دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال 2015


سال ۲۰۱۵ برای صنعت خودرو با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. این مشکلات باعث شدند تا شرکت‌های خودروسازی اقدام به فراخوانی تعداد بسیار زیادی از نمونه‌های تولیدی خود کنند.

zoomit.ir - محمد حسین جعفری: سال ۲۰۱۵ برای صنعت خودرو با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. این مشکلات باعث شدند تا شرکت‌های خودروسازی اقدام به فراخوانی تعداد بسیار زیادی از نمونه‌های تولیدی خود کنند.

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

 سال ۲۰۱۵ برای خودروسازان بسیار پرتنش به پایان رسید. مشکلات سوئیچ‌های استارت خودروهای جنرال موتورز که منجر به آتش گرفتن خودروها می‌شد، رسوایی خودروهای دیزل فولکس واگن که مشکلات عمده‌ای برای این شرکت به وحود آورد و مشکلات ایربگ‌های تاکاتا که باعث باز شدن ناگهانی آن‌ها می‌شد، از جمله نقص‌های فنی خودروها بود که تولید کننده‌ها برای رفع آن‌ها اقدام به فراخوانی تعداد زیادی از خودروهای خود کردند.اما در کنار چنین مشکلات بزرگی، بعضی از خودروساز‌ها نیز برای ایراد‌های بسیار جزیی و گاها عجیب، خودروهای خود را فراخوانی می‌کردند. در ادامه توجه شما را به این فراخوانی‌ها دعوت می‌کنیم.

راحتی بیش از حد در کنترل سانروف کادیلاک ATS


عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

قوانین و استانداردهای ایمنی خودرو برای جلوگیری از مشکلات و ایمن نگاه داشتن سرنشینان وضع شده‌اند. اما گاهی این قوانین بیش از حد برای خودروسازان دردسر ایجاد می کنند. کادیلاک ATS یکی از این موارد است که قوانین وضع شده باعث شد جنرال موتورز دو بار در سال ۲۰۱۵ اقدام به فراخوانی این خودرو کند.

 اما مشکل ATS در کجا بود؟ طبق قوانین باید دسترسی به عملگر سانروف بیش از حد آسان نباشد زیرا در این حالت امکان باز و بسته شدن تصادفی آن وجود خواهد داشت. کادیلاک برای حل این مشکل مجبور شد پنل سقف را با نمونه‌ی دیگری که عملگر‌های سانروف در آن تغییر کرده‌ بودند، تعویض کند.



سفت کردن پیچ پورشه کاین

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

خودروی شاسی بلند و لوکس کاین پرفروش‌ترین مدل پورشه در آمریکا است. پورشه در ابتدای ۲۰۱۵ تنها دو عدد کاین را برای رفع مشکل به تعمیرگاه‌های خود فراخوانی کرد. مشکل موجود در تنظیمات ارتفاع سیستم تعلیق و سفت نبودن تعدای از پیچ‌های یک عدد کاین ۲۰۱۵ دیزل و یک عدد کاین اِس بود.

 شاید مشکلات ذکر شده از نظر بسیاری، کوچک و قابل صرف نظر هستند؛ اما پورشه نشان داد که هیچ مشکلی در خودرو‌های تولیدی این شرکت کوچک و قابل گذشت نیست.



جلوگیری از بسته شدن سانروف آئودی Q3

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

یکی دیگر از مواردی که قوانین ایمنی باعث فراخوانی خودروها شده است، سانروف آئودی Q3 است. آئودی در سال ۲۰۱۵ برای بروزرسانی نرم‌افزار کنترل سانروف، مجبور به فرخوانی ۳۶۴۶ عدد Q3 شد.

 اما مساله‌ای که از لحاظ قوانین مشکل و خطرناک بود، مالکان خودرو آن را قابلیتی کاربردی می‌دانستند. مشکل Q3 در این جا بود که اگر مالک هنگام بسته شدن سانروف اقدام به خاموش کردن خودرو می‌کرد، سانروف به طور خودکار عملیات بسته شدن را ادامه می‌داد و آن را به پایان می‌رساند.

اما آژانس امنیت بزرگراه‌های و ترافیک ایالات متحده، این قابلیت را خطرناک دانست و امکان آسیب رسیدن به سرنشنیان توسط آن را به سازنده اعلام کرد.



فراخوانی یک عدد رولزرویس گوست

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

شاید مالکان آن دو عدد پورشه کاین احساس ویژه‌ای هنگام فراخوانی خودروهای خود داشتند، اما رولزوریس پا را از این هم فراتر گذاشته و در سال ۲۰۱۵ یک عدد گوست را برای انجام اقدامات لازم فراخوانی کرد.

روزلزرویس متوجه شده بود که ایربگ جانبی یکی از خودروهای خود در ایالات متحده، احتمالا با ضربه‌ی جانبی باز نشده و سرنشین دچار مشکل شود. به همین دلیل با فراخوانی آن خودروی خاص، اقدام به تعویض قطعات لازم کرد. رولزویس با این اقدام خود، خدمات پس از فروش ایده‌آل را به خوبی تعریف کرد.



بررسی تمام تسلا‌های مدل‌ اِس برای یافتن مشکل کمربند ایمنی

عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

خودروهای تسلا را می‌توان از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌های صنعت خودروسازی دانست؛ اما مشکلی بسیار ساده و کوچک باعث شد تسلا به بررسی تمام خودرهای مدل اِس بپردازد. این شرکت در یکی از مدل اِس های موجود در اروپا با مشکل عدم اتصال صحیح کمربند جلو به پیش‌کشنده مواجه شده بود. اما تسلا به این دلیل که امکان شناسایی خودروهای معیوب در این زمینه را نداشت، اقدام به فراخوانی‌ و بررسی تمامی مدل اِس‌های فروخته شده کرد.


ویدیو مرتبط :
10 خودرو سریع برتر سال 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودرو تک نفره عجیب برای سال 2040 +عکس



اخبار گوناگون - خودرو تک نفره عجیب برای سال 2040 +عکس

PFUV طرحی آینده بینانه است که برای حل مشکلات شهری ساخته خواهد شد. این خودرو یک وسیله شخصی تکنفره است که قابلیت تا شدن وجمع کردن بدنه را دارد. این بدین معنی است که در زمان نیاز خودروی شما خیلی کوتاه می شود و هر جایی به راحتی پارک می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر صاحب خودروی سواری باشید حتما با بزرگترین مشکل خیابان ها یعنی نبود جای پارک آشنا هستید. خودروها هر چقدر هم کوتاه و جمع و جور شدند اما هنوز فضای زیادی را برای پارک نیاز دارند ولی این مشکل در آینده شاید از بین برود.

PFUV طرحی آینده بینانه است که برای حل مشکلات شهری ساخته خواهد شد. این خودرو یک وسیله شخصی تکنفره است که قابلیت تا شدن وجمع کردن بدنه را دارد. این بدین معنی است که در زمان نیاز خودروی شما خیلی کوتاه می شود و هر جایی به راحتی پارک می شود.

این طرح که برای سال 2040 آماده شده است، تنها 30 درصد از یک دوچرخه بزرگتر است . تکنفره بودن این خودرو هم می تواند مشکل ترافیک و خودروهای بزرگ تک سرنشین را از بین ببرد. دیگر مردم برای جابجایی از خودروهای چند نفره بزرگ استفاده نمی کنند.

«ادواردو دیاز» طراح این خودرو اعتقاد دارد با تولید شدن PFUV دیگر شاهد آلودگی هوا یا مشکلات ترافیک نخواهیم بود. این خودرو بسیار سبک است و جاده ها نیز عمر بیشتری خواهند داشت و هزینه های شهری نیز کاهش می یابد.

اخبار,اخبار گوناگون , خودرو تک نفره

 

اخبار,اخبار گوناگون , خودرو تک نفره

 

اخبار,اخبار گوناگون , خودرو تک نفره

 

اخبار,اخبار گوناگون , خودرو تک نفره

 اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران