دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

صفحه کلیدی که با مشت کار می‌کند!



صفحه کلیدی که با مشت کار می‌کند!
شرکتی در برلین در تلاش برای پویاتر کردن کار با رایانه‌ها، با استفاده از کیسه‌های بوکس به ساخت صفحه‌کلیدی پرداخته است که افراد برای تایپ کردن با آن باید به هر کیسه بوکس مشت یا لگد بزنند.

 

صفحه کلید,رایانه‌,کیسه بوکس

 
این صفحه‌کلید تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران آن به ارمغان خواهد آورد. کاربران این صفحه‌کلید باید برای درج هر حرف ضربه‌ای به کیسه ای که حرف مذکور روی آن نوشته شده، وارد کنند.در هر کیسه بوکس تراشه‌ای الکترونیکی وجود دارد که آن تراشه در رایانه نصب شده است به گونه‌ای که با وارد شدن ضربه به هر تراشه، رایانه حرف درج شده روی آن کیسه بوکس را تشخیص می‌دهد.


در رایانه‌های معمولی کاربران باید ساعت‌ها پشت دستگاه بنشینند که این امر باعث خستگی مفرط و وارد شدن صدماتی به بعضی از قسمت‌های بدن می‌شود. بنابراین افراد باید پس از مدتی کارکردن ساعتی را به استراحت و انجام تمرین‌های بدنی بپردازند اما با این سیستم تایپ جدید استفاده از تمام اعضای بدن مورد نیاز است.
طراحان این محصول احساس می‌کنند با ترکیب کردن دو فعالیت ثابت (کار با رایانه) و پویا (انجام تمرین‌های بدنی) موفق به ایجاد رابطه‌ای هماهنگ میان کار و تناسب اندام شوند.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
کار کلیدی یا آدم کلیدی یا آدم کلید! کدومش؟(طنز) مسابقه تلفنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میانبرهای صفحه‌کلیدی



 

میانبرهای صفحه‌کلیدی

 

دوست دارید عبارات تکراری یا طولانی خود را با چند حرف ساده تایپ کنید؟ تمایل دارید به‌جای نوشتن نام و نام‌خانوادگی، نشانی پستی، نشانی الکترونیک و تلفن تماس خود با وارد کردن عبارتی همچون mi (به‌عنوان مثال مخفف عبارت My Information) بتوانید تمام این متون را به‌صورت تایپ شده تحویل بگیرید؟ یکی از امکانات جدید سیستم عامل iOS همین است!

قابلیت تعریف میانبرهای اختصاصی صفحه‌کلید به شما این امکان را می‌دهد تا هر عبارتی را به‌عنوان میانبر برای عبارات دیگر خود مشخص کنید.

به‌کمک این قابلیت می‌توانید بسادگی مخفف‌های موردنظرتان را برای عبارات طولانی که مدام با آنها سر‌و‌کار دارید مشخص کنید و در مواقع نیاز با وارد کردن چند حرف کوتاه، به‌عبارت موردنظر دسترسی یابید. روش فعال‌سازی و استفاده از این قابلیت به شرح زیر است:

1- به بخش Settings مراجعه کنید.

2- روی گزینه General فشار دهید.

3- در صفحه ‌به‌نمایش درآمده Keyboard را انتخاب کرده و از میان گزینه‌های مربوط به آن در انتهای صفحه روی
Add New Shortcut فشار دهید.

4- در پایان، کلمه یا عبارتی را که می‌خواهید برای آن میانبر ایجاد کنید، وارد کرده (Phrase) سپس میانبر دلخواه خود را (Shortcut) نیز برای آن تعریف کنید. از این پس هر زمان که بخواهید می‌توانید با وارد کردن عبارت میانبر، به عبارت اصلی مدنظرتان دسترسی یابید.

منبع:jamjamonline.ir