دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

طراحی دوچرخه پرنده برای فرار از انواع ترافیک شهری



طراحی دوچرخه پرنده برای فرار از انواع ترافیک شهری

یک شرکت انگلیسی دوچرخه ای طراحی کرده که به سادگی به جای یک هواپیما عمل می کند و برای پرواز و حتی رسیدن به ارتفاع بیش از 1220 متر نیاز به مجوز ندارد.

تصاویر دوچرخه پرنده , طراحی دوچرخه پرنده

به گزارش خبرگزاری مهر، جان فودن 37 ساله و یانیک رید 42 ساله طراحان شرکت " اکسپلور ایر" در لندن دو سال روی نمونه اولیه پیشرفته دوچرخه پرنده کار کردند.

این دوچرخه پرنده با نام پاراولو می تواند با سرعت 24 کیلومتر در ساعت روی زمین و 40 کیلومتر در ساعت در هوا حرکت کند.

دوچرخه پاراولو یک یدک سبک به دنبال خود می کشد که یک پروانه قدرتمند را روی خود حمل می کند. این دوچرخه به منظور پرواز به این پدک، بالهای  گسترده و قابل انعطاف آن و یک موتور الکتریکی استارتر برای به راه انداختن پروانه قدرتمندی که سوخت آن توسط سوخت زیستی تأمین می شود، نیازمند است.

فودن اظهار داشت: ما همواره آرزو داشتیم که چنین وسیله ای داشته باشیم. هر دو نفر ما به دوچرخه سواری و خلبانی از هر نوع علاقمند هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مواد پرواز هزینه است. آموزش پرواز پر هزینه است و نگاهداری یک هواپیما می تواند پرهزینه تر باشد. یکی از زیباییهای دوچرخه پرنده این است که به سادگی در اختیار همه قرار گرفته و بسیاری از اقشار توانایی خرید آن را دارند.

تصاویر دوچرخه پرنده , طراحی دوچرخه پرنده
این دوچرخه دارای ردیاب جی پی اس است تا حرکت آن قابل ردیابی باشد.

طراحان امیدوارند که پاراولو به وسیله ای متداول برای حمل و نقل تبدیل شود و مدعی شده اند که هزینه آن با یک اتومبیل کوچک خانوادگی برابری می کند.

ساخت دوچرخه پرنده با حمایت انجمن حمل و نقل زیست محیطی صورت گرفته است.... /  mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
نقاشی شهری با موضوع ترافیک!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از طرح اولیه موتور سیکلت پرنده/ موتورسیکلتی برای فرار از ترافیک



گروهی متشکل از چند شرکت چک یک موتور سیکلت پرنده را با چهار پروانه برای بلند شدن و ثبات طراحی کرده اند که قرار است ساخت آن را آغاز کرده و نخستین آزمایشهای پرواز را در ماه آگوست (مرداد ماه) انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این موتور سیکلت پرنده یا (FBike) تلاش جمعی چند شرکت چک است که هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد اما این طرح باید با چند پروانه الکترونیکی و دو چرخ همراه باشد تا به خلبان اجازه دهد از ترافیک بلند شده و تا زمانی که باتری اجازه دهد پرواز کند.

پروژه موتور سیکلت پرنده در پاییز 2011 با پیشنهاد تولید یک موتورسیکلت الکترونیکی آغاز شد اما علاقمندان شرکتهای تکنودات، اوکتور و دوراتس از چک برای طراحی های بهتر و برتر نظرات خود را ارائه دادند.

 

موتور سیکلت پرنده ,طراحی موتور سیکلت

 

طراحی اولیه این موتور سیکلت پرنده تغییرات متفاوتی داشته تا جای نشستن و سوار شدن موتور سوار به سادگی صورت پذیرد

طراحان با الهام از داستانهای ژولورن و یک نویسنده چک که سه گانه ای درباره یک موتور پرنده نوشته بود این پروژه را با طراحی های سه بعدی آغاز کردند تا طرح اولیه یک دوچرخه هلیکوپتری را به موتور سیکلت پرنده تبدیل کنند.

این موتور سیکلت قرار است روی زمین درست مثل یک موتور سیکلت معمولی عمل کند اما از توانایی بلند شدن و فرود مثل یک پرواز حقیقی برخوردار است.

 

موتور سیکلت پرنده ,طراحی موتور سیکلت

 

موتور الکترونیکی 10 کیلوواتی حرکت پروانه های 130 سانتیمتری در جلو و عقب را برعهده دارد

طراحی اولیه این اتومبیل دربرگیرنده هشت پروانه بود که روی این موتور سیکلت سوار شده است اما طراحان مجبور شدند که تعداد این پروانه ها را به چهار پروانه کاهش دهند تا وزن وسیله نقلیه کاهش یابد.

بررسیهای مهندسان موتور سیکلت پرنده نشان می دهد که چهار موتور الکترونیکی 10 کیلوواتی برای پروانه های جلو و عقب به قطر 130 سانتیمتر و دو موتور 3.5 کیلواتی نیز برای پره های 65 سانتی اطراف موتور به کار گرفته می شوند.

براساس توضیحات یکی از طراحان، از نظر تئوری قدرت مورد نیاز برای بلند کردن 5 گرم یک کیلو وات است، ما به طور کلی 47 کیلو وات قدرت در اختیار داریم بنابراین از نظر تئوری بیشینه نیروی بلند کردن 2350 نیوتون است و وزن پرواز 170 کیلوگرم از جمله وزن خلبان درنظر گرفته شده است.

 

موتور سیکلت پرنده ,طراحی موتور سیکلت

 

طراحی کنونی دربرگیرنده یک باطری 50 آمپر/ساعت لیتیوم پلیمر است که زیر میله عرضی قاب موتور قرار گرفته است

موتور سیکلت پرنده وقتی روی زمین است از تمام ویژگیهای موتورهایی که روزانه ملاحظه می کنیم برخوردار است.

کار گذاشتن وسایل جانبی و کمک فنرهای تلسکوپی می تواند برای موتور سوار در صورت نیاز نیروی تقویتی حرکت فراهم کند. براساس اظهارات طراحان، در این حالت ارتباط چهار موتور اصلی با باتری قطع خواهد شد. وقتی موتور سوار وسیله را به کنار می کشد تا برای برخاستن آماده شود، وسایل جانبی به حالت افقی باز می گردد تا بتوان از حداکثر نیروی اعمال شده به موتور اطمینان حاصل کرد تا موتور از زمین بلند شود و کمک فنرهای تلسکوپی برای تعادل کشیده شوند. پاهای موتور سوار نیز در حین پرواز روی تکیه گاه قرار می گیرد.

 

موتور سیکلت پرنده ,طراحی موتور سیکلت

 

کمک فنرهای تلسکوپی و تایرهای بزرگ برخاستن موتور سیکلت از زمین را تسهیل می کند

استفاده از یک صندلی ترکیبی که به طور خاص برای این موتور سیکلت طراحی شده با این هدف بوده است که ایمنی و راحتی را برای موتور سوار به همراه داشته باشد. کار روی واحد کنترل و مولفه های مرتبط هنوز هم ادامه دارد و طراحان در نظر دارند که یک جعبه برای سوار شدن نفر دوم برای این موتور طراحی کنند.

 

موتور سیکلت پرنده ,طراحی موتور سیکلت

 

در مقابل موتور سوار صفحه ای برای دریافت اطلاعات قرار داده شده است

 

موتور سیکلت پرنده ,طراحی موتور سیکلت

 


نمای بالایی موتور سیکلت پرنده که به زودی ساخته می شود و اولین پرواز آزمایشی خود را در ماه آگوست خواه داشت ...... /  خبرگزاری مهر