متفاوت است ناشی از عوامل ژنتیکی است.

این تیم تحقیقاتی به مطالعه عوامل ژنتیکی کاهش وزن و حفظ وزن پرداختند تا متوجه شوند که بیولوژی مربوط به تنظیم وزن بدن چیست. آنها در بررسی های خود متوجه عوامل تاثیرگذار ژنتیکی بر کاهش وزن شدند.

مطالعه اخیر نشان می دهد که عوامل ژنتیکی نیز در بروز چاقی و عدم کاهش وزن نقش دارد. ژن هایی شناخته شده اند که می توانند چاقی را تحت تاثیر قرار دهند به طور مثال ژنی به نام MTIF۳ می تواند به راحت لاغر شدن، کمک شایانی کند.

همچنین، در مطالعات گذشته گزارش شده است که  فاکتورهای ژنتیکی می توانند علایق غذایی و ورزشی افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

به گفته محققان این تحقیق، فهم بهتر این فاکتورها می تواند به دستیابی به درمان های بهتر کاهش وزن همراه با رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و سایر روش های اختصاصی برای هر فرد کمک کند.


اخبار علمی -   مهر 


ویدیو مرتبط :
بررسی تفاوت ژن خوب و بد و تحصیل کودکان افراد پولدار و معمولی توسط علی ضیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ژن عامل دیابت نوع 2 موجب چاقی می‌شود



 

 

 

ژن عامل دیابت نوع 2 موجب چاقی می‌شود

 

پژوهشگران استرالیایی دریافتند افرادی که دارای ژن عامل بروز بیماری دیابت نوع 2 هستند بیش از سایر افراد دچار اضافه وزن و چاقی می شوند.

محققان به منظور دستیابی به این نتایج از دو گروه شرکت کننده استفاده کردند.

گروه اول افرادی بودند که در تاریخ خانوادگی خود افراد مبتلا به دیابت نوع 2 داشتند و گروه دوم دارای ژن عامل بروز این بیماری نبودند.

برای افراد هر دو گروه به مدت حدود یک ماه رژیم غذایی محتوی هزار و 250 کالری تجویز شد. نتایج این بررسیها نشان داد افرادی که دارای سابقه دیابت فامیلی بودند 4/3 کیلوگرم اضافه وزن داشتند. درحالی که در افراد گروه بدون سابقه خانوادگی بیماری دیابت نوع 2 به طور متوسط 2/2 کیلوگرم اضافه وزن به ثبت رسید.

نتایج این تحقیقات نشان داد که افراد با سابقه خانوادگی دیابت، پس از گذشت سه روز از اضافه وزن خود یک مقاومت انسولین را نشان دادند.

مقاومت انسولین به شرایطی گفته می شود که در آن سلولهای بدن نسبت به هورمون انسولین حساسیت کمتری نشان می دهند.

منبع:salamatnews.com