دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شگفت‌انگیز‌ترین ابزارهای جاسوسی سازمان سیا


درست است که فیلم‌های هالیوودی مثلا سری جیمز باند، در مورد ابزارها و ادوات همراه مأموران و جاسوس‌ها، غلو می‌کننند، اما نگاهی به موزه سازمان CIA در واشنگتن نشان می‌دهد که در طول تاریخ این سازمان واقعا از ابزارهای جالبی استفاده می‌کرده است.

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: درست است که فیلم‌های هالیوودی مثلا سری جیمز باند، در مورد ابزارها و ادوات همراه مأموران و جاسوس‌ها، غلو می‌کننند، اما نگاهی به موزه سازمان CIA در واشنگتن نشان می‌دهد که در طول تاریخ این سازمان واقعا از ابزارهای جالبی استفاده می‌کرده است.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

تازه باید بدانید که از ۲۰ هزار وسیله‌ای که CIA در زمان گذشته استفاده می‌کرده است، تنها ۶۰۰ تای آنها از حالت محرمانه خارج شده‌اند و در موزه‌ای که مدیریت آن را «تونی هایلی» به عهده دارد، به نمایش گذاشته شده‌اند.

در اینجا مروری می‌کنیم بر ۱۱ وسیله تاریخی استفاده شده توسط CIA:

۱- پیپی که گیرنده امواج رادیوی داشت:

این پیپ در دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت و یک گیرنده امواج رادیویی داشت. بعد از تبدیل امواج رادیویی به صوتی، وقتی مأمور CIA پیپ  را به لب می‌گذاشت، امواج صوتی از طریق استخوان آروازه زیرین، به گوش منتقل می‌شدند و شنیده می‌شدند.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۲- دوربینی که داخل یک پاکت سیگار جا می‌شد:

این دوربین ساخت شرکت Tessina، یک دوربین ۳۵ میلیمتری کوچک بود. در دهه ۱۹۶۰، این دوربین، کوچک‌ترین دوربین دنیا محسوب می‌شد.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۳- کبوتر جاسوس!

در جریان جنگ جهانی دوم، این دوربین‌های کوچک را به کبوترها می‌بستند و بعد کبوترها را رها می‌کردند تا به طور خودکار سدها عکس گرفته بشود، به خاطر اینکه کبوترها در ارتفاع خیلی پایین می‌توانستند پرواز کنند، عکس‌های تهیه شده توسط آنها حاوی جزئیات دقیق‌تری نسبت به هواپیماهای جاسوسی بودند.

متأسفانه هنوز هم عکس‌های تهیه شده توسط کبوترها، از حالت طبقه‌بندی خارج نشده‌اند.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۴- سنجاقک جاسوس

در سر این سنجاقک یک میکروفن بسیار کوچک جا داده شده بود. با استفاده از یک دوربین بسیار کوچک این سنجاقک می‌توانست ۶۰ ثانیه پرواز کند.

فناوری آن زمان اجازه نمی‌داد که حشره جاسوس قوی‌تری ساخته شود، طوری که یک باد با سرعت تنها چند کیلومتر در ساعت، کنترل از راه دور، این سنجاقک را مختل می‌کرد.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی از این سنجاقک برای کاربردهای نظارتی استفاده می‌شد.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۵- تیرک یا میخ توخالی

برای اینکه نیازی به ملاقات رو در روی مأموران نباشد و خطر لو رفتن آنها، کمتر شود، اسناد و یا میکروفیلم‌ها را داخل این میخ یا تیرک‌های توخالی می‌نهادند و در زمین فرو می‌کردند تا مأمور بعدی، آن را پیدا کند.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۶- اخطاردهنده نزدیک شدن بیگانه‌ها

اینها تکه‌های گل سفت شده نیستند، در زمان جنگ سرد، حس‌گرهای حساس به لرزش را داخل این وسایل می‌گذاشتند، به محص نزدیک شدن یک فرد به حریم یک مکان امن خصوصی، آنها از طریق آنتی که داشتند، امواج هشدار را ارسال می‌کردند. آنها می‌توانستند از چند صد متر فاصله، نزدیک شدن بیگانه‌ها را تشخیص بدهند.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۷- آینه‌ای برای حفظ کدهای فشرده‌شده سری

رمزهای کوتاه را می‌توان حفظ کرد، اما وقتی نوبت به کاراکترهای رمزنگاری‌شده طولانی می‌رسید، باید جاسوس‌های وسیله‌ای برای حفظ ایمن آن می‌داشتند. بنابراین این آینه‌های کوچک ساخته شدند، که اگر صفحه آینه‌ای آنها فقط کمی به راست چرخانده می‌شد، در گوشه آینه، کدهای سری نمایش داده می‌شد.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۸- قطب‌نمایی به اندازه هسته زیتون

این قطب‌نمای کوچک، لنزی برای بزرگ‌نمایی صفحه کوچک‌اش داشت. بدنه‌اش آلومینیومی بود و در دهه ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۹- روباتی به شکل ماهی: چارلی

در دهه ۱۹۹۰، CIA برای جمع‌آوری سیگنال‌های زیرسطحی در دریاها، از این روبات به شکل ماهی استفاده می‌کرد. این گربه‌ماهی میکروفنی در بدنه‌اش داشت، از راه دور کنترل می‌شد و سیستم حرکتی آن در دم آن بود.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۱۰- مته‌ای کوچک برای حفاری

این این مته‌ها برای حفر کردن سوراخ‌های کوگ در دیوارها و قرار دادن میکروفن استفاده می‌شد.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا



۱۱- سکه‌های توخالی

اینها مثل سکه‌های معمولی به نظر می‌رسیدند، اما میان‌تهی بودند و از آنها می‌شد برای پنهان کردن پیام‌های سری یا میکروفیلم‌ها استفاده کرد.

یازده گجت جالب و شگفت‌انگیز جاسوسی در تاریخ سازمان سیا

و البته اگر فیلمی را که در دهه ۶۰ خودمان از تلویزیون پخش شده بود، به یاد بیاورید، احتمالا این سکه‌های توخالی را به یاد می‌آورید. فیلم در مورد سقوط یک فروند هواپیماهای جاسوسی U2 در خاک روسیه ساخته شده بود.

داخل همین سکه‌ میان‌تهی، سیانور برای ممکن کردن خودکشی خلبان هواپیما قرار داده شده بود. خلبان البته در واقع و در آن فیلم، خودکشی نکرد. (احتمالا این فیلم)


ویدیو مرتبط :
لاین= سازمان جاسوسی ژاپن= تحت سلطه و آموزش سازمان سیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه های شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک صورت



کاهش چین و چروک صورت

راه های شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک صورت
گر چه در بسیاری از موارد برای درمان چین و چروک های صورت به جراحی یا لیزر یا روش های دیگری مثل تزریق بوتاکس یا ژل یا چربی متوسل می شویم،شما می توانید با رعایت نکته های زیر روند ایجاد چین و چروک را کند نمایید:

۱- به پشت بخوابید:
خواب مداوم در وضعیت های خاص، منجر به ایجاد خطوط خواب (sleep lines) میشود.این خطوط، چین هایی هستند که روی سطح پوست حک می شوند و وقتی که از خواب برمی خیزید، از بین نمی روند. خوابیدن روی یک پهلو، باعث افزایش چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود، در حالیکه خوابیدن روی صورت باعث چین و چروک ابرو می شود. برای کاهش ایجاد چین و چروک، به پشت بخوابید.

 2- بیشتر ماهی مصرف کنید، بخصوص سالمون:
سالمون(مثل دیگر ماهی های آبهای سرد) یک منبع غنی پروتئین است که یکی از ملزومات پوست خوب می باشد.این ماهی همچنین یک منبع عالی یک اسید چرب ضروری به نام امگا 3 می باشد. اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و آن را پُر و جوان نگاه داشته و به کاهش چین و چروک کمک میکنند.
 
3- اخم نکنید- از عینک مطالعه استفاده کنید:
آکادمی پوست امریکا می گوید حرکات مکرر صورت- مثل اخم کردن – باعث فعالیت بیش از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست میشود. این شیار نهایتا" تبدیل به چین و چروک خواهد شد. بنابراین اگر به عینک مطالعه نیاز دارید از آن استفاده کنید تامجبور به در هم کشیدن ابروها نداشته باشید.مخصوصا" ارزش عینک آفتابی را در نظر داشته باشید چون هم پوست اطراف چشم را از صدمه آفتاب حفظ می کند و هم از اخم کردن شما در مقابل نور جلوگیری می کند.

4- هر چه می توانید آلفا- هیدروکسی اسید استفاده کنید:
این اسیدها که در میوه هایی مثل سیب و پرتقال و حتی در شیر وجود دارند، لایه فوقانی سلول های مرده پوست را برمیدارند و بنابراین موجب کاهش ظهور خطوط ظریف و چروک ها بخصوص در اطراف چشم می شوند. شواهد جدید نشان می دهند که در مقادیر بالاتر، آلفاهیدروکسی اسیدها ممکن است به تحریک تولید کلاژن کمک کنند.

5- به جای قهوه، کاکائو مصرف کنید:
در یک مطالعه که در سال 2006 در ژورنال تغذیه منتشر شد، محققین دریافتند که کاکائو حاوی مقادیر بالایی از دو فلاوونول تغذیه ای است(Catachin- Epicatchin)  که از پوست در مقابل صدمه نور خورشید جلوگیری می کنند، موجب بهبودی گردش خون سلول های پوستی میشوند، آبرسانی پوست را بهتر می کنند، و باعث می شوند پوست صاف تر به نظر برسد.

6-  بیش از حد صورت خود را نشویید:
طبق گفته متخصصین پوست مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آب شیر موجب از بین رفتن رطوبت و چربی های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک ها را به عهده دارند میشود. در ضمن، اگر صابون شما حاوی مرطوب کننده های محافظ پوست نیست، به جای صابون از پاک کننده های صورت(facial cleanser) استفاده کنید.

7- از ویتامین C موضعی استفاده کنید:
مطالعات نشان داده اند که ویتامین C میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد، از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش A  و B جلوگیری کند، اشکالات رنگدانه ای را تصحیح نماید، و مشکلات التهابی پوست را بهبود بخشد. نکته اساسی اما، ممکن است نوع ویتامین C استفاده شده باشد. تا امروز، اکثر تحقیقات قویترین ویتامین C برای رفع چین و چروک را L-ascorbic acid می دانند.

8- سویای بیشتری میل نمایید:
تحقیقات نشان می دهند که سویا ممکن است به محافظت علیه آسیب پیر شدن پوست ناشی از نور خورشید کمک کرده یا آن را بهبود ببخشد. یک مطالعه که در ژورنال اروپایی تغذیه منتشر شده، گزارش کرده که یک مکمل غذایی دارای سویا ( که علاوه بر سویا حاوی ویتامین، پروتئین ماهی، و عصاره چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی هم بوده ) ، بعد از فقط 6 ماه باعث بهبودی ساختمان پوست و سفتی آن شده است.

9- نکات اساسی مراقبت از پوست را رعایت کنید:
اگر می خواهید ظاهر جوان پوست و زیبایی صورت خود را حفظ کنید، توصیه های اساسی مراقبت از پوست را به کار گیرید. اصول اساسی مراقبت از پوست عبارتند از:

• اجتناب از نور خورشید

• استفاده از ضد آفتاب ها

• عدم مصرف دخانیات

• استفاده از مرطوب کننده ها

توجه داشته باشید که نکاتی که ذکر شدند، راه های پیشگیری کننده می باشند و در صورتی که چین و چروک ها ایجاد شده اند، برای درمان می توانیم از روشهای تزریق ژل و چربی یا جراحی و یا لیزر استفاده کنیم. تزریق بوتاکس از راه های پیشگیری از بدتر شدن چین و چروک ها(به خصوص در اطراف چشم ها و پیشانی و خط اخم) می باشد.
منبع: وب سایت دکتر طرزی

 drtarzi.com