دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

صفحه‌نمایش اندروید را در رایانه آینه کنید



آینه کردن صفحه‌نمایش در رایانه, گوشی اندرویدی

آینه کردن صفحه‌نمایش از دستگاه هوشمند به رایانه


شاید با خواندن تیتر مطلب از خودتان سوال کنید آینه کردن صفحه‌نمایش در رایانه چه کاربردی دارد؟ حتی شاید برای برخی از شما مفهوم این کار کمی مبهم و ناشناخته باشد.

آینه کردن تصویر (Mirror) به عملیاتی گفته می‌شود که شما را قادر می‌کند محتوای به‌نمایش درآمده در صفحه‌نمایش یک دستگاه را در صفحه‌نمایش دیگری مشاهده کنید.

 

به‌عنوان مثال هنگامی که از دانگل کروم‌کست استفاده می‌کنید تا صفحه‌نمایش دستگاه اندرویدی خود را روی تلویزیون مشاهده کنید، عملیات آینه کردن از دستگاه هوشمند به تلویزیون را به انجام رسانده‌اید.

 

گاهی برخی کاربران به آینه کردن صفحه‌نمایش از دستگاه هوشمند، به رایانه نیاز دارند. به‌عنوان مثال ممکن است یک کاربر توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های اندرویدی باشد و با اضافه کردن هر کد نیازمند مشاهده تغییرات اعمال شده روی برنامه مورد نظر در دستگاه اندرویدی خود باشد.

 

در این شرایط برداشتن مداوم تلفن همراه یا تبلت و مشاهده تغییرات می‌تواند کمی دشوار باشد. همچنین ممکن است در یک کلاس آموزشی مرتبط با تلفن‌های همراه اندرویدی، لپ‌تاپ خود را به ویدئو پروژکتور متصل کرده و درحال ارائه مجموعه‌ای از اسلایدهای آموزشی باشید.
در این شرایط ممکن است بخواهید تصویر یک نرم‌افزار یا حتی بخشی از تنظیمات اندروید را برای حاضران در کلاس به‌نمایش درآورید.

 

مطمئنا نمی‌توانید تلفن همراه یا تبلت خود را دست به دست بچرخانید تا تمام افراد حاضر، صفحه موردنظر را مشاهده کنند.
آینه کردن در چنین شرایطی نیز می‌تواند بهترین راه‌حل باشد؛ زیرا شما به‌راحتی می‌توانید صفحه‌نمایش تلفن همراه یا تبلت خود را در رایانه به‌نمایش درآورید و رایانه نیز با اتصال به ویدئو پروژکتور موجب نمایش آن برای تمام افراد حاضر در کلاس می‌شود.

 

ابزارهای موردنیاز
همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم در این روش نیازمند نصب نرم‌افزارهای جانبی روی دستگاه هوشمند خود نیستید.
مرورگر کروم، اصلی‌ترین ابزاری است که برای اجرای این روش به آن نیاز خواهیم داشت و با توجه به قابلیت اجرای این مرورگر در سیستم‌‌های عامل مختلف، استفاده از این روش در هر سیستم‌عاملی که این مرورگر در آن قابل اجرا باشد نیز امکان‌پذیر است.

 

به‌طور کلی برای استفاده از این روش به ابزارهای زیر نیاز است:
1ـ مرورگر کروم
2ـ اپلیکیشن Vysor ازمجموعه اپلیکیشن‌های قابل اجرا در مرورگر کروم
3ـ کابل یو‌اس‌بی برای اتصال دستگاه هوشمند به رایانه
4ـ تلفن همراه یا تبلت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید با قابلیت

 

USB debugging در وضعیت فعال
قدم اول: فعال‌سازی USB debugging
فعال‌سازی USB debugging از جمله کارهایی است که در بسیاری از موارد هنگام اتصال دستگاه‌های هوشمند اندرویدی به رایانه و اجرای فرآیندهای خاص نیازمند انجام آن خواهید بود. برای فعال‌سازی این قابلیت به روش زیر عمل کنید:

 

1ـ به بخش Settings دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید.

2ـ روی About Phone فشار دهید.

3ـ صفحه را به پایین اسکرول کنید و روی Build Number هفت مرتبه ضربه بزنید.

4ـ به صفحه اول در بخش Settings مراجعه کرده و روی Developer Options فشار دهید. (این گزینه پس از اجرای مراحل 1 تا 3 فعال می‌شود)

5ـ صفحه را به پایین اسکرول کرده و علامت چک‌مارک مقابل گزینه
Enable USB Debugging Mode را فعال کنید.

 

قدم دوم: دانلود اپلیکیشن Vysor
پس از اجرای مرورگر کروم، به لینک زیر مراجعه کرده و اپلیکیشن Vysor را در مرورگر کروم نصب کنید.

http://www.vysor.io

 

قدم سوم: اتصال دستگاه و اجرای عملیات
اکنون زمان آن فرا رسیده است دستگاه خود را از طرق کابل یو‌اس‌بی به درگاه یو‌اس‌بی رایانه متصل کنید. (در صورتی که درایورهای دستگاه در سیستم‌عامل نصب نشده است آن را نصب کنید.)

 

در نوار آدرس مرورگر کروم عبارت chrome://apps را وارد کنید تا اپلیکیشن‌های نصب شده در مرورگر برای شما نمایش داده شود. سپس اپلیکیشن Vysor را اجرا کنید.
در صفحه به‌نمایش درآمده از این اپلیکیشن روی Find Devices کلیک کرده و دستگاه اندرویدی خود را از فهرست به‌نمایش درآمده انتخاب و روی select کلیک کنید.

کمی صبر کنید تا عملیات اتصال انجام شده و صفحه‌نمایش دستگاه هوشمند شما در رایانه مشاهده شود.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
تراکم صفحه نمایش در اندروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چیدمان صفحه‌کلید رایانه در اندروید



صفحه‌کلیدهای اندرویدی, سیستم‌عامل اندروید

نرم‌افزارهای متعددی برای شخصی‌سازی صفحه‌کلیدهای اندرویدی طراحی شده‌ است که امکانات بسیار و خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از معروف‌ترین این نرم‌افزارها Swiftkey نام دارد. با این حال برخی کاربران همواره بر این اصل اعتقاد دارند که نباید در امکانات و ابزارهای موجود تغییراتی به‌وجود آورد یا آنها را دستکاری کرد.

 

اگر شما هم جزو این کاربران هستید و ترجیح می‌دهید از امکانات موجود در سیستم‌عامل اندروید به همان شکلی که هستند و در همان حد بهره‌مند شوید، ممکن است بخواهید شباهت صفحه‌کلید آن را کمی به صفحه‌کلید رایانه‌ شخصی خود بیشتر کنید. یکی از عمده تفاوت‌های صفحه‌کلید پیش‌فرض اندروید با صفحه‌کلید رایانه، نداشتن ردیف اعداد است.

 

ردیف اعداد
دوست دارید مانند صفحه‌کلید رایانه یک ردیف مجزا را به اعداد اختصاص دهید و براحتی بدون نیاز به فشردن کلید اضافه یا تغییر آرایش صفحه‌کلید از اعداد نیز استفاده کنید؟

 

این قابلیت در نرم‌افزار صفحه‌کلید گوگل (Google Keyboard) وجود دارد، اما برای فعال‌سازی و استفاده از آن باید کمی بیشتر به گزینه‌های موجود در تنظیمات اندروید توجه کنید. (قابلیت اشاره شده مختص اندروید آب‌نبات چوبی نیست و در دستگاه‌های هوشمندی همچون نکسوس 6، ال‌جی جی3، اچ‌تی‌سی وان و... نیز می‌توانید آن را فعال کنید)

 

گام اول: اطمینان از نصب صفحه‌کلید گوگل
پیش از هر چیز مطمئن شوید صفحه‌کلید گوگل روی دستگاه شما نصب شده است. در صورتی‌که این صفحه‌کلید روی دستگاه شما وجود ندارد می‌توانید با مراجعه به لینک زیر آخرین نسخه‌ آن را دریافت و روی دستگاه خود نصب کنید: (لینک‌ها حساس به حروف کوچک و بزرگ)

Cafe Bazaar: http: //goo.gl/SJOnKt
Google Play: http: //goo.gl/biXOwB

 

گام دوم: تنظیمات زبان ورودی
از فهرست برنامه‌ها به Settings بروید و بخش Language & Input را انتخاب کنید. در ادامه روی Google keyboard فشار داده و از صفحه‌ به‌نمایش درآمده روی Appearance & Layouts فشار دهید.

 

روی Custom input styles فشار داده و از بالا سمت راست روی آیکون (+) فشار دهید. در بخش Language زبان موردنظر (به‌عنوان مثالEnglish) را انتخاب کرده و از بخش Layout گزینه‌ PC را انتخاب کنید.

 

اکنون به صفحه‌ اول تنظیمات زبان بخش (Language & Input) رفته و روی Language فشار دهید. گزینه‌ Use system language را غیرفعال کرده و گزینه‌ زبان فعال شده در مرحله‌ قبل (شامل عبارتPC) را فعال کنید.

 

اکنون با مراجعه به هریک از برنامه‌ها و اجرای صفحه‌کلید مشاهده خواهید کرد اعداد در ردیفی مستقل در بالای حروف به‌نمایش درآمده‌اند.

 

نکته: باتوجه به شباهت آرایش صفحه‌کلید به رایانه‌های شخصی، استفاده از کاراکترهای خاص و علامت‌ها با فشردن گزینه‌ Shift امکان‌پذیر است.

منبع:jamejamonline.ir