دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

صفحه نمایشهای قابل انعطاف غیرشکستنی رونمایی می‌شود



صفحه نمایشهای قابل انعطاف غیرشکستنی

   شرکت کره ای ال جی در نظر دارد از صفحه نمایشهای 5 اینچی خود که با ویژگی انعطاف پذیر و غیرقابل شکستن ساخته شده در نمایشگاه سالانه انجمن اطلاعات صفحه نمایش کانادا رونمایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ال جی در نمایشگاه انجمن اطلاعات صفحه نمایش ونکور کانادا امسال که از امروز 21 می برگزار شده و تا 23 می ادامه دارد، جدا از پنلهای قابل انعطاف و غیرقابل شکستن، از  OLEDهای 55 اینچی خود که دارای انحنا است و براساس فناوری WRGB OLED ساخته شده نیز رونمایی کند.

تلویزیونهای منحی او ال ایی دی ال جی با صفحه نمایش 55 اینچی یا به طور دقیق 54.6 اینچی با لبه هایی که رو به جلو از چپ و راست منحی است ارائه کننده تجربه تماشای غرق شدن در فیلم است.

 صفحه نمایشهای قابل انعطاف غیرشکستنی

 شرکت کره جنوبی ال جی که یک شرکت چند ملیتی محسوب می شود اخیرا پنلهای پلاستیکی OLED قابل انعطاف و غیرقابل شکست خود را با اندازه 5 اینچ برای پلتفورم تلفنهای همراه نمایش داده است.

علاوه براین، ال جی درنظر دارد از پنلهای ال سی دی اچ دی هفت و پنج اینچی که براساس فناوری Oxide TFT ساخته شده نیز رونمایی کند. این محصولات که به عنوان فناوری نسل آینده TFT محسوب می شوند ارائه کننده شفافیت بالا و مصرف انرژی پایین است.

پنلهای اچ دی 5 اینچی ال جی دارای حلقه های شیاردار یک میلیمتری است که تولید بدون حاشیه تلفنهای همراه را تسهیل کرده و موجب می شود که دستگاه گرمای بیشتری از خود ساطع کند.

پنلهای ال سی دی اچ دی مجهز به فناوری لمسی است که موجب می شود که در نتیجه عملکرد لمسی در محصولات سبک و باریک میسر می شود.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
فناوری صفحه نمایشهای Triluminos شرکت سونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نسل آینده صفحه کلیدهای فوق باریک و قابل انعطاف برای لپ تاپ



آلترابوکها,صفحه کلید انعطاف پذیر لپ تاپ

نسل آینده صفحه کلیدهای فوق باریک و قابل انعطاف برای لپ تاپ
یک صفحه کلید بسیار باریک که از پلیمرهای دارای ویژگی تغییر شکل استفاده می کند تا احساس و صدای کلید روی دکمه ها را شبیه سازی کند از سال آینده می تواند در لپ تاپها و آلترابوکها مورد استفاده قرار گیرد.
پلاستیکهای شفافی که تغییر شکل می دهند می توانند صفحات لمسی و صفحه کلیدهایی را که تشکیل دهند که به کاربر حس لمس را القا می کند.
شرکت استراتژیک پلیمرز ساینس در سانفرانسیسکو که این صفحه کلید را تولید کرده است روی یک لایه های شفافی کار می کند که از این ویژگی روی صفحه های لمسی هم سود ببرد.

آلترابوکها,صفحه کلید انعطاف پذیر لپ تاپ
دستگاه های قابل حمل امروز دارای بازخورد لامسه ای ابتدایی هستند، برای مثال، بسیاری از تلفنها برای اینکه به کاربر اطمینان بدهند که وی یک دکمه را روی یک صفحه کلید فشرده باید از ویژگی لرزش استفاده کنند. این لرزشها توسط یک موتور کوچک ایجاد می شود، به این معنا که کل تلفن می لرزد تا مشخص شود که یک نقطه خاص روی صفحه فشرده شده است.
کریستوف رامستین مدیر اجرایی شرکت استراتژیک پلیمرز اظهار داشت: سرعت این صفحه کلید با صفحه های لمسی شگفت انگیز است.
محققان درحال حاضر تلاش می کند که رابطهای کاربری را ارتقا دهند که دکمه ها بیشتر شبیه لمس اجسام فیزیکی شوند.
فناوری استراتژیک پلیمرز یک پلیمر است که به سرعت شکل خود را با یک میدان الکتریکی اعمال شده تغییر می دهد.براساس اظهارات مدیر اجرایی این شرکت، این صفحات کلیدد ر سال 2014 به طور تجاری تولید خواهد شد..../mehrnews.com