دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

صدور گواهي الکترونيکي عام



 

 

صدور گواهی الکترونیکی

 

 

مرکز صدور گواهي الکترونيکي عام براي کليه متقاضيان، گواهي الکترونيکي صادر مي‌کند. مرکز صدور گواهي الکترونيکي عام به منظور پاسخگويي به نيازهاي امنيتي تجارت الکترونيکي و فناوري اطلاعات با توسعه زيرساخت کليد عمومي کشور آماده ارايه 6 محصول به کاربران دولتي و خصوصي است.

 

 

گواهي الکترونيکي افراد حقيقي مستقل، گواهي‌الکترونيکي شرکت­ها و سازمان­ها، گواهي‌الکترونيکي افراد حقيقي وابسته به شرکت­ها و سازمان­ها، گواهي‌الکترونيکي رايانامه امن براي افراد حقيقي و حقوقي، گواهي الکترونيکي SSL و گواهي‌الکترونيکي VPN IPSEC از جمله خدماتي است که توسط اين مرکز به متقاضيان گواهي‌الکترونيکي ارايه مي‌شود.

 

 

هم اکنون سازمان­هاي بازرگاني استان­ها آمادگي ثبت‌نام جهت صدور گواهي­هاي فوق را  به صورت برخط دارند. در تهران نيز دفتر مرکز ثبت‌نام گواهي الکترونيکي آمادگي ثبت‌نام از افراد، شرکت­ها و سازمان­ها جهت صدور گواهي­هاي مورد نياز آن‌ها را دارد.

 

 

در شرايط فعلي با توجه به اين‌که هنوز مرکز ريشه بانکي کشور راه‌اندازي نشده است اين مرکز خدمات خود را به بانک‌هاي کشور براي دريافت گواهي الکترونيکي نيز ارايه مي‌دهد. از سويي برخي از ارگان‌ها هم‌اکنون در حال راه‌اندازي مراکز مياني براي صدور گواهي الکترونيکي هستند. اين سازمان‌ها و يا اشخاص وابسته به اين سازمان‌ها نيز که نيازمند دريافت امضاي الکترونيکي هستند تا راه‌اندازي مراکز مياني مربوط به فعاليت خود، مي‌توانند از خدمات اين مرکز استفاده کنند.

 

 

همچنين مرکز صدور گواهي الکترونيکي عام در راستاي ترويج و آگاه­سازي عمومي اقدام به برگزاري کلاس­هاي آموزشي کرده است. علاقه‌مندان مي­توانند با ارسال درخواست خود به نشاني [email protected] این آدرس ایمیل در مقابل هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن ابتدا باید جاوا اسکریپت را فعال کنید. و گرفتن نوبت در اين کلاس­ها که به صورت هفتگي برگزار مي‌شود شرکت نکنند. دستگاه­هاي اجرايي، دانشگاه­ها و مراکز آموزشي نيز مي­توانند نسبت به معرفي افراد و انجام هماهنگي­هاي لازم نسبت به اعزام پرسنل و افراد براي شرکت در اين کلاس­ها اقدام کنند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش صدور ثالث جدید - صدور بیمه نامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور کیفرخواست در پرونده قتل‌عام خانوادگی



اخبار,اخبار حوادث  , قتل

پسر جوان به ‌زودی از سوی قضات جنایی دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود

  پسر جوانی كه در اقدامی هولناک، پدر، مادر و پدربزرگش را به قتل رساند، پس از صدور کیفرخواست پرونده‌اش ازسوی بازپرس جنایی، به زودی در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.


ماجرای این جنایت به روز هفتم آذرماه‌ سال گذشته برمی‌گردد. آن روز پسر ٢٣ساله‌ای به همراه دوستش به كلانتری ١٤٢ كن رفت و پرده از راز یک جنایت خانوادگی هولناک برداشت. او گفت که پدر و مادر و پدر بزرگش را کشته و تصمیم گرفته خودش را تسلیم پلیس کند. دوست این پسر درباره ماجرای این جنایت به ماموران پلیس گفت: «امروز من درخانه بودم که دوستم با من تماس گرفت. وقتی تلفنش را پاسخ دادم، صحبت‌هایی کرد که شوکه شدم. او گفت همه اعضای خانواده‌اش یعنی پدر و مادر وپدربزرگش را به قتل رسانده است. دوستم گفت برای انتقال جسد به خانه‌شان بروم تا در این‌کار كمكش کنم. درحالی‌ که تصور می‌کردم شوخی می‌كند، به خانه‌شان رفتم ولی پس از ورودم با اجساد خانواده‌اش روبه‌رو شدم که جسد پدرش را داخل صندوق عقب خودرواش گذاشته بود. همان موقع درحالی که به شدت ترسیده و شوکه شده بودم، با او صحبت کردم و گفتم به كلانتری بیاید و خودش را تسلیم كند.»


با این اظهارات ماموران پلیس بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و راهی محل جنایت شدند. با حضور بازپرس كشیك ویژه قتل پایتخت و كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی علاوه بر جسد پدر خانواده كه داخل صندوق عقب خودرو قرار داشت، در یكی از اتاق‌ها جنازه مادر و پدر بزرگ متهم نیز کشف شد. بررسی صحنه جنایت حاكی از آن بود متهم درگیری سختی با قربانیان داشته و بعد از جنایت تلاش كرده اجساد را داخل خودرواش بكشاند اما نتوانسته این كار را انجام دهد.

 

بنابراین خیلی زود پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی متهم تحت بازجویی‌های قضائی و پلیسی قرار گرفت و جزییات این جنایت را بازگو کرد اما تنها به قتل پدرش اعتراف کرد. او در تحقیقات به ماموران پلیس گفت: «مدتی بود كه به شیشه اعتیاد پیدا کرده بودم و قرص‌های روانگردان مصرف می‌كردم. برای همین حال و روز خوشی نداشتم. همین باعث می‌شد که مرتب با مادر و پدرم بر سر مسائل جزیی درگیر شوم. از طرفی پدر و مادرم هم مرتب با هم درگیر می‌شدند. دیگر از این شرایط و دعواهای هر روزه خسته شده بودم. برای همین روز حادثه که پدرم طبق معمول با مادرم درگیر شد، ابتدا او و پس از آن پدر بزرگم را به قتل رساند. من هم عصبانی شدم و پدرم را با چاقو به قتل رساندم.»

 


با وجود این اظهارات وقتی تحقیقات از متهم ادامه یافت، مشخص شد هر ٣ قتل را او مرتكب شده است. بنابراین او باز هم تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار به ماموران گفت: «روز حادثه درحالی ‌که پدربزرگم در خانه ما میهمان بود، نقشه قتل پدر و مادرم را كشیدم. بنابراین برای اجرای این نقشه، آبمیوه‌ای خریدم و داخل آن مواد بیهوشی ریختم و از خانه بیرون رفتم. لحظاتی بعد وقتی برگشتم دیدم كه هر ٣نفر بیهوش روی زمین افتادند و مشخص بود که آنها آبمیوه مسموم را نوشیده‌اند. برای همین هر ٣نفرشان را با ضربات چاقو به قتل رساندم و می‌خواستم جسد‌ها را از خانه بیرون ببرم. ابتدا جسد پدرم را داخل صندوق عقب خودرو گذاشتم اما نمی‌توانستم جنازه مادر و پدربزرگم را تكان بدهم. برای همین با دوستم تماس گرفتم و از او كمك خواستم اما وقتی او آمد و جسد پدرم را دید، گفت بهتر است خودم را تسلیم كنم و من هم قبول کردم.»


با اعترافات هولناک این پسر جوان او با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات دراین‌باره ادامه یافت تا این‌که هفته گذشته پس از تکمیل تجسس‌ها آرش سیفی بازپرس جنایی تهران برای او به اتهام ٣ فقره قتل قرار مجرمیت و كیفرخواست صادر كرد. بنابراین متهم به زودی در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.

  اخبار  حوادث  - شهروند