طراحی لباس پیشرفته غواصی برای نفوذ به عمق دریا + تصاویر

اخبار علمی - طراحی لباس پیشرفته غواصی برای نفوذ به عمق دریا + تصاویر

محققان آمریکایی و یونایی قصد دارند با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین لباس غواصی، اکتشافات جدیدی را در محل کشف قدیمی‌ترین رایانه آنالوگ جهان انجام دهند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر غواصان با لباس‌های موجود می‌توانند تا عمق 60 متری نفوذ کنند؛ اما لباس غواصی جدیدی که توسط محققان مرکز تحقیقات Nuytco در کانادا طراحی شده است، امکان نفوذ به عمق 150 متری دریا را فراهم می‌کند.

لباس غواصی Exosuit با ظاهری شبیه لباس فضانوردان، از جنس آلومینیوم ساخته شده و از 18 مفصل در قسمت دست و پاها تشکیل شده است؛ این فناوری دارای چهار پیشرانه 1.6 اسب‌بخار در قسمت پشت لباس برای حرکت راحت‌تر غواص در عمق دریا با سرعت متوسط است.

باستان‌شناسان آمریکایی و یونانی قصد دارند با استفاده از این لباس غواصی، اکتشافات جدیدی را در محل کشف قدیمی‌ترین رایانه آنالوگ جهان انجام دهند.

مکانیسم آنتیکیترا (Antikythera mechanism) نخستین رایانه جهان نامیده می‌شود که قدمت آن به قرن یکم پیش از میلاد مسیح باز‌می‌گردد؛ این وسیله که متشکل از 40 برش و چرخ دنده است، برای انجام محاسبات اخترشناسی و رهگیری چرخه منظومه شمسی استفاده می‌شد.

نخستین رایانه آنالوگ جهان سال 1900 میلادی در اطراف جزیره آنتیکیترا در یونان کشف شد.

با کمک لباس غواصی جدید Exosuit محققان قادر به نفوذ به عمق 150 متری این منطقه و کشف نمونه‌های ارزشمندتری مشابه مکانیسم آنتیکیترا خواهند بود.

برای انجام دور جدید تحقیقات، علاوه بر استفاده از لباس غواصی جدید از تجهیزات نقشه‌برداری رباتیک و دستگاه پیشرفته تنفسی برای افزایش مدت زمان حضور غواص زیر آب استفاده خواهد شد.

لباس غواصی پیشرفته Exosuit

اخبار,اخبار علمی , طراحی لباس پیشرفته غواصی

مکانیسم آنتیکیترا، نخستین رایانه آنالوگ جهان

اخبار,اخبار علمی , طراحی لباس پیشرفته غواصی

سفری ماجراجویانه و غواصی در عمق آب های دریاچه آهنک

سفر به عمق اقیانوس با ابر لباس غواصی!(+عکس)

اخبار ,اخبار علمی ,ابر لباس غواصی

اخبار علمی - سفر به عمق اقیانوس با ابر لباس غواصی!

جدیدترین فناوری عرضه شده در حوزه غواصی در آب‌های عمیق، امکان رسیدن به عمق یک هزار پایی را فراهم کرده و علاوه بر محافظت کامل از غواص تا 50 ساعت اکسیژن مورد نیز برای تنفس را تأمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نگاه نخست ممکن است ابر لباس غواصی Exosuit به وزن 240 کیلوگرم و ارتفاع 1.98 متر با نمونه اولیه لباس مرد آهنی یا طرح لباس فضانوردی ناسا برای حضور انسان در محیط خشن سیاره سرخ اشتباه گرفته شود اما این ابر لباس 600 هزار دلاری برای سفر به سیارات دیگر طراحی نشده است، بلکه محققان قصد دارند از آن برای سفر به عمق دریا و اقیانوس استفاده کنند.

غواص با کمک 18 مفصل بکار رفته در لباس غواصی Exosuit از قدرت مانور بالا برخوردار خواهد بود؛ همچنین پیشرانه‌های این لباس امکان رسیدن به عمق تاریک اقیانوس به سطح را فراهم می‌کند.

آزمایش کارآیی ابر لباس غواصی از تابستان آینده آغاز خواهد شد؛ «مایکل لومباردی» ضمن آزمایش عملکرد لباس غواصی، زندگی ماهی شب‌تاب در عمق تاریک دریا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با کمک یک مکنده آب‌های عمیق، نمونه‌برداری در عمق دریا انجام خواهد شد که به شناسایی گونه‌های مختلف ساکن در اعماق تاریک دریا کمک خواهد کرد.

اخبار ,اخبار علمی ,ابر لباس غواصی