دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ظرف هوشمندی که خودکار سفارش غذا می‌دهد



ظرف هوشمند,ظرف Neo,قابلیت های ظرف هوشمند ظرف هوشمندی که خودکار سفارش غذا می‌دهد
یک شرکت کانادایی ظرف هوشمندی طراحی کرده که از محتوای درون خود باخبر بوده و بطور خودکار اقلام مورد نیاز را پیش از پایان یافتن آنها، در لیست خرید قرار می‌دهد.

ظرف Neo با یک برنامه گوشی همراه همگام می‌شود که همچنین به نمایش میزان کالری درون غذا پرداخته، به کاربر در مدیریت وعده‌های غذایی کمک کرده، در مورد تاریخ انقضای مواد غذایی هشدار داده و حتی دستورالعمل‌های غذایی را پیشنهاد می‌دهد. این ظرف به چند حسگر و ارتباط بلوتوثی مجهز بوده که به کاربر اجازه می‌دهد وعده‌های غذایی را پیگیری کرده، با دستگاه‌های تناسب‌اندام همگام شده، دستورالعمل‌های غذایی دریافت کرده و کنترل کاملی را بر آشپزخانه ارائه کند.

 

 این ظرف محفوظ از هوا می‌تواند برای مواد غذایی گوناگون مانند ماکارونی، حبوبات، تنقلات و شیرینی‌ها، سوپ‌ها و مواد غذایی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. ظرف مذکور براحتی در ماشین ظرفشویی قابل شستشو بوده و می‌توان در فریز از آن استفاده کرد؛ هر زمان که ماده‌ای به این ظرف افزوده می‌شود، کاربران می‌توانند بارکد غذا را اسکن کرده یا بطور دستی نام آن را تایپ کنند.


این فناوری می‌تواند وزن غذا را تشخیص داده و از یک پایگاه داده برای بررسی مواد مغذی آن استفاده کند. همه این موارد در برنامه تلفن همراه که بطور رایگان برای سیستم عامل‌های آندروید و iOS ارائه شده، ذخیره می‌شود تا کاربران بتوانند در زمان خرید، محتوای کابینت‌های خود را بررسی کنند؛ همچنین خود ظرف می‌تواند بطور خودکار اقلام مورد نیاز را در فهرست خرید آنلاین قرار دهد. برنامه مذکور با تشخیص محتویات ظرف می‌تواند دستورهای غذایی را به تناسب افراد پیشنهاد دهد.
منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
خاطره زندان-ظرف ادرار یا ظرف غذا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پارچ هوشمندی که به طور خودکار سفارش فیلتر تصفیه می دهد!!



پارچ هوشمند, فیلتر تصفیه آب, تجهیزات تصفیه آب

پارچ هوشمند پس از مصرف حدود 151 لیتر آب- فیلتر تصفیه سفارش می دهد

 

پارچ هوشمندی که خودش سفارش فیلتر تصفیه می‌دهد
آمازون با همکاری شرکت آلمانی بریتا که تجهیزات تصفیه آب عرضه می کند پارچی هوشمند برای یادآوری خودکار زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب ساخته است.

پارچ هوشمند، این محصول 45 دلاری که قابل اتصال به شبکه های وای – فای است دارای امکانات و حسگرهایی به منظور نظارت بر میزان آب عبور کرده از فیلترهای تصفیه کننده است و زمانی که عمر فیلترها در آستانه پایان باشد – یعنی پس از مصرف حدود 151 لیتر آب- فیلتر جدیدی از طریق سایت آمازون به طور خودکار سفارش داده شده  و برای مصرف کننده ارسال می شود.

 

هدف از این کار تضمین این مساله است که افراد آبی تمیز و پاکیزه مصرف می کنند و به علت فراموشی و مشغله های مختلف زمان تعویض فیلتر تصفیه آب را از یاد نمی برند. عرضه محصولاتی از این دست نشانه ای از همه گیر شدن تدریجی محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا است.

 

در عصر اینترنت اشیا بسیاری از لوازم خانگی مورد استفاده انسان ها به اینترنت متصل هستند و اطلاعات مربوط به نحوه استفاده مصرف کنندگان را برای شرکت های سازنده محصول ارسال می کنند. به عنوان مثال می توان به یخچال های هوشمندی اشاره کرد که کاربران خود را در زمان خرید از کمبود اقلام مختلف در درون یخچال مطلع کرده یا حتی می توانند به طور خودکار سفارش خرید بدهند.
منبع : farsnews.com