دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عجیب ترین گجت های سال 2015


سال 2015، هم سالی رویایی برای گجت ها بود و هم سالی بد. امسال، با گجت های عجیبی نظیر تبلت ها و دوربین های پوشیدنی آشنا شدیم؛ گجت هایی که یا ایده ای فوق العاده دارند و یا بدترین ایده ی ممکن را.

وب سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: سال 2015، هم سالی رویایی برای گجت ها بود و هم سالی بد. امسال، با گجت های عجیبی نظیر تبلت ها و دوربین های پوشیدنی آشنا شدیم؛ گجت هایی که یا ایده ای فوق العاده دارند و یا بدترین ایده ی ممکن را.

The Petzi Cam

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

غذا دادن به حیوانات خانگی، یکی از مشکلات بسیاری از خانواده های امروزی است. اما به کمک Petzi Cam می توان به راحتی در حالی که در خانه نیستید، به آن ها غذا بدهید.

 این گجت، با سیستم عامل های اندروید و iOS کار می کند و علاوه بر این ها، می تواند به کمک دوربین خود، به صورت لحظه به لحظه فعالیت های حیوانات خانگی را برایتان به نمایش بگذارد.



Rufus Cuff

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

انسان امروزی هیچوقت تا به این اندازه به دستگاه های الکترونیکی خود وابسته نبوده است. بعد از عرضه ساعت های هوشمند، نوبت به تبلت های پوشیدنی رسیده است که وارد زندگی هایمان شود. Rufus Cuff دقیقا چنین کارکردی دارد.

 این تبلت 5 اینچی، به راحتی روی دست سوار می شود و می تواند با سخت افزار نسبتا قدرتمند خود، بسیاری از نیازهای روزانه کاربران را برطرف سازد.



Touchy

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

اریک سیو، هنرمندی هنگ کونگی، به جرئت یکی از عجیب ترین و مسخره ترین گجت های تاریخ را ابداع کرده است. Touchy نوعی کلاه است که روی آن یک دوربین متصل شده است.

 این دوربین، نوعی نور فلاش ساطع می کند و کاربر باید یکی از دوستان اش را به مدت 10 ثانیه گرفته و لمس کند تا بعد از این مدت، عکسی گرفته شده و در پشت کلاه به نمایش درآید!

هدف کلی این کلاه آن است که در اثر نور فلاش، چهره دوستان تان به شکلی مسخره در بیاید و در همان لحظه، از وی عکس گرفته شود!



Tech Tats

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

خالکوبی کردن روی بدن، مشکلات خاص خود را دارد و بسیاری از افراد بعد از خالکوبی روی بدنشان، از کار خود پشیمان می شوند. استارتاپ Chaotic Moon، که شهرت زیادی در تولید گجت ها و اپلیکیشن های جذاب دارد، راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته است.

 Tech Tats نوعی صفحه است که روی هر نقطه از بدن قرار می گیرد و به کمک طرح های جذاب و نورهای LED، به صورت موقت نقش خالکوبی را ایفا می کند.



Domino’s Pizza Button

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

فست فود زنجیره ای Domino در طول روز سفارشات زیادی دارد که بخش عمده ای از آن ها، از طریق اپلیکیشن اختصاصی این شرکت انجام می شود.

 اما Domino ایده ای جالب نیز دارد و جدیدا گجتی ارائه کرده که خریداران می توانند به کمک آن و با فشار دادن یک دکمه، در کسری از ثانیه پیتزای محبوب خود را سفارش داده و در خانه شان تحویل بگیرند.



Jolly Tracker

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

مطمئنا سال نو در هر کشوری، یکی از بهترین اوقات سال محسوب می شود و بسیاری از مردم در خوشحالی به سر می برند. با این حال، سال نو هم ممکن است دردسرهای خاص خود را داشته باشد که باعث استرس می شود.

 گجت Jolly Tracker در قالب ریش بابانوئل روی صورت کاربر متصل می شود و از طریق اپلیکیشن مخصوص خود، میزان خندیدن کاربر را اندازه گیری می کند. اما جالب اینجاست که اگر میزان خندیدن کاربر از حد مجاز کمتر باشد، نوعی شوک الکتریکی به صورت وی وارد می شود!



RoboHon

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

ربات RoboHon بدون شک قابلیت های زیادی ندارد اما در عوض می تواند اعضای خانواده را دائما سرگرم نگه دارد. این ربات، با استفاده از یک اپلیکیشن روی موبایل کار می کند و قابلیت های متعددی نظیر راه رفتن، نشستن، بلند شدن و حرف زدن با افراد اطراف خود را دارد. از این ربات می توان برای بیدار شدن از خواب و مسائلی از این دست بهره برد.



Thync

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

هیچکس دوست ندارد که نوعی دستگاه عجیب و غریب به سر وی متصل شود و هر از چندگاهی به مغز وی شوک و پالس الکتریکی بفرستد! این دقیقا همان کاری است که Thync می کند؛ با این حال، امواج فرستاده شده از سوی آن به هیچ وجه خطرناک نیستند.

این دستگاه می تواند روی دو حالت مختلف تنظیم شود و در صورت نیاز، امواجی به مغز ارسال کند که باعث ریلکس شدن یا انرژی گرفتن کاربر می شود. این گجت، برای آن دسته از افرادی که با استفاده از آن مشکلی نداشته باشند، حدود 200 دلار آب می خورد.



Pyro Mini

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

تردستی و شعبده بازی، از قدیم الایام جر تفریحات سرگرم کننده بشر به شمار می رفته است و بسیاری از شعبده بازارن سعی می کنند که به طرق مختلف، بینندگان خود را شگفت زده کنند.

 Pyro دقیقا چنین کارکردی دارد و می تواند بعد از اتصال روی دست کاربر، شعله های آتش را به هوا بفرستد. شعله های این گجت، بردی معادل 30 فوت دارد و می تواند موجبات تعجب و شگفتی دوستان و آشنایان تان را فراهم کند!



Adawarp Teddy Bear

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

تکنولوژی واقعیت مجازی، بدون شک مرزهای جدیدی در فناوری به وجود آورده است و هر روز با ابداعات بیشتری مواجه می شویم. Adawarp Teddy Bear به کاربر خود اجازه می دهد که از طریق یک هدست واقعیت مجازی آکیلس و نیز کنترلر اکس باکس وان، حرکات یک خرس عروسکی را تحت کنترل خود در آورد.

با گرداندن سر، سر خرس نیز حرکت می کند و می توان به کمک کنترلر، دست های آن را حرکت داد. هم چنین، میکروفونی روی این عروسک متصل شده که می تواند سخنان کاربر را پخش کند.



Temposcope

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

Temposcope دستگاهی مکعب شکل است که می تواند آینده هواشناسی را تغییر دهد! به لطف این دستگاه ژاپنی، می توان آب و هوای روزهای آینده را در این مکعب کوچک مشاهده کرد و به صورت دقیق، از شرایط جوی باخبر شد.

گجت مورد بحث، اطلاعات هواشناسی را از طریق یک اپلیکیشن دریافت می کند و به زیباترین شکل ممکن، آن را در اختیار صاحب خود قرار می دهد.



Sony Speaker Remote

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های سال 2015

کمپانی سونی، سابقه ای نسبتا طولانی در تولید گجت ها و دستگاه های عجیب و غریب دارد که در پاره ای از مواقع، با استقبال طرفداران مواجه می شوند. گجت جدید این کمپانی ژاپنی، نوعی دستگاه هیبریدی اسپیکر و کنترلر تلویزیون است که امکانات عجیب و جالبی در اختیار صاحب خود می گذارد.

 گجت مورد بحث، تمام امکانات یک ریموت کنترل معمولی را در خود جای می دهد و در همین حال و بعد از هر بار شارژ، تا 14 ساعت به پخش موسیقی می پردازد.


ویدیو مرتبط :
‫بهترین ده گجت سال 2015‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید



بدون شک قرن 21 را می‌توان قرن گجت‌های تکنولوژی دانست، تقریبا هیچ‌روزی را بدون این ابزارها نمی‌گذرانیم، از تلفن‌های‌همراه که همراه همیشگی‌مان شده است گرفته تا ابزارهای ساده‌ای که وظیفه انجام کارهای کوچک را برعهده دارند.

 بدون شک قرن 21 را می‌توان قرن گجت‌های تکنولوژی دانست، تقریبا هیچ‌روزی را بدون این ابزارها نمی‌گذرانیم، از تلفن‌های‌همراه که همراه همیشگی‌مان شده است گرفته تا ابزارهای ساده‌ای که وظیفه انجام کارهای کوچک را برعهده دارند، تمامی این‌ وسایل ساخته تخیل و نیاز انسان‌هاست.

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 
 سال 2015 سالی پرگجت‌ بود و تمامی تولیدکنندگان دستگاه‌های مختلف سعی کردند با معرفی گجت‌های گوناگون خودی نشان بدهند. در ادامه قرار است 15 گجت برتر این سال را مرور کنیم.

1- Microsoft Surface Book؛ قیمت: 1499 دلار

 اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 تازه‌ترین دستاورد ردموندی‌ها در زمینه لپ‌تاپ‌های هیبریدی می‌تواند به خوبی نشانگر یک دستگاه همه‌کاره باشد، هنگامی که به‌عنوان یک لپ‌تاپ معمولی از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید شاهد یک نوت‌بوک بسیار قدرتمند و دیوانه‌کننده باشید و زمانی‌که صفحه‌کلید آن‌را جدا می‌کنید شاهد یک تبلت فوق‌العاده هستید، همه این‌ها از سرفیس‌بوک یک گجت دوست‌داشتنی و جذاب ساخته است.

2- Polyera Wove band؛ قیمت: هنوز عرضه نشده است

 اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 Wove یک صفحه‌نمایش مستطیل شکل و دراز است که می‌تواند به‌راحتی تغییر شکل دهد، شما می توانید این گجت را دور دست خود بپیچید و از آن به‌عنوان یک دستند استفاده کنید.

 اساس کار Wove فناوری جوهر الکترونیکی است که پیش‌تر در کتاب‌خوان‌های کیندل شاهد آن بودیم، این گجت هنوز عرضه نشده است اما مطمئنا پس از عرضه می تواند منجر به خلق گجت‌هایی باورنکردنی و جالب شود.

3- Batteroo Batteriser؛ قیمت 2.5 دلار

 اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

  باطری‌های 1.5 ولتی AAS که معمولا آن‌ها را باتری قلمی می‌خوانیم یکی از پرکاربردترین نوع از باتری‌های غیرقابل شارژ هستند، Batteroo Batteriser گجتی است که عمر آن‌ها را تا 8 برابر افزایش می‌دهد، در حقیقت هنگامی که شما یک باتری AAS را استفاده می کنید و پس از اتمام آن را دور می‌اندازید، حدود 80 درصد از انرژی‌اش به‌صورت استفاده نشده باقی مانده است، Batteroo Batteriser با ضخامت 0.1 میلی‌متری و جنس استنلس استیل می‌تواند میزان شارژدهی این باتری‌ها را تا حدود 8 برابر افزایش داده و آن‌ها را واقعا خالی کند.

4- Sharp LV-85001؛ قیمت: 133000 دلار

  اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 گران‌ترین گجت این لیست ساخته کمپانی شارپ است، این نمایشگر اولین صفحه‌نمایش دنیا با وضوح خارق‌العاده 8K است. در حقیقت این نمایشگر با رزولوشن 7680×4320 پیکسل خود، حدود 38 میلیون پیکسل را در خود جای داده است، این یعنی 4 برابر 4K که 9 میلیون پیکسل دارد و 16 برابر یک تلویزیون فول‌اچ‌دی.

بدون شک این نمایشگر تصاویر را با وضوح خارق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد اما باید توجه داشت تاکنون فیلمی با کیفیت 8K تولید نشده است، بنابراین فعلا لازم نیست 133000 دلار ناقابل برای خرید این تلویزیون خرج کنید!

5- Motorola Droid Turbo 2؛ قیمت: 624 دلار

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 اولین تلفن‌همراه لیست 15تایی ما محصول جالب موتورولا است، دروید توربو 2 را می‌توان یک شاهکار مهندسی دانست؛ صفحه‌نمایش این تلفن‌همراه از 5 لایه تشکیل شده است که توانسته لقب اولین اسمارت‌فون نشکن دنیا را به خود اختصاص دهد.

6- Intel Compute Stick؛ قیمت: 100 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

  Intel Compute Stick نام کامپیوتر جیبی اینتل است که لقب کوچکترین کامپیوتر ویندوزی دنیا را به‌خود گرفته است، این دستگاه کوچک با یک خروجی تصویر می‌تواند به هر نوع مانیتور و تلویزیونی متصل شود و یک کامپیوتر کامل را در اختیار شما بگذارد.

 کامپیوتر اینتل استیک مجهز به 2 گیگابایت رم است و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی دارد و روی آن به‌طور پیش‌فرض ویندوز 10 نصب شده است.

7- BlackBerry Priv؛ قیمت: 700 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

اولین اسمارت‌فون اندرویدی بلک‌بری، Prive نام‌دارد، این اسمارت‌فون علاوه بر اینکه ظاهری جذاب و مشخصات قابل قبولی دارد مجهز به کی‌بورد فیزیکی است تا نشان‌ دهد امضای بلک‌بری را روی خود حمل می‌کند. Prive نیز همانند سایر محصولات بلک‌بری قیمت زیادی دارد اما به‌هرحال اسمارت‌فون جذابی است.

8-Epson EcoTank printer؛ قیمت 379 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 

EcoTank جزء پرینترهای گران قیمت محسوب می‌شود اما باید این‌را بدانید این پرینتر با یک بار شارژشدن می‌تواند 4 هزار صفحه سیاه و سفید و 6,500 صفحه رنگی چاپ کند؛ هم چنین هزینه شارژ کردن دوباره کارتریج‌های آن تنها 13 دلار است.

9- Apple Watch؛ قیمت: 349 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 پس از مدت‌ها انتظار امسال بالاخره چشم دوست‌داران اپل به اسمارت‌واچ این شرکت روشن‌شد، این ساعت به نسبت سایر ساعت‌های هوشمند گران‌تر است و محدودیت‌هایی نیز دارد اما بدون شک یکی از بهترین‌هاست. این ساعت هوشمند به فناوری فورس‌تاچ نیز مجهز است.

10- Google Chromecast؛ قیمت: 35 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 Google Chromecast نام گجتی است که گوگل برای استریم فیلم‌ها با کیفیت بالا ساخته است، این دستگاه در واقع ارزان‌ترین وسیله استریمینگ تصاویر است. به کمک این گجت می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را در نمایشگرهای مختلف به وسیله WIFI به نمایش بگذارید.

11- Amazon Echo؛ قیمت: 180 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 Amazon Echo در واقع وسیله‌ای مشابه سیری اپل است که این‌بار به‌طور مستقل کار می‌کند، این گجت می‌تواند وسایل خانه را کنترل کند و یا عبارت‌های درخواستی را در بینگ جستجو نماید. همچنین چون به‌حساب شما در آمازون متصل است، کالاهای درخواستی را به لیست خریدتان می‌افزاید.

12- Samsung Galaxy S6 Edge؛ قیمت: 750 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 انحنای صفحه‌نمایش Galaxy S6 Edge شاید برای همه کاربردی نباشد، اما مطمئنا باحال است! بدنه فلزی، دوربین بهبود یافته و سخت‌افزار قدرتمند باعث شد این تلفن‌همراه یکی از بهترین‌های 2015 باشد.

13- Apple MacBook؛ قیمت: 1300 دلار

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 عطش بی‌انتهای اپل در نازک‌ترکردن محصولاتش موجب شد امسال این کمپانی یکی از نازک‌ترین نوت‌بوک‌های تاریخ را معرفی کند، در واقع مک‌بوک جدید حدود 24 درصد ازمک بوک ایر نازک‌تر است و وزن آن کمتر از یک کیلوگرم است.

14- Jamstik+ ؛ قیمت: 300 دلار

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

  آیا شما در Guitar Hero یک بازیکن حرفه‌ای هستید؛ اما در دنیای واقعی دستی به گیتار ندارید، Jamstik+ یک گیتار است که به شما کمک می‌کند بتوانید به‌راحتی یک بازی ویدیویی ساده، نواختن این ساز را یاد بگیرید. Jamstick به وسیله بلوتوث به دستگاه‌های iOS متصل می‌شود اما از اندروید و ویندوز پشتیبانی نمی‌کند.

15- Apple iPhone 6S؛ قیمت: 650 دلار 

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

مهم‌ترین ویژگی آی‌فون 6S را می‌توان پشتیبانی از 3DTouch دانست؛ مطابق با این فناوری آی‌فون می‌تواند میان یک لمس آرام و ساده و یک لمس محکم تمایز قائل‌شود و واکنش‌های متفاوتی را به‌نمایش بگذارد، در حقیقت این فناوری به‌نوعی همانند کلیک راست عمل می‌کند.

15+1 – Huawei Nexus 6P؛ قیمت: 499 دلار

اخبار,اخبار تکنولوژی,با 15 گجت جذاب سال 2015 آشنا شوید

 به گزارش وب سایت ای تی رسانر، لیست 15تایی ما تمام شد اما به هیچ‌وجه نمی‌توان این گجت را نادیده گرفت؛ نکسوس 6P ساخته هواوی است و درواقع حاصل اعتماد گوگل به یک برند چینی است تا پرچمدارش را بسازد، این تلفن همراه 5.2 اینچی بوده و مجهز به دوربینی با وضوح 12.3 مگاپیکسل است، هم‌چنین دارای یک پورت USB C و یک سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه است.

 اخبار تکنولوژی - بازار خبر