دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شیرجه کاسینی برای زحل / عکس روز ناسا



عکس روز ناسا به تصویری خارق‌العاده از سیاره زحل اختصاص پیدا کرده است. فضاپیمای کاسینی زمانی که به این سیاره نزدیک شد توانست تصاویری کم‌نظیری از این سیاره مشهور ثبت کند.

در سال ۱۹۹۷ ناسا فضاپیمای روباتیک  کاسینی را به سوی زحل پرتاب کرد. در سال ۲۰۰۲ آن‌قدر  فضاپیما به این سیاره نزدیک شد که به هنگام آزمایش ابزارهایش توانست عکس‌های زیادی از آن ثبت کند. عکس روز ناسا یکی از تصاویر همان مجموعه است. در این عکس به خوبی حلقه‌های سیاره و  وضعیت اتمسفری این سیاره دیده می‌شوند. 

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,زحل

 

در بالای تصویر می‌توان قمر بزرگ زحل یعنی تایتان را مشاهده کرد. وقتی کاسینی در سال ۲۰۰۴ به طور کامل به زحل رسید، توانست از نزدیک و به صورت خیلی دقیق این سیاره را بررسی کند. در سال ۲۰۰۵ هم سطح‌نشین هویگنس از دل کاسینی جدا شد و با گذر از اتمسفر غلیظ تایتان روی سطح آن فرود آمد. اکنون بیش از یک دهه از آن زمان گذشته و این فضاپیما به مراحل آخر ماموریت خود نزدیک می‌شود. در مرحله‌ آخر و یک پایان باشکوه که اواخر سال ۲۰۱۶ انجام می‌شود، کاسینی بار دیگر به زحل نزدیک می‌شود و از نزدیک حلقه‌های داخلی را بررسی می‌کند.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
‫کاسینی در کنار زحل Top 10 Farsi‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر نجومی روز ناسا: کاسینی به زحل می‌رسد



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

در سال ۱۹۹۷ ناسا فضاپیمای روباتیکی به نام کاسینی را به سوی زحل پرتاب کرد. در سال ۲۰۰۲ آن‌قدر به این سیاره نزدیک شد که به هنگام آزمایش ابزارها توانست عکس‌های زیادی از آن بگیرد. عکسی که در بالا می‌بینید یکی از آن‌هاست.

در این عکس به خوبی حلقه‌های سیاره و عوارض اتمسفری آن دیده می‌شوند. این درحالیست که در بالای تصویر می‌توان قمر بزرگ آن، تایتان را مشاهده کرد.

 

وقتی کاسینی در سال ۲۰۰۴ به طور کامل به زحل رسید، توانست از نزدیک و به صورت خیلی دقیق این سیاره را بررسی کند. در سال ۲۰۰۵ هم سطح‌نشین هویگنس از دل کاسینی جدا شد و با گذر از اتمسفر غلیظ تایتان روی سطح آن فرود آمد. اکنون بیش از یک دهه از آن زمان گذشته و این فضاپیما به مراحل آخر ماموریت خود نزدیک می‌شود. در مرحله‌ی پایانی که اواخر سال ۲۰۱۶ انجام می‌شود، کاسینی از نزدیک حلقه‌های داخلی را بررسی می‌کند.

 

اخبار علمی - ناسا