دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عامل قرمز شدن چشم در استخر مشخص شد: وجود ادرار در آب



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که کلر محلول در آب استخر باعث قرمز شدن چشم شناگرها نمی‌شود بلکه ادرار موجود در آب استخرها عامل این اتفاق است.

قرمز شدن چشم‌ها مسئله‌ای است که بیشتر شناگرها در استخر با آن مواجه می‌شوند. بااین‌وجود، درحالی‌که قرمز شدن چشم‌ها در هنگام شنا معمولاً به مقدار کلر موجود در آب استخر ارتباط داده می‌شود اما محققان هشدار داده‌اند که حقیقت غیرازاین موضوع است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌میل، کارشناسان بهداشت از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری مستقر در شورای بررسی سلامت و کیفیت آب و بنیاد ملی استخرهای شنا در آمریکا، اعلام کردند که دلیل اصلی قرمز شدن چشم در هنگام شنا، وجود ادرار در آب استخرها است.

پیش از این نیز آمارها نشان داده بود که از هر پنج نفر یک نفر در استخر ادرار می‌کند و ادرار حتی در مقادیر بسیار کم نیز منجر به تولید مواد شیمیایی سمی در آب می‌شود.

بر اساس مطالعه اخیر شورای نظارت بر سلامت و کیفیت آب استخرها در آمریکا، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها به‌اشتباه معتقدند که یک ماده شیمیایی به آب استخرها اضافه شده که در صورت ادرار کردن، رنگ آب تغییر می‌کند.

در این مطالعه ۷۱ درصد افرادی که موردبررسی قرار گرفتند کلر را عامل قرمز شدن چشم در هنگام شنا عنوان کردند.

مایکل هلواسا رییس برنامه سلامت شنا (CDC) در آمریکا با اشاره به این موضوع که کلر و ضدعفونی‌های دیگر برای از بین بردن میکروب‌ها به آب استخرها اضافه می‌شوند، گفت: وجود ادرار در آب استخر باعث مصرف کلر و تولید محرکی می‌شود که چشم افراد را قرمز می‌کند.

وی افزود: چشمان شناگرها درواقع خود یک نشانگر واقعی هستند که با قرمز شدن احتمال وجود ادرار را در آب استخرها نشان می‌دهد.

این محقق خاطرنشان کرد: بوی کلر در استخرها واقعاً بوی کلر نیست بلکه بوی مواد شیمیایی است که از ترکیب کلر با ادرار درست شده‌اند.

به گفته وی، این مواد شیمیایی که دیگر کلر نیستند باعث قرمز شدن چشم‌ها می‌شود.

هلواسا افزود: زمانی که مؤلفه‌های حاوی نیتروژن که در ادرار، عرق و گردوخاک یافت می‌شوند با کلر ترکیب می‌شوند این مواد شیمیایی ساخته می‌شوند.

راه‌حل این موضوع بسیار ساده است، شناگرها باید قبل از وارد شدن به آب با استفاده از دوش‌های استخر بدن خود را بشویند و در دستشویی ادرار کنند.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
حکم آب لزج بعد از ادرار چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نداشتن توان مالی برای عمل آب سیاه چشم؛ عامل خودکشی پیرمرد خیابان میرداماد



 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث, حوادث روز

پیرمرد 65 ساله ای که در خیابان میرداماد خود را از پل عابر پیاده دار زده بود در یک نامه علت این کارش را اعلام کرده بود.

 به  گزارش  ایران؛ساعت 17 روز یازدهم اردیبهشت اهالی خیابان میرداماد  متوجه آویزان بودن جسد پیرمردی از روی عابر پیاده شدند. با اعلام موضوع به کلانتری ماموران پلیس در محل حاضر و مشخص شد پیرمرد 65 ساله به نام جواد به علت مشکلات خود را از پل عابر پیاده حلق آویز کرده است.

در ادامه صبح امروز با انتقال محتویات داخل جیب جواد به دادسرای جنایی علاوه بر کارت ملی و کارت عابربانک، تکه کاغذی که علت خودکشی روی آن نوشته شده بود در اختیار بازپرس جنایی قرار گرفت.

جواد در این کاغذ مدعی شده بود در یک مسافرخانه در حوالی میدان شوش کار و زندگی می کند اما از چندی قبل به دلیل ابتلای به بیماری آب سیاه چشم اذیت شده و توان مالی درمان را ندارد به همین دلیل دست به خودکشی زده است.

با مشخص شدن علت مرگ مرد 65 ساله، بازپرس محسن مدیر روستا قاضی جنایی پایتخت دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرد.