طراحی روشی برای كنترل اینترنتی روبات

طراحی روشی برای كنترل اینترنتی روبات طراحی

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیركبیر روشی را برای كنترل ربات از راه اینترنت در مقیاس آزمایشگاهی با موفقیت طراحی كردند.

امیر منعمیان پژوهشگر طرح، با اشاره به گسترش شبكه‌های اینترنتی و روش‌های كنونی استفاده از ربات در جراحی‌ها گفت: هم اكنون بخش فرامین در نزدیكی بیمار قرار گرفته و دستورات پزشك به ربات جراح داده می‌شود.

وی افزود: در این طرح امكان استفاده از شبكه‌های اینترنتی برای انتقال فرامین و افزایش فاصله پزشك و بیمار با قرار دادن یك ربات ساده در سمت راهبر و ربات یك درجه آزادی در قسمت اجرا، آزمایش شد.

پژوهشگر طرح با موفقیت‌آمیز خواندن نتایج این بررسی گفت: حركت هماهنگ نشانگرهای كار دو ربات نشان داد كه با وارد آوردن فشار و حركت دسته فرامین، ربات دوم هم به درستی این حركت را انجام می‌دهد.

وی افزود: در این طرح برای دریافت اطلاعات محیطی لازم، از سمت ربات دوم كه قسمت بیمار خواهد بود. از دوربین تصویربرداری و همچنین حس‌گر فشار استفاده شده است كه به وسیله آن پزشك علاوه بر مشاهده موضع عمل، فشاری را كه بافت به دست وی وارد می‌كند با مقاومت متناظری كه در دسته فرامین ایجاد می‌شود احساس خواهد كرد.

بر اساس این گزارش این طرح در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد و در مراحل بعد باید در ربات‌های پیشرفته‌تر و با درجه آزادی بیشتر آزمایش شود.

این طرح در قالب پایان‌نامه كارشناسی ارشد مهندسی پزشكی در دانشگاه صنعتی امیركبیر و به راهنمایی رضایی انجام شده است.

روبات میكروكنترلری دو چرخ با كنترل از راه دور

21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی

کتاب رایگان، 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی اولین کتاب رایگان کارزار با عنوان 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی منتشر گردید.

صبح بخیر: اولین کتاب رایگان کارزار با عنوان 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی منتشر گردید.

کتاب رایگان، 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی

این کتاب، اولین کتاب از مجموعه کتابهایی است که در راستای افزایش دانش عمومی کسب‌وکارهای اینترنتی، توسط مجموعه کارزار به صورت رایگان در فضای مجازی، در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار گرفته است.

برای دانلود یا خواند آنلاین این کتاب اینجا را کلیک کنید.