دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عجیب و غریب ترین اتفاقات بازی «کلش»


نکات عجیب و غریبی از اعتیاد بازیکن ها به بازی کلش که پول هنگفتی را به جیب سازندگان این بازی واریز می کند.

مجله همشهری دانستنیها - جلال افشار: نکات عجیب و غریبی از اعتیاد بازیکن ها به بازی کلش که پول هنگفتی را به جیب سازندگان این بازی واریز می کند.

«کِلَش آو کِلَنز» (Clash of Clans) از همان اولین سالی که از سوی شرکت «سوپرسل» وارد دنیای بازی های موبایلی شد، همه جور اعداد و ارقام و رکوردهای مختلف را جابجا کرد؛ رکوردهایی که بار اصلی آنها بر دوش کاربرانی است که به این بازی اعتیاد پیدا کرده اند.

در واقع ویژگی اصلی این بازی که در ظاهر اولیه آن مشخص نیست، ترفندهای اعتیادآوری است که سازندگان بازی در گوشه گوشه آن کار گذاشته اند؛ دام هایی که به راحتی بازیکنان را جذب خود می کنند و بعد از جذب، رهایی از آنها به این راحتی ها نیست. آنقدر که مجبور می شوی همه پول تو جیبی هایت را هم صرف این بازی کنی. اگر باور نمی کنید، کافی است نکات این مطلب را بخوانید تا دستتان بیاید این بازی چه بلاهایی سر بازیکنانش می آورد.

عجیب و غریب ترین اتفاقات بازی «کلش»

1- سوپرسل (شرکت توسعه دهنده بازی کلش) در «هلسینکی» فنلاند تاسیس شد. شرکتی که امروز به جز این بازی معروف، دو بازی دیگر (یعنی «Boom Beach» و «Hay Day» را هم در سبد خود دارد و تا پایان سال 2014 (1393) توانسته بود به 1.7 میلیارد دلار فروش (از طریق خریدهای داخل بازی هر سه این بازی ها) برسد.

2- در فوریه 2015 (بهمن 1393)، سوپرسل از فروش جِم های (Gem) درون بازی کلش، روزانه بیش از پنج میلیون دلار سود داشت و رکورد جدیدی را جابجا کرد.

3- «جورج یائو» در پایان سال اخیر میلادی، بازیکن برتر کلش آو کلنز شد؛ او که شش ماه پیاپی در رنکینگ بازیکنان کلش در رده اول بود، حتی آی پد خود را به حمام می برد و آنجا نیز دست از غارت دیگران برنمی داشت.

4- یکی دیگر از بازیکنان برتر رنکینگ کلش آو کلنز به نام «پاندا» اعتراف کرده که هر ماه حدود هفت هزار دلار خرج می کند تا بتواند از کِلَن خود مراقبت کند و البته به موقع در جنگ بین دیگر کلن ها حاضر باشد. ظاهرا او با هفت اکانت دیگر نیز در بازی حاضر است که طبیعتا خرج زیادی روی دستش می گذارد.

عجیب و غریب ترین اتفاقات بازی «کلش»

5- سوپرسل برای جذب بیشتر بازیکن ها انواع تیزرهای تبلیغاتی را برای بازی کلش آو کلنز ساخته اما معروف ترین و شاید پرسروصداترین تیزر آنها، تبلیغی طنزآمیز باشد که «الیام نیسون» (بازیگر معروف ایرلندی هالیود) را در حال بازی کلش و در حین درگیری با کاراکترهای محبوب این بازی نشان می داد. این کلیپ تبلیغاتی تا پایان سال بیشترین بازدید کلیپ های کلش آو کلنز را از آن خود کرد.

6- اتفاق عجیب این که تمام ده بازیکن برتر کلش آو کلنز، امروزه حداقل نیمی از درآمد خود در ماه را برای این بازی خرج می کنند؛ این در حالی است که کلش، یک بازی رایگان برای دانلود است و شما تا پایان بازی، واقعا می توانید حتی یک ریال (یا دلار) هم خرج نکنید اما حقیقت این است که ترفندهای اعتیادآور بازی، باعث می شود خیلی ها دست به جیب شوند.

7- خیلی ها در سراسر دنیا و همین ایران خودمان، ممکن است بازی را نصب کرده باشند و بعد از مدتی آن را رها کنند ولی نکته اینجاست که کلش آو کلنز در همین لحظه بیش از 29 و نیم میلیون نفر کاربر فعال دارد. به این معنی که این افراد به شکلی جدی و پیگیر، در حال بازی اند و اعتیادشان به این بازی باعث می شود حتی روزی چند بار به دهکده خود سر بزنند.

8- شاید باورنکردنی باشد اما سوپرسل به عنوان توسعه دهنده این بازی، فقط 150 نفر را در استخدام خود دارد و کل کسانی که روی مجموعه کلش آو کلنز کار می کنند 15 نفرند. آنها با همین تعداد اندک، این بازی اعتیادآور را روانه بازار کرده اند و باعث شده اند کل مجموعه به سودی رویایی برسد.

عجیب و غریب ترین اتفاقات بازی «کلش»

ترفندهای یک بازی اعتیادآور

* بد نیست کمی هم درباره ترفندهای این بازی بدانیم؛ نیروها در کلش آو کلنز به پنج ردیف تقسیم شده اند که شما با پیشرفت در هر مرحله، قادر به ساختن شان هستید. ضمن این که دو قهرمان (Hero) هم می توانید بسازید. در آپ دیت اخیر بازی، قابلیت ساخت قهرمان سوم نیز به آن اضافه شده است.

* وقتی پس از مدتی بازی را رها کردید و ساخت و ساز دهکده خود و غارت دیگران را به فراموشی سپردید، دهکده شما اصطلاحا «می خوابد» و از بالای خانه های کارگران، نشانه های Z بالا می رود؛ با توجه به این که انبارهای چنین دهکده هایی دائما پر می شوند، بهترین محل برای غارت هستند، پس حواس تان باشد زیاد خواب نمانید.

عجیب و غریب ترین اتفاقات بازی «کلش»

* یکی از نیروهای محبوب در بازی که قدرت تخریب بسیار بالایی دارد (البته از لِول سه به بعد)، «PEKKA» است، این نام عجیب، در سال 2012 / 1390 از طریق یک نظرسنجی بین کاربران فیس بوک انتخاب شد که در واقع مخفف کلمه «Perfect Enraged Knight Killer of Assassins» است. احتمالا به خاطر طولانی بودن بیش از حد این نام، خود سوپرسل تصمیم گرفت از معنایش بگذرد و به مخففش رضایت دهد.

* درست است که «پکا» مثل تانک هر چیزی را از سر راهش برمی دارد و مدافعان تیرانداز اثری روی او ندارند اما وسیله ای به نام «Hidden Tesha» هست که با زدن شعله های الکتریکی، عملا این ربات شوالیه را نابود می کند. زره فلزی پگا، به شدت در برابر الکتریسیته آسیب پذیر است.

عجیب و غریب ترین اتفاقات بازی «کلش»

* برخلاف دیگر بازی های استراتژی، دیوارها نقش چندان قدرتمندی در دفاع از دهکده شما ندارند. البته منظور این نیست که دهکده تان را بدون دیوار رها کنید؛ مسلما این غلط ترین حرف ممکن است، چرا که در این بازی، استراتژی چینش دیوار و منابع حرف اول را می زند.

* همیشه به هنگام حمله، سطح دهکده طرف مقابل را نسبت به خودتان بسنجید و اگر قرار است دهکده ای را غارت کنید، صرفا در مقابل منابع بی کرانش وسوسه نشوید، مخصوصا اگر تازه کار هستید، باید بدانید نزدیک بودن سطح «تاون هال»ها اصلی ترین نکته برای یک غارت خوب و پر سود است، به خصوص در جنگ بین کلن ها.

* به دست آوردن قهرمان (Hero) در بازی، کار دشواری است اما وقتی در جنگ شرکت می کند یا هنگام حمله دشمنان از دهکده تان دفاع می کند، به ارزش بالای او پی می برید تا جایی که می توانید قهرمان تان را حفظ کنید و برای غارت های آسان از او کمک نگیرید.

درست مثل فیلم ها، اینجا هم قهرمانان هرگز نمی میرند؛ بلکه پس از هر جنگی دوباره احیا می شوند و به جنگ و غارت بعدی خواهند رفت. فقط این احیا کمی طول می کشد، پس همانطور که گفتیم، ارزش آنها را بدانید.


ویدیو مرتبط :
اتفاقات عجیب غریب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاقات عجیب و غریب بعد از بازی فولاد و استقلال; هجوم فولادی‌ها به رختکن و سالن کنفرانس/مأمور نیروی انتظامی کتک خورد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اتفاقات عجیب و غریب بعد از بازی فولاد و استقلال
حمله تماشاگران ناراضی به میکسدزون و سالن کنفرانس/ مأمور نیروی انتظامی کتک خورد

تماشاگران ناراضی فولاد خوزستان سالن میکسدزون و کنفرانس ورزشگاه غدیر را برهم زدند.

بعداز شکست دو بر صفر فولاد خوزستان مقابل استقلال جو عجیبی بر ورزشگاه غدیر شهر اهواز حاکم شد. ابتدا تماشاگران صندلی‌ها را شکستند و بر روی سکوها آتش روشن کردند و از طرف دیگر، هواداران ناراضی فولاد به شکلی عجیب با پرتاب سنگ به سمت مأموران نیروهای انتظامی آنها را مورد حمله قرار داده و جو عجیب و غریب و ناامنی را در ورزشگاه حاکم کردند.

در حالی رسانه‌های مختلف برای مصاحبه با مربیان و بازیکنان خود را آماده می‌کردند، اما به یکباره هواداران ناراضی فولاد به سالن کنفرانس و میکسدزون ورزشگاه غدیر حمله کرده و علاوه بر شکستن شیشه و صندلی‌ها، جو عجیبی به وجود آوردند، این در حالی است که خبرنگاران در این شرایط امنیت جانی نداشتند و اگر مأموران نیروهای انتظامی نبودند، اتفاق تلخی در ورزشگاه غدیر رخ می‌داد.

 

بازیکنان استقلال و فولاد در رختکن حبس شدند

 بعد از اتفاقات رخ داده و درگیری طرفداران فولاد در پایان بازی با استقلال بازیکنان دو تیم فولاد و استقلال در رختکن حبس شدند.

مسئولان ورزشگاه غدیر اهواز چندین بار در جمع خبرنگاران حاضر شده و به آنها اعلام کردند قطعا بازیکنان دو تیم تا یک ساعت دیگر از ورزشگاه خارج نخواهند شد. حتی اعضای تیم استقلال ساعت 22:40 دقیقه به تهران پرواز می‌کنند و شاید تا آن زمان در رختکن بمانند تا شرایط ورزشگاه عادی شود.

اخبار ورزشی - فارس